Win2k, wat listent op een poort?

Pagina: 1
Acties:

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Als ik mn netstat -a start, krijg ik een mooi lijstje poorten, waaronder:
code:
1
TCP    home:777        <mijn ip>:0  LISTENING

Heeft iemand enig idee wat dit is en hoe ik erachter kom welk progje dit is???
Zonealarm houdt zn mond erover.

Ook krijg ik voortdurend dit soort alerts:
The firewall has blocked Internet access to your computer (ICMP Time Exceeded) from xxx.yyy.zzz.www.
Occurred: 52 times between 12-6-2001 22:17:46 and 12-6-2001 23:00:58
Weet iemand misschien wat deze betekenen?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

ICMP time exceeded is (dachtik) een error message die gegenereerd wordt door een hop wanneer een IP-pakket van jou daar aankomt met een TTL (time to live) van 0. Dat pakket heeft er dan te lang over gedaan om vanaf jou naar de bestemming te komen en wordt gedropt, waarvan jij natuurlijk wel even gratis en voor niks een rapportje krijgt :)

Verwijderd

[qoute]
Als ik mn netstat -a start, krijg ik een mooi lijstje poorten, waaronder:
code:
--------------------------------------------------------------------------------
TCP home:777 <mijn ip>:0 LISTENING
--------------------------------------------------------------------------------

Heeft iemand enig idee wat dit is en hoe ik erachter kom welk progje dit is???
Zonealarm houdt zn mond erover.

[/qoute]

port 777 wordt door AOL Instant Messenger gebruikt. Blijkbaar heb je dit geinstalleerd. Waarschijnlijk staat dit programma op deze poort te luisteren of er instant messages zijn.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 09:34 schreef abreemja het volgende:
port 777 wordt door AOL Instant Messenger gebruikt. Blijkbaar heb je dit geinstalleerd. Waarschijnlijk staat dit programma op deze poort te luisteren of er instant messages zijn.
Voor zover ik weet heb ik heel die gare messenger niet. En nog nooit heeft een compuserve/AOL cd mn cd-speler aangeraakt. Waar kan hij dan vandaan gekomen zijn? En belangrijker... hoe kom ik eraf?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

Ehm, probeer eens met een telnet-like programma inte loggen en die poort. Als er een 'deamon' draait die ook werkelijk een dienst-funcite-thingie heeft krijg je mee dat je inlogt versie's e.d. te zien. Krijg je dit niet of disconnect tie on connect (jaja, lekkere zin) dan heb je waarschijnlijk te maken ofwel met een trojan (virus scannertje) ofwel met een programma dat op de achtergrond draait. Denkend aan vaste services draaien op Win2k, windows updaters en andere schitzu.

Suc6 ..

p.s. gewoon Linux draaien is ook een goede oplossing ! ;)

Liefjes,

Joep Gommers
(wederom vanuit een andere inlognaam)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 10:09 schreef dreamer het volgende:
Ehm, probeer eens met een telnet-like programma inte loggen en die poort. Als er een 'deamon' draait die ook werkelijk een dienst-funcite-thingie heeft krijg je mee dat je inlogt versie's e.d. te zien. Krijg je dit niet of disconnect tie on connect
Hij doet gewoon niks. Connect wel, maar verder niks.
dan heb je waarschijnlijk te maken ofwel met een trojan (virus scannertje)
Symantec AV vind niks, Anti-Vir ook niet
ofwel met een programma dat op de achtergrond draait. Denkend aan vaste services draaien op Win2k, windows updaters en andere schitzu.
Ik draai smtp,ftp,pop3 en vncserver, verder niks.

PS. Toen ik er een keertje naar telnette, kwam ZoneAlert met de melding dat javaw.exe graag een incoming connection wilde accepteren, maar dat deed 'ie ook maar 1 keer, nu doet 'ie dat niet meer.

Verwijderd

Dan stel je ZoneAlarm toch in dat incoming verkeer TCP en UDP op poort 777 geblocked wordt...Als er dan een programma begint te mekkeren weet je meteen waar het om gaat.

Verder kun je in de programs list van ZoneAlarm eens kijken welke programma server mogen spelen....

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 15:45 schreef abreemja het volgende:
Dan stel je ZoneAlarm toch in dat incoming verkeer TCP en UDP op poort 777 geblocked wordt...Als er dan een programma begint te mekkeren weet je meteen waar het om gaat.
Kan niet met ZA, je kunt geen specifieke poorten blocken.
Verder kun je in de programs list van ZoneAlarm eens kijken welke programma server mogen spelen....
Ook al gedaan, toen begon 1x ZA te gillen dat javaw.exe een incoming connect had. Nu doet 'ie dat niet meer, maar javaw.exe heeft echt geen server rechten. Maar 777 staat dus nog steeds open.

Verwijderd

[quote]Op woensdag 13 juni 2001 17:27 schreef Gerco het volgende:

[..]

Kan niet met ZA, je kunt geen specifieke poorten blocken.
[..]

Oeps, gebruik zelf ZoneAlarm Pro, en die kan dat dus wel.....

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 22:45 schreef abreemjathuis het volgende:
Oeps, gebruik zelf ZoneAlarm Pro, en die kan dat dus wel.....
Nou ja, alle traffic op die poort wordt toch geblocked, zo erg is het niet. Ik vroeg me alleen af wat het was en hoe ik het uitkrijg.

PS. Het je ZA Pro 'gevonden' of ben je eerlijk geweest?

Pagina: 1