Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Engenius ECB-350 naar Netgear Nighthawk R7000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een UPC standaard modem die als router ingesteld staat met een Engenius ECB-350 erbij. Hoewel ik tevreden ben over het bereik en de snelheid op 2,4 ghz ( toch vaak de volle 50 mbit/s op laptop/pc ) is er wel erg veel vervuiling in de buurt op deze bandbreedte.

Ik heb nog retourrecht en een Netgear Nighthawk R7000 is maar 3 tientjes duurder. Nu is mijn vraag eigenlijk. Is het het waard om voor deze oplossing te kiezen? Mijn UPC modem zal dan als bridge gaan functioneren. Is het bereik vergelijkbaar?

Nu zit ik in een huis met 2 andere en we hebben allemaal een kamer. Het huis is een jaren 30 rijtjeshuis dus weinig isolatie en houten plafonds. De andere bewoners willen uiteraard gebruik maken van het internet en zullen af en toe wat downloaden via torrents. Ik wil dan via QoS instellen dat mijn pc/ps4 als het op gamen aankomt voorrang krijgt op de overige verbindingen. Op deze manier hoop ik mijn ping onder controle te houden.

Is dit makkelijk in te stellen op de QoS? Mijn upc modem/router ontbeert deze functionaliteit.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:03:
Ik heb momenteel een UPC standaard modem die als router ingesteld staat met een Engenius ECB-350 erbij. Hoewel ik tevreden ben over het bereik en de snelheid op 2,4 ghz ( toch vaak de volle 50 mbit/s op laptop/pc ) is er wel erg veel vervuiling in de buurt op deze bandbreedte.

Ik heb nog retourrecht en een Netgear Nighthawk R7000 is maar 3 tientjes duurder. Nu is mijn vraag eigenlijk. Is het het waard om voor deze oplossing te kiezen? Mijn UPC modem zal dan als bridge gaan functioneren. Is het bereik vergelijkbaar?

Nu zit ik in een huis met 2 andere en we hebben allemaal een kamer. Het huis is een jaren 30 rijtjeshuis dus weinig isolatie en houten plafonds. De andere bewoners willen uiteraard gebruik maken van het internet en zullen af en toe wat downloaden via torrents. Ik wil dan via QoS instellen dat mijn pc/ps4 als het op gamen aankomt voorrang krijgt op de overige verbindingen. Op deze manier hoop ik mijn ping onder controle te houden.

Is dit makkelijk in te stellen op de QoS? Mijn upc modem/router ontbeert deze functionaliteit.
Persoonlijk ervaring met losse router die je op een betere plek kan plaatsen dan een modem die in de hoek moet ivm upc kabel. Bereik is met losse router vele malen beter en je kan zowel 2.4 als 5 ghz draaien en niet 1 van de 2 zoals bij UPC

QoS weinig ervaring mee maar met 50 mbit heb je toch genoeg? Of ga je als een male op je pc downloads aanzetten en dan lekker gamen?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom zou je de UPC modem als bridge instellen en de R700 als router gebruiken? Daarmee gooi je het kindje met de badwater weg :o

Gewoon UPC modem op enkel 5GHz instellen en de R7000 als AP gebruiken elders in huis en 5GHz en 2.4GHz (dat laatste voor heel het huis) laten afhandelen.

Zo heb je overal 5GHz dekking, waar je dat met alleen de R7000 waarschijnlijk niet zou hebben.

Verder mbt bereik en vergelijkbaar zijn: hangt totaal af van wat voor UPC modem je hebt natuurljik ;)

De Cisco EPC3925 is notoir rampzalig, terwijl bijv de Ubee EVW3226 stukken beter is dan de meeste losse routers/AP's (al mist het de 3x3 MiMo en 802.11ac van de R7000). De andere modems zitten daar ergens tussenin.

Oslik blyat! Oslik!