Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo Ubee EVW321B Portforwarding lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:26
Tweakers,

Sinds een aanal maanden krig ik met geen geweld meer contact met mijn server & nas van buitenaf welke opgenomen zijn in mijn thuis netwerk.

Internet van ziggo met een Ubee evw321b modem/router. Deze regelt de DHCP in het netwerk.

Vanaf het ziggo modem vertrekken er 4 LAN kabels, 3 naar de slaapkamers boven, waar in de ene kamer de nas staat en in de andere staat de server. Een is ongebruikt. De andere kabel vertrekt naar de woonkamer naar een Asus RT AC66U welke als AP staat ingesteld. Onze laptops en wifi cameras' maken daar draadloos verbinding mee, tevens via een lan kabel de htpc erop.

Afijn, het UBEE deelt dus de IP adressen uit in het netwerk, range heb ik standaard gelaten 198.168.178.10>

De asus AC66 heeft het een IP 198.168..178.14 gekregen van de ubee. DNS server staat op automatisch en zijn ziggo.

Als ik nu poorten open wil zetten voor mijn ftp server en voor mijn nas, gebeurd er niks.:(

Met geen geweld krijg ik ze open.

Afbeeldingslocatie: http://galaxisvuurwerk.nl/upload/netwerk01.jpg

Deze heb ik nu open staan om video station te gebruiken op de nas, is van buitenaf niet te benaderen....

Wat doe ik fout? Wat mis ik ? Moet ik de server en nas een statisch ip geven buiten de DHCP pool ?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
Je hebt het nu opengezet voor 1 IP adres - is dat voor de server of voor de NAS?
Heb je al gecontroleerd of de server of NAS inderdaad dat '.100' IP adres heeft?
En statische adressen zou ik zelf inderdaad buiten de DHCP range plaatsen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Hoe test je of het werkt?
Je doet de port forwarding toch wel in je Ubee?
Werkt het intern wel?
Mooiste (vind ik) zijn IP reservations binnen de DHCP server.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Galaxis
De fordwards die je ziet zijn van de NAS, deze heeft een statisch ip toegewezen gekregen in de UBEE als 192.168.178.100.

Intern werkt het wel.

Mijn DHCP pool loopt van 192.168.178.10 tot 192.168.178.150 . Mijn accespoint moet ik voor het mooie dus een statisch ip geven wat buiten deze pool ligt ?

edit

Volgens mij heb ik een beginnersfout ontdekt haha. Mijn Asus AC66U staat als acces point ingesteld. Echter de ethernet kabel die vanaf de ziggo komt zit in de WAN poort op de asus. Die moet ik toch in een LAN poort stoppen ?

[ Voor 28% gewijzigd door Galaxis op 01-11-2014 09:53 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Galaxis schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:28:
..Volgens mij heb ik een beginnersfout ontdekt haha. Mijn Asus AC66U staat als acces point ingesteld. Echter de ethernet kabel die vanaf de ziggo komt zit in de WAN poort op de asus. Die moet ik toch in een LAN poort stoppen ?
Dat gaat vast beter werken, idd
DHCP staat toch wel uit, op die Asus?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Galaxis
De asus staat in AP mode, dus DHCP en NAT schakelt hij automatisch uit.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je die in AP mode zet kan je gewoon de wan poort gebruiken.

Niet toevallig iets veranderd aan de firewall in de NAS waardoor verkeer van buiten geblokkeerd wordt?

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 01-11-2014 10:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Galaxis
Nee helemaal niets. FTP server op mijn andere server is ook niet te bereiken, IP cameras zijn van buitenaf ook compleet niet te bereiken. Ik zie iets over het hoofd maar wat...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Al eens een reboot van je modem geprobeerd?

Ik heb hier met volgens mij zo'n zelfde modem ook af en toe dat mijn systemen niet meer van buiten te bereiken zijn (dat is dan wel met nog een eigen router in de DMZ van de ubee). Na een reboot werkt alles dan weer.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Galaxis
Reboot al geprobeerd.

Ik heb zojuist upnp in het ubee uitgezet. Daarna de wifi camera's handmatig geforward. Deze zijn nu weer vanaf buiten te bereiken. Dat is al iets...

Echter de server en NAS nog steeds met geen geweld te bereiken helaas :(

EDIT

oke.. de camera's werken nu eindelijk weer zoals het hoort. Enkel nog steeds krijg ik de poorten niet geopend voor de NAS en de Server. Als ik ze netjes forward in het ubee modem/router en ik kijk of ze open zijn via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

dan blijf ik de melding krijgen dat ze gesloten zijn. Terwijl ze toch echt geforward staan....

[ Voor 42% gewijzigd door Galaxis op 01-11-2014 13:34 ]

Pagina: 1