Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal, ik heb een probleempje:

Een paar maanden terug heb ik een samsung tv type UE55H6410 aangeschaft.
Nu heb ik hiervoor een LG soundbar type NB3540 gekocht en deze met een optische audio kabel van goede kwaliteit verbonden van achterzijde tv (1 aansluiting) naar de soundbar (1 aansluiting).
De soundbar beschikt over een optische-kabel en usb ingang, dus geen hdmi ingang.

Nu is het probleem dat ik geen geluid krijg van de tv kanalen die aanstaan.

Wel krijg ik geluid van andere externe apparatuur zoals playstation3/apple-tv als deze afspelen, nu is het zo dat deze zijn aangesloten met HDMi kabels op de tv.
De tv kanalen zie ik d.m.v. een insteekkaart van UPC en dus niet met een aparte tv-tuner/mediabox.

De optische kabel is voor de zekerheid vervangen door een andere met daarbij hetzelfde probleem.

Hoe kan ik dit oplossen zodat ik wel geluid heb van de tv-zenders via de soundbar ?
Het enigste wat ik kan verzinnen is de tv-tuner/mediabox van UPC er tussen plaatsen met hdmi kabel ipv de insteekkaart,
maar dan zit je weer met zo'n lelijk ding van upc en een extra afstandsbediening.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:10
Ik neem aan dat je bij de instellingen op je Samsung TV (bij geluid) hebt geselecteerd dat je het geluid wil horen over een externe geluidsbron, de soundbar dus?

Verwijderd

Topicstarter
remzor schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:24:
Ik neem aan dat je bij de instellingen op je Samsung TV (bij geluid) hebt geselecteerd dat je het geluid wil horen over een externe geluidsbron, de soundbar dus?
Ja dat klopt, alles nagelopen.
Een dvd/ps3-spel en apple tv heb ik wel gewoon geluid via de optische uitgang.
Alleen niet met de tv-kanalen. :?