wifi socket met rand aarde

Pagina: 1
Acties:

• niels89
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04-2025
Na lang zoeken kan ik het niet vinden wat ik wil hebben.

Ik ben op zoek naar een contactdoos die in het stopcontact geplaatst wordt en die is voorzien van wifi. Zodat je deze kan schakelen via je telefoon.

Op internet heb ik al een aantal 'wifi sockets' gevonden. Alleen zijn deze niet voorzien van rand aarde. Mijn computer wil ik op afstand aan en uit kunnen zetten.

Dit leek mij een mooie oplossing, omdat ik wakeonlan niet voor elkaar krijg met mijn router+pc.

Weet er iemand een product die wel voorzien in van r
aarde?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

http://en.avm.de/products...line/fritzpowerline-546e/

Zoiets misschien? Zal aan de tijd liggen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je precies met het wifi verhaal wil doen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Euh, uitzetten via "stekker" er uit trekken is natuurlijk een gigantisch snelle manier om de SMART status van je SSD op het gebied "unexpected powerloss" omhoog te gooien. Ik ga niet wéér het hele verhaal "power safe capacitors op je SSD" uitkauwen, maar dit klinkt in veel gevallen als gewoon een gigantisch slecht idee.

Een beter idee misschien:

Bash:
1
$ net rpc -S <ip address> -U <username>%<password> shutdown -t 1 -f

Pi-machine of een *duino-achtig iets wat dit uitstuurt op je commando, een goeie clean shutdown, en een sensor die verbruik meet dat zodra het onder een bepaald punt zit, wel de volle plug laten schakelen.

• niels89
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04-2025
Bedankt. Ik wil dit gebruiken als we op de camping zijn zodat ik in mijn pc kan via teamviewer. En de pc sluit ik daar ook gewoon mee af. En zodra de plug dan weer spanning krijgt gaat mijn pc weer aan.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Umbrah schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 08:24:
Euh, uitzetten via "stekker" er uit trekken is natuurlijk een gigantisch snelle manier om de SMART status van je SSD op het gebied "unexpected powerloss" omhoog te gooien. Ik ga niet wéér het hele verhaal "power safe capacitors op je SSD" uitkauwen, maar dit klinkt in veel gevallen als gewoon een gigantisch slecht idee.
Dat is toch niet nodig? Gewoon via VNC/Teamviewer shutdown proces starten en BIOS zo instellen dat als de stroom weg is gevallen en weer terugkomt dat de pc aan moet gaan.

edit: Zie hierboven.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-02 19:35
Ik weet toevallig dat Ubiquiti dat soort spul heeft, zie mFi mPower voor losse stekkerblokken en mFi In Wall voor ingebouwde contactdozen.
Pagina: 1