Toon posts:

Windows 8 installatie op nieuwe HDD zonder serial of cd's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de HDD moeten vervangen van een Windows 8 Packerd Bell laptop.

Hoe moet ik w8 hier nu opnieuw opzetten? Ik heb geen recovery of oem cd's en de serial zit in de bios en dus niet op een sticker op de achterkant.

Online kan ik zonder serial geen iso downloaden via microsoft en ook een oem iso kan ik niet vinden.

Mis ik iets of heeft microsoft het echt zo moeilijk gemaakt?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Kort antwoord: Ja, Microsoft heeft het echt zo moeilijk gemaakt.

Lang antwoord: Je productkey zit ingebakken in je Bios/uefi. Als je dus een DVD/USB-installatiemedium kunt vinden, gaat de installatie verder vanzelf. Je zou Packard-Bell kunnen bellen en om een DVD vragen. HP (wel de zakelijke support) heeft mij gewoon een schijf opgestuurd toen ik het verhaal vertelde over mijn vervangen HDD.

Een andere optie is om een officiële ISO te downloaden met een generieke serial die wel ergens op internet rondzwerft. Er zijn ook tooltjes om de key uit je Bios uit te lezen.

Als laatste kun je ook nog een torrent zoeken met de ISO en de checksums te vergelijken met die op MSDN om zeker te weten dat er niet mee geknoeid is. Dit heb ik zelf ook gedaan toen bleek dat HP me alleen Windows 8 Pro op kon sturen, hoewel ik een gewone (Core) heb.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.