Toon posts:

Is een GTX760 goed voor mijn monitor opstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een videokaart. Ik zie op het internet een hoop goeie reactie over de Geforce gtx 760. Die heeft 2gb vram dat zou genoeg zijn om de aankomende spellen op het maximale of bijna maximale te spelen. Maar dat is voor één monitor, en ik heb er 2. Is het dan ook goed genoeg voor mij?

Mijn monitoren zijn: Een Samsung syncmaster p2770HD (http://ic.tweakimg.net/ext/i/1259771575.jpeg), die gebruik als ik game en als primair scherm.

Nog een Samsung Syncmaster maar dan een 226BW (http://ic.tweakimg.net/ext/i/1195224336.jpg), die gebruik ik als secundaire monitor maar dan voor skype, spotify etc. te regelen als ik aan het gamen.

Is het verstandig om voor de 760 te gaan of voor een andere geforce met meer vram?Ik hoop dat jullie er een antwoord of antwoorden op hebben meerdere meningen zijn graag welkom.

Alvast vriendelijk bedankt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
2GB is prima met een 1080p scherm. Dat 2e scherm er naast heeft misschien 100MB nodig.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:35:
2GB is prima met een 1080p scherm. Dat 2e scherm er naast heeft misschien 100MB nodig.
Bedankt voor u snelle reactie, Ik heb misschien een rare vraag voor u. Maar hoe lang verwacht u dat het duurt tot de videokaart games niet meer op ultra kan draaien met de aankomende games ingedachte. Mijn reden is dat dit voor mij een grote investering is en hoop er dan minimaal 2 jaar mee te doen voordat ik weer opnieuw moet zoeken naar betaalbare goeie videokaart voor ultra gaming.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je alles op ultra wil spelen met een goede framerate, dus 50+, dan is de kaart nu al niet voldoende. Verder is deze kaart qua prijs/prestatie op dit moment wel prima. Je zal er ook alles prima mee kunnen spelen alleen niet altijd voluit. Dit zal de komende 2 jaar ook wel prima gaan.

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-12-2025
Ben bang dat je met een 760 2gb nu al tegen beperkingen aan gaat lopen.

Heb zelf een Asus 770-OC 2gb en begin al te merken dat ik bij de nieuwste games textures e.d niet meer op ultra kan zetten zonder fps drops vanwege te weinig vram.

Nou weet ik niet precies hoeveel minder een 760 presteerd maar als je een beetje future-proof wil zijn zou je kunnen kijken naar een 4gb variant van de 760 of als je echt future-proof wil zijn een 970 als dat binnen je budget past.

Mijn speeltje

Verwijderd

Topicstarter
Beide bedankt voor de informatie en top voor de snelle reacties d:)b

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-12-2025
Even doorsparen en gaan voor de GTX970. Absoluut de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
BvanOsch schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:39:
Even doorsparen en gaan voor de GTX970. Absoluut de moeite waard.
Oké bedankt voor de tip! :)
Pagina: 1