Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bepaalde website niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik heb een raar (voor mij toch). Er is een bepaald adres wat ik niet kan bereiken via internet. Het adres is via geen een pc/laptop/tablet of gsm te bereiken. Als ik wifi op gsm uitzet lukt het wel. Dus site is in de lucht. Heb mn upc modem gereset, router naar fabrieksinstellingen, maar niks helpt. Als ik ping naar de site krijg ik wel antwoord maar wel de tekst "doelnetwerk is niet bereikbaar". Tot nu toe is dit de enige site waarbij ik dit probleem heb.
Bij deze site heb ik laatst ook een Minix box gekocht met daarop een automatisch update programma van XBMC. Het updaten lukt niet en krijg een foutmelding.
Box teruggestuurd maar daar hadden ze geen probleem, thuis weer wel. Gisteren box bij iemand anders geprobeert te updaten (ook upc) en dat werkte ook.
Heb mijn Minix box rechtstreeks op de modem van mijn provider aangesloten (zonder router) en toen kon ik wel op scherm van updaten en via de browser ook naar de site.
Daarna router terug gebracht naar fabrieksinstellingen en aangesloten maar geen resultaat. Het probleem lijkt zich dus in mijn router te zitten. Toch?
Kan iemand me helpen hiermee ik ben wel technisch maar heb weinig ervaring met netwerken :? :?

Mn modem is van UPC en die zit gekoppeld aan een Sitecom 300N router

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is het niet een site die UPC blokkeerd ? Edit: Sorry, te snel gelezen.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 31-10-2014 21:49 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

welke site is het? :)

modem blokkeert het dus niet, het is de router? Heb je iets van bv 'cloud security' aan staan? Schijnt ook wel eens problemen te geven :P

[ Voor 77% gewijzigd door BaRF op 31-10-2014 21:49 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat doet een trace ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
@BaRF:
www.hardwareguru.nl dat is de site.

Heb verder bij mijn weten niks aan staan, althans niet bewust. En het lijkt indd of de router het tegenhoudt.

@Dukebox:
Tja wat doet een trace? Eerder vragen wat is een trace, De vertaling is een spoor dat snap ik maar verder kom ik niet....

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 21:58 ]

• BaRF

BaRF

bijna kerst

je zou echt even moeten kijken in de settings, die cloud security staat standaard aan bij jouw type, en ik heb via mn werk ervaring met klanten die hier problemen mee hebben...

van een andere site:
"De Cloud security van Sitecom blokkeerde de boel waardoor niet alles kon worden afgespeeld. Ik heb de Cloud Security uitgezet en nu werkt alles weer naar behoren. Dus een tip/hulpmiddel voor men die een Sitecom heeft met Cloud Security hier (http://activate.sitecomcloudsecurity.com/disable.aspx) zie je hoe je deze uitschakelt en hier (nieuws: Sitecom voorziet routers van malware-beveiliging via clouddienst) lees je iets meer over de dienst. (tweakers.net)"

hoop dat dit het is :)

edit, mmm die link van sitecom doet het niet :(

[ Voor 3% gewijzigd door BaRF op 31-10-2014 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
De sitecom cloud security kan het niet zijn aangezien dit alleen op nieuwe Gigabit Routers is geïnstalleerd volgens de site van Sitecom. Mijn router is al ettelijke jaren oud dus helaas. Zou het helpen een andere router te installeren? Moet ik dan mn modem opnieuw opstarten?

• BaRF

BaRF

bijna kerst

oh ik dacht dat je een nieuwe 300n router had, sorry :)

Maar dat is echt maf, je zou bijna denken dat er iets mis is met die site zelf (ik kan hem hier ook gewoon openen) - Andere router zou kunnen, modem hoef je dan in principe niet opnieuw op te starten, maar kan nooit kwaad.

Anders ff Sitecom bellen maandag?

[ Voor 6% gewijzigd door BaRF op 31-10-2014 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik zo even proberen heb hier nog een oude linksys liggen

Verwijderd

Topicstarter
Geen resultaat met oude router....

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:51
Probeer eens de Google DNS (8.8.8.8) of die van OpenDNS (208.67.222.222) in te stellen op je router/PC.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

robiris schreef op vrijdag 31 oktober 2014
@Dukebox:
Tja wat doet een trace? Eerder vragen wat is een trace, De vertaling is een spoor dat snap ik maar verder kom ik niet....
traceroute of tracert zijn de meest gebruikte commandos.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 21:38

Kabouterplop01

chown -R me base:all

als je dit ip adres pingt [83.162.236.73] krijg je dan wel antwoord?

Verwijderd

Topicstarter
Kabouterplop01 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:06:
als je dit ip adres pingt [83.162.236.73] krijg je dan wel antwoord?
Ja hoor is geen probleem, krijg antwoord zonder vertraging. Heb ook al andere browsers geprobeerd, Chrome, IE en Firefox overal zelfde probleem. En dus ook op gsm en tablet.... 8)7

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 21:38

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Kijk dat is dan een heel ander probleem. want op ip adres kun je dus wel die site bereiken!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:35

allure

Titaan fase 2/3

Welke dns server is er ingesteld op je router?

Verwijderd

Topicstarter
allure schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:50:
Welke dns server is er ingesteld op je router?
Vind nergens een verwijzing naar dns server..wel dhcp. Is dat hetzelfde?

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Nee dat is niet het zelfde. DNS zorgt er voor dat jij geen ip-adressen hoeft te onthouden maar leuke naampjes kunt in typen en dhcp is het protocolletje dat er voor zorgt dat jij niet na hoeft te denken welk ip jij hoeft in te stellen als jij een nieuw apparaat verbind.

Verder, zou je de volgende commando's willen uitvoeren en de resultaten hier ook willen posten. Dus niet het lukte of het lukte niet. Als ik kijk naar je topic start vraag ik me ook af je weet waar je het over hebt of dat het puur interpretatie is.

"Als ik ping naar de site krijg ik wel antwoord maar wel de tekst "doelnetwerk is niet bereikbaar"" je krijgt dan bijvoorbeeld geen antwoord van de host die je wil bereiken.

Zou je dus voor ons het volgende willen doen:
ping www.hardwareguru.nl
ping 83.162.236.73
tracert www.hardwareguru.nl
nslookup
route print (optioneel)

Verwijderd

Topicstarter
Pppfff....het probleem is opgelost....heb andere router genomen...modem gereset...router gereset...en nu werkt alles. Heb ander ipadres gekregen dus denk dat daar op een of andere manier de blokkade zat.
Iedereen bedankt voor het meedenken en jullie tijd.
Pagina: 1