Sinds enkele weken begin ik te merken dat mijn oude vertrouwde laptopje toch moeite begint te krijgen met de opdrachten die ik moet doen voor school. Op dit moment ben ik in het bezit van een Asus RoG G51jx en ik heb deze bijna 5 jaar.
Nu zit ik te twijfelen of mijn vetrouwde laptop upgraden of een nieuwe aanschaffen?
Wat valt er nog te upgraden:
- van 4 gb naar 8 gb Ram
- SSD in plaatsen
- DVD-drive eruit en daar een HD-caddy met een grote 750GB of 1TB HDD erin.
Wat zou ik willen als eisen voor een nieuwe laptop:
- I7
- Liefst 16 GB ram geheugen
- SSD erin, 256 GB zou leuk zijn
- Mogelijkheid om een 2e schijf erbij te plaatsen (HDD 750 of 1TB)
- 15'6 inch (17 vind ik persoonlijk te groot)
Asus ben ik erg tevreden over. De G551JK vind ik wel een mooie vervanging maar er zijn nog geen release datum en prijzen bekend. De MSI GS60 2PE-212NL ligt met 100 euro net boven mijn budget maar is ook een goede kanidaat.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voornamelijk bedoeld voor mijn HBO opleiding Forensisch informatica. Hiervoor moet ik grote hoeveelheden data imagen en analyseren. Daarnaast speel ik nog wel eens een game zoals: WoW, Guildwars 2 of Diablo
Wat is je budget?
Mijn budget ligt tussen de 1000 en 1500 euro ongeveer
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat elke dag met mij mee naar school (heen en terugreis van ongeveer 2 uur)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb mijn Asus RoG G51jx nu bijna 5 jaar nog nooit problemen mee gehad en heeft altijd lekker gewerkt. Ik zoek een laptop die tegen het vele reizen kan, gewicht maakt mij echt niet uit, lange accuduur is leuk voor tijdens een hoorcollege maar tijdens het echte werk dan gaat hij sowieso aan het stroom.
Graag wil ik jullie mening: oude laptop upgraden of nieuwe aanschaffen?!
Bij voorbaat dank!!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus G51JX-SX383V | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Nu zit ik te twijfelen of mijn vetrouwde laptop upgraden of een nieuwe aanschaffen?
Wat valt er nog te upgraden:
- van 4 gb naar 8 gb Ram
- SSD in plaatsen
- DVD-drive eruit en daar een HD-caddy met een grote 750GB of 1TB HDD erin.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz | € 72,- | € 72,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 92,- | € 92,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 164,- | |
Wat zou ik willen als eisen voor een nieuwe laptop:
- I7
- Liefst 16 GB ram geheugen
- SSD erin, 256 GB zou leuk zijn
- Mogelijkheid om een 2e schijf erbij te plaatsen (HDD 750 of 1TB)
- 15'6 inch (17 vind ik persoonlijk te groot)
Asus ben ik erg tevreden over. De G551JK vind ik wel een mooie vervanging maar er zijn nog geen release datum en prijzen bekend. De MSI GS60 2PE-212NL ligt met 100 euro net boven mijn budget maar is ook een goede kanidaat.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voornamelijk bedoeld voor mijn HBO opleiding Forensisch informatica. Hiervoor moet ik grote hoeveelheden data imagen en analyseren. Daarnaast speel ik nog wel eens een game zoals: WoW, Guildwars 2 of Diablo
Wat is je budget?
Mijn budget ligt tussen de 1000 en 1500 euro ongeveer
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat elke dag met mij mee naar school (heen en terugreis van ongeveer 2 uur)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb mijn Asus RoG G51jx nu bijna 5 jaar nog nooit problemen mee gehad en heeft altijd lekker gewerkt. Ik zoek een laptop die tegen het vele reizen kan, gewicht maakt mij echt niet uit, lange accuduur is leuk voor tijdens een hoorcollege maar tijdens het echte werk dan gaat hij sowieso aan het stroom.
Graag wil ik jullie mening: oude laptop upgraden of nieuwe aanschaffen?!
Bij voorbaat dank!!