Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oude laptop upgraden of toch een nieuwe kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Sinds enkele weken begin ik te merken dat mijn oude vertrouwde laptopje toch moeite begint te krijgen met de opdrachten die ik moet doen voor school. Op dit moment ben ik in het bezit van een Asus RoG G51jx en ik heb deze bijna 5 jaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus G51JX-SX383V€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Nu zit ik te twijfelen of mijn vetrouwde laptop upgraden of een nieuwe aanschaffen?
Wat valt er nog te upgraden:
- van 4 gb naar 8 gb Ram
- SSD in plaatsen
- DVD-drive eruit en daar een HD-caddy met een grote 750GB of 1TB HDD erin.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz€ 72,-€ 72,-
1Crucial MX100 256GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 164,-

Wat zou ik willen als eisen voor een nieuwe laptop:
- I7
- Liefst 16 GB ram geheugen
- SSD erin, 256 GB zou leuk zijn
- Mogelijkheid om een 2e schijf erbij te plaatsen (HDD 750 of 1TB)
- 15'6 inch (17 vind ik persoonlijk te groot)

Asus ben ik erg tevreden over. De G551JK vind ik wel een mooie vervanging maar er zijn nog geen release datum en prijzen bekend. De MSI GS60 2PE-212NL ligt met 100 euro net boven mijn budget maar is ook een goede kanidaat.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voornamelijk bedoeld voor mijn HBO opleiding Forensisch informatica. Hiervoor moet ik grote hoeveelheden data imagen en analyseren. Daarnaast speel ik nog wel eens een game zoals: WoW, Guildwars 2 of Diablo

Wat is je budget?
Mijn budget ligt tussen de 1000 en 1500 euro ongeveer

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat elke dag met mij mee naar school (heen en terugreis van ongeveer 2 uur)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb mijn Asus RoG G51jx nu bijna 5 jaar nog nooit problemen mee gehad en heeft altijd lekker gewerkt. Ik zoek een laptop die tegen het vele reizen kan, gewicht maakt mij echt niet uit, lange accuduur is leuk voor tijdens een hoorcollege maar tijdens het echte werk dan gaat hij sowieso aan het stroom.

Graag wil ik jullie mening: oude laptop upgraden of nieuwe aanschaffen?!
Bij voorbaat dank!!

Verwijderd

Een laptop van 5 jaar oud upgraden zou ik niet doen, of je moet er voor 90 euro een 256 gb ssd in zetten en dan gebruiken voor erbij( als multimedia laptop waarmee je download en aansluit op tv). Met een budget van 1000-1500 euro kun je een top systeem halen voor jouw gebruik. Ik heb toevallig net een zelfde laptop gezocht en gevonden.
Mijn eisen:
~ Maximaal 15.6 inch
~Ips scherm
~ I7 core 4700/4710HQ
~ 16 Gb Werkgeheugen
~ GTX 860m/850m
~minimaal 256 Gb SSD( lieft 512 Gb)
~geen hdd dat zorgt voor veel geluid, warmte en energie verbruik
~kwaliteits behuizing
~caddy mogelijkheden
Ik heb veel laptops bekeken en afgewogen, waaronder alle topmodellen van Acer, Lenovo, Dell en Asus.
Zelf kwam ik uiteindelijk uit bij de Asus N550JK-CN360H / Acer V15 Nitro / Lenovo Y50.
De lenovo heeft een erg slecht scherm en dat vervangen kost ook al snel 120 euro. De eerste laptop is het uiteindelijk geworden. Ik kon hem een stuk goedkoper krijgen en dat gaf de doorslag omdat ik nog upgrades wilde doen. Ik heb er 8 Gb ram en een caddy 256 Gb SSD bijgezet. Daardoor heb ik voor ongeveer € 1000 een laptop die aan al mijn eisen voldoet.
Acer V15 nitro
http://www.notebookcheck....book-Review.128435.0.html

Asus N551JK( opvolger N550JK)
https://www.megekko.nl/pr...02744/Asus-N551JK-FHD-IPS
http://youtu.be/dVW5pWnWrJQ

Asus N551JK vs N550JK( verder 50 en 51)
De Asus 51 is uitgekomen( nog slecht verkrijgbaar) met verbeteringen ten opzichten van de 50. Zo is het koelingsystemen veranderd, de onderkant veranderd, vervangbare batterij. Je kan dit allemaal in YouTube reviews nakijken. Ik vind de N550 gewoon een stuk mooier en kan je zeggen dat deze geen last heeft van enige vorm van warmte issues ook als je zware benchmarks etc draait. Wel word de 50 vanaf €899 aangeboden wat budget geeft om voor 350 euro een 512 Gb SSD en 8 Gb( betekent waarschijnlijk 2 x 8 gb aanschaffen als er al 2 x 4 gb inzit) geheugen te plaatsen. De 2 x 4 gb kun je nadien verkopen.

Hoop dat je hier wat aan hebt aangezien je zelf nog geen opties aandraagt wat wel de bedoeling is. Kijk zelf eens rond wat je mooi vind en een merk waar je vertrouwen in hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2014 08:48 . Reden: Vol met slecht lopende zinnen ]