Hallo,
Ik heb een PC gebouwd voor een maat van mij, en die heeft vaak problemen.
Ik zit met de handen in mijn haar. Aangezien ik ook niet alles kan swappen kan ik niet alles uitsluiten maar toch zou ik het leuk vinden mochten jullie is meedenken...
Probleem:
Random crashes, ingame vooral maar ook bij YouTube of zelfs gewoon bureaublad...
Soms een BSOD, soms niet wel ruis te horen via headset...
BSOD Codes:
0x0000007A
0x000000F4
Hebben precies beide te maken met HDD/RAM
Beter specifiek denk ik de pagefile...
Alleen vind ik zoveel diverse informatie dat ik niet weet waar beginnen met testen / wat de juiste informatie is.
Specs:
i7 4770K
Z87 GD65
MSI Radeon R9 290X Gaming 4GB
8GB DDR3 1600 CL9 (Corsair LP)
Corsair CS-M Series 650W
Samsung 840 Evo 250GB
Seagate Barracuda 7200.14 1TB
H100i
Reeds getest:
Drivers verwijderen opnieuw installeren van Videokaart!
LinX (1u) --> Temperatuur: Max 65°C
Wel een opmerkelijk probleem hij haalde maximum 55 TFlops, wat echt weinig is voor deze CPU...
Echter bij 3D Mark Vantage haalde hij gewoon een normale score voor een 4770K, het enigste waar in aan dacht is dat AVX uit staat, maar ik zou niet snappen hoe/waarom. En heeft ook niets te maken met de crashes
MSI Afterburner (1u) --> Temparatuur: Max 89°C
MemTest 86+
Geen crashes maar wel maar één uur getest, misschien eens langer proberen zeker?
HD Tune
Health test voor alle HDD's
Cmd: chkdsk /r /f
Bij alle tests niets merkwaardig gevonden.
Iemand een goede test om de SSD te testen? Ik vermoed echt dat daar het probleem zit...
Alvast bedankt!
MVG, Amd Aero
Ik heb een PC gebouwd voor een maat van mij, en die heeft vaak problemen.
Ik zit met de handen in mijn haar. Aangezien ik ook niet alles kan swappen kan ik niet alles uitsluiten maar toch zou ik het leuk vinden mochten jullie is meedenken...
Probleem:
Random crashes, ingame vooral maar ook bij YouTube of zelfs gewoon bureaublad...
Soms een BSOD, soms niet wel ruis te horen via headset...
BSOD Codes:
0x0000007A
0x000000F4
Hebben precies beide te maken met HDD/RAM
Beter specifiek denk ik de pagefile...
Alleen vind ik zoveel diverse informatie dat ik niet weet waar beginnen met testen / wat de juiste informatie is.
Specs:
i7 4770K
Z87 GD65
MSI Radeon R9 290X Gaming 4GB
8GB DDR3 1600 CL9 (Corsair LP)
Corsair CS-M Series 650W
Samsung 840 Evo 250GB
Seagate Barracuda 7200.14 1TB
H100i
Reeds getest:
Drivers verwijderen opnieuw installeren van Videokaart!
LinX (1u) --> Temperatuur: Max 65°C
Wel een opmerkelijk probleem hij haalde maximum 55 TFlops, wat echt weinig is voor deze CPU...
Echter bij 3D Mark Vantage haalde hij gewoon een normale score voor een 4770K, het enigste waar in aan dacht is dat AVX uit staat, maar ik zou niet snappen hoe/waarom. En heeft ook niets te maken met de crashes
MSI Afterburner (1u) --> Temparatuur: Max 89°C
MemTest 86+
Geen crashes maar wel maar één uur getest, misschien eens langer proberen zeker?
HD Tune
Health test voor alle HDD's
Cmd: chkdsk /r /f
Bij alle tests niets merkwaardig gevonden.
Iemand een goede test om de SSD te testen? Ik vermoed echt dat daar het probleem zit...
Alvast bedankt!
MVG, Amd Aero
https://erazerbrecht.wordpress.com/