Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Coax via 6-aderige kabel? Waar is de hoofdaansluiting?

Pagina: 1
Acties:

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Over een tijdje ga ik een ander appartement bewonen, waar ik natuurlijk graag (kabel)internet wil. Nu zit er in de woonkamer zo'n standaard antenne-aansluiting voor coax. Echter lijkt er vanuit die wandaansluiting ook nog een (witte) kabel helemaal onder de de plint door ofzo naar de meterkast te lopen. Voor mij zou het ideaal zijn als ik het kabelmodem in de meterkast zou kunnen zetten, omdat deze veel dichter bij de werkkamer zit en ik met een paar meter UTP mijn werk/studeerkamer zou kunnen aansluiten.

Echter heb ik zo mijn twijfels over hoe dit nu in zijn werk gaat. In de meterkast zie ik namelijk alleen de volgende kabel liggen/hangen:

Afbeeldingslocatie: http://t1.someimage.com/nBIduak.jpg

Dit lijkt een 6-aderige kabel te zijn waarvan er ooit 2 iets deden, omdat daar de mantel van af is gestript (blauwe en de rode).

Nu zie ik deze kabel uit een soort buis komen die helemaal boven de meterkast uit loopt. Echter loopt die kabel die uit die wandaansluiting komt ongeveer aan de achterkant door een klein gaatje in de muur de meterkast binnen, dus ik kan niet zien hoe die kabel nu precies loopt en of ik wel mag concluderen dat die kabel in de meterkast en die kabel die uit de wandaansluiting komt, iets met elkaar te maken hebben. Echter is dan ook de vraag, waar gaan die kabels dan wel naar toe?

Het is een appartementencomplex, dus is het misschien mogelijk dat ik helemaal geen groene kabel heb en dat die witte kabel mijn 'uplink' is naar een gedeelde installatie ergens anders in het complex?

En als het wel één en dezelfde kabel is, hoe kan ik dan in godsnaam een F- of een IEC-connector monteren op twee losse draadjes?

Kan iemand hier iets nuttigs over zeggen? Want eerlijk gezegd snap ik het niet.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Blauw/rood zijn typische kleuren voor een DSL-aderpaar/telefoonlijn. Waarom er dan veel meer aders zijn, no clue..

[ Voor 6% gewijzigd door Thralas op 31-10-2014 19:20 ]

• HarmoniousVibe
Ah oké, zoiets dacht/vreesde ik al.. Alleen vraag ik me dan nog steeds af wat die kabel doet die van de wandaansluiting naar de meterkast loopt, of misschien is het wel andersom? Ik ben nu nog in mijn oude appartement maar als ik morgen weer verder ga klussen zal ik nog eens een blik in de meterkast werpen of daar stiekem toch geen groene kabel ergens verstopt zit.. Dan kan ik daar wellicht een afsplitsing van maken naar mijn kabelmodem.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Ik denk niet dat dit een echte dsl ofzo kabel is het lijkt me meer een kabel om iets aan te sturen misschien een ventilator/afzuiging of omdat ie bij je coax kabel aansluiting zit een aansturing voor een rotor om een antenne te laten draaien.
De dikte van de aders lijken me dikker dan voor dsl nodig is.
Hier ga je dus geen goede aansluiting voor internet voor krijgen daarvoor zou je toch echt een coaxkabel moeten hebben of utp kabel trekken vanaf je router naar je aansluing pc.
Of je moet een wifi opzetten.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Wat krijg je als je de aders doormeet? Staat er stroom op?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-11 22:04
Ik moet ook zeggen, dat ik het meer op 6-aderige grondkabel vind lijken (dus stroomkabel).

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:20
Dat kan ook een kabel zijn voor een intercom oid. Lijkt mij in ieder geval niet iets waar je een internet signaal over gaat krijgen. Bij veel oudere huizen / appartementen komen de coax en tel kabels in de woonkamer binnen.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
.Maarten schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:46:
Dat kan ook een kabel zijn voor een intercom oid. Lijkt mij in ieder geval niet iets waar je een internet signaal over gaat krijgen.
Dat is ook een goede.
Bij veel oudere huizen / appartementen komen de coax en tel kabels in de woonkamer binnen.
Yup, maar hier zit er wel duidelijk een groene kabel aan. Misschien helpt het TS z'n coaxdoosje even opschroeft om te kijken of dat niet gewoon het overnamepunt is? Als er een groene kabel aanzit weet je het zeker, lijkt me..

• HarmoniousVibe
Het is een wat ouder appartement dus dat hij in de woonkamer binnenkomt is vrij aannemelijk. Echter, die kabel die vanuit de wandcontactaansluiting naar de meterkast loopt, wat zou die kunnen doen? Dat moet bijna wel coax zijn, toch? Ik zal zo anders wel even teruggaan en een foto maken, maar hij komt van achter die aansluiting vandaan en hij heeft duidelijk de dikte van een coaxkabel. Het is in ieder geval véél te dik voor telefoon ofzo.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
De kabel op je foto is een telefoonaansluiting. Heb ik hier ook, maar dan in de kelder en ook met dikke/stugge koperdraden.

Mogelijk heeft de vorige bewoner ook kabelinternet gehad en zijn modem in de meterkast gehangen.
Dat zou de coax vanaf de woonkamer naar de meterkast verklaren. Lijkt me sterk dat er een TV in de meterkast heeft gestaan ;)
Waarschijnlijk een splitter op het AOP gehad. Een aansluiting naar de TV, de ander naar de meterkast.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er wel even rekening mee dat signaal op de coax tot eerste overnamepunt gegarandeerd is, en dat de modem daar in de buurt hoort te staan. Het kan goed gaan als je het meters verderop in de meterkast plaatst (sterker nog, dat ga ik hoogstwaarschijnlijk zelf in m'n nieuwe huis doen), maar dan moet je weten waar je mee bezig bent en zorgen dat signaalwaarde up- en downstream goed genoeg zijn op de nieuwe locatie.

Je moet er iig rekening mee houden dat als het ooit fout gaat de helpdesk je - terecht - zal vragen de modem rechtstreeks bij het overnamepunt aan te sluiten voor ze je verder kunnen helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1