Hey,
Ik heb de volgende situatie:
Ik heb een VDSL2 lijn van Belgacom. Daar gebruik ik een BBOX2 (Sagem F@st 3464) van Belgacom zelf voor. Deze heeft een IP range van 192.168.1.1 --> .50. Auto DHCP staat aan.
Achter de BBOX2 heb ik een Cisco RV180W geplaatst. Deze maakt verbinding met het internet via PPPoE.
Deze zit op IP range van 192.168.0.1 --> .254. Auto DHCP staat aan.
De BBOX2 heeft geen functies in mijn netwerk. Deze hangt er gewoon omdat deze verplicht is door Belgacom en voor het aansluiten van mijn TV decoders.
Mijn Cisco regelt heel mijn netwerk verkeer.
Nu is mijn vraag: is het mogelijk om via eender welke pc die verbonden is op mijn Cisco in de config pagina van mijn BBOX2 te geraken? Of is dit gewoon niet mogelijk?
Mijn kennis over netwerken is niet zo heel groot.
Wat heb ik al zelf geprobeerd:
Een andere Cisco (of ander merk) router 2 VLAN's instellen. Eentje in de range van mn Cisco en eentje in de range van mn BBOX2. En ze zo met elkaar verbinden.
Alleen lijkt het mij zinloos om een dure router aan te schaffen en dan er achter komen dat het niet zou werken.
Indien dit wel zou werken zit ik er niets mee in om nieuwe hardware aan te schaffen.
Hopelijk hebben jullie een idee.
Alvast bedankt!
Ik heb de volgende situatie:
Ik heb een VDSL2 lijn van Belgacom. Daar gebruik ik een BBOX2 (Sagem F@st 3464) van Belgacom zelf voor. Deze heeft een IP range van 192.168.1.1 --> .50. Auto DHCP staat aan.
Achter de BBOX2 heb ik een Cisco RV180W geplaatst. Deze maakt verbinding met het internet via PPPoE.
Deze zit op IP range van 192.168.0.1 --> .254. Auto DHCP staat aan.
De BBOX2 heeft geen functies in mijn netwerk. Deze hangt er gewoon omdat deze verplicht is door Belgacom en voor het aansluiten van mijn TV decoders.
Mijn Cisco regelt heel mijn netwerk verkeer.
Nu is mijn vraag: is het mogelijk om via eender welke pc die verbonden is op mijn Cisco in de config pagina van mijn BBOX2 te geraken? Of is dit gewoon niet mogelijk?
Mijn kennis over netwerken is niet zo heel groot.
Wat heb ik al zelf geprobeerd:
- Heb een Linksys WRT320N (met standaard software) de DHCP uit geschakeld. Een IP range binnen het netwerk van mijn Cisco ingesteld. De Wan verbonden met de BBOX2 en de lan met mijn Cisco.
Ik kon toen wel ik de Linksys maar niet in de BBOX2. - Heb een nieuwe VLAN aangemaakt op mijn Cisco. DHCP uitgeschakeld en een IP range binnen het netwerk van mijn BBOX2 ingesteld. Dan de lan van de BBOX2 en de lan van de Cisco met elkaar verbonden. Zonder enig resultaat.
Van VLAN's heb ik helaas geen kennis.
Een andere Cisco (of ander merk) router 2 VLAN's instellen. Eentje in de range van mn Cisco en eentje in de range van mn BBOX2. En ze zo met elkaar verbinden.
Alleen lijkt het mij zinloos om een dure router aan te schaffen en dan er achter komen dat het niet zou werken.
Indien dit wel zou werken zit ik er niets mee in om nieuwe hardware aan te schaffen.
Hopelijk hebben jullie een idee.
Alvast bedankt!