Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Vorige week mijn simonly verlengd. Nu nog het toestel heb momenteel de S3.

Mijn eerste keus was de Galaxy S5 of de Iphone 6 maar de S5 heb ik van een collega gezien en ik vind m tegenvallen.

Bij de Telfort winkel riepen ze over de HTC One M8. Dus in de specs gedoken. Androidplanet heeft een goede vergelijk tussen de S5 en de One M8.
Via de vergelijk van Tweakers de HTC en de Iphone vergeleken maar ik kan nog geen beslissing nemen.

Qua specs komen ze wat mij betreft dicht bij elkaar in de buurt en scoort de een op het ene punt net wat beter en de ander op het andere punt (camera bijvoorbeeld tegen ramgeheugen).

Wat wil ik ermee:

De standaarddingen

Qua camera hoeft het niet super te zijn. Echt veel foto's maak ik niet en verwacht ook niet meer foto's te gaan maken. De kwaliteit moet goed zijn maar niet super.
Van de week met een Ipad 2 wat foto's gemaakt en die kwaliteit valt mij toch tegen. Ze zijn niet echt scherp. Is de 5MP van HTC dan voldoende?

De verwachting is wel dat ik de telefoon meer ga gebruiken dan nu, ook voor het werk. Met bijhouden van de facebookpagina, twitter, mail en dat soort dingen. De werktelefoon die ik nu heb is niet geschikt daarvoor maar het bedrijf wil niet naar een andere.
Veel collega's hebben een privé Iphone en sommige gebruiken de Iphone ook zakelijk.
Zakelijk heb ik wel een Ipad 2 dus het koppelen zou makkelijk zijn ware het niet dat ik dan het liefst zakelijk en privé icloud gescheiden wil houden. Ik sluit niet uit dat ik uiteindelijk het privéabonnement stop en alleen de zakelijke telefoon gebruik waarbij ik dan de huidige telefoon zou vervangen door het eigen device maar dat is toekomst.

Verder is er de aloude ios - android discussie:
Android telefoons kan opslag bij (micro sd kaart) en je kan er mee doen wat je wil. Ios is gesloten en heeft ook weer z'n voordelen. Hier komt niemand uit, dit is persoonlijk en ikzelf ben er ook nog niet uit.

Wie kan mij wat tips geven en meedenken?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Met jouw gebruikswensen snap ik niet waarom telefoons met blackberry os niet meeneemt in je overweging.

Wil je svp niet alle specifieke vragen ombuigen richting jou gewenste OS? Het is niet de eerste keer dat jij BB probeert te promoten.

[ Voor 42% gewijzigd door Bullet NL op 11-11-2014 17:55 ]

• vuurfreter
Hoe bedoel je dat?

Verwijderd

Omdat het os de voordoen heeft die je zoekt.
Voor het onderhouden van meerdere communicatiestromen is er de hub, waardoor je goed en helder overzicht hebt.
De z30 en passport hebben lange batterijtijden.

En het os heeft een uitstekend rechten-management om privé van zakelijk te scheiden.

Wat wel zo kan zijn is dat de vormfactor van die telefoons niet helemaal passend zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2014 14:53 ]

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
vuurfreter schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:43:
Vorige week mijn simonly verlengd. Nu nog het toestel heb momenteel de S3.

Mijn eerste keus was de Galaxy S5 of de Iphone 6 maar de S5 heb ik van een collega gezien en ik vind m tegenvallen.

Bij de Telfort winkel riepen ze over de HTC One M8. Dus in de specs gedoken. Androidplanet heeft een goede vergelijk tussen de S5 en de One M8.
Via de vergelijk van Tweakers de HTC en de Iphone vergeleken maar ik kan nog geen beslissing nemen.

Qua specs komen ze wat mij betreft dicht bij elkaar in de buurt en scoort de een op het ene punt net wat beter en de ander op het andere punt (camera bijvoorbeeld tegen ramgeheugen).

Wat wil ik ermee:

De standaarddingen

Qua camera hoeft het niet super te zijn. Echt veel foto's maak ik niet en verwacht ook niet meer foto's te gaan maken. De kwaliteit moet goed zijn maar niet super.
Van de week met een Ipad 2 wat foto's gemaakt en die kwaliteit valt mij toch tegen. Ze zijn niet echt scherp. Is de 5MP van HTC dan voldoende?

De verwachting is wel dat ik de telefoon meer ga gebruiken dan nu, ook voor het werk. Met bijhouden van de facebookpagina, twitter, mail en dat soort dingen. De werktelefoon die ik nu heb is niet geschikt daarvoor maar het bedrijf wil niet naar een andere.
Veel collega's hebben een privé Iphone en sommige gebruiken de Iphone ook zakelijk.
Zakelijk heb ik wel een Ipad 2 dus het koppelen zou makkelijk zijn ware het niet dat ik dan het liefst zakelijk en privé icloud gescheiden wil houden. Ik sluit niet uit dat ik uiteindelijk het privéabonnement stop en alleen de zakelijke telefoon gebruik waarbij ik dan de huidige telefoon zou vervangen door het eigen device maar dat is toekomst.

Verder is er de aloude ios - android discussie:
Android telefoons kan opslag bij (micro sd kaart) en je kan er mee doen wat je wil. Ios is gesloten en heeft ook weer z'n voordelen. Hier komt niemand uit, dit is persoonlijk en ikzelf ben er ook nog niet uit.

Wie kan mij wat tips geven en meedenken?

Alvast bedankt!
Als je een telefoon enkel hiervoor gebruikt dan is een iPhone 6 of HTC One M8 naar mijn mening echt overkill...

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
Wellicht kan je even toelichten, zeker gezien wat je ermee wilt doen, waarom de Galaxy S3 niet (meer) voldoet? Aan de hand daarvan is het wat makkelijker om een advies te geven.

Als je een highend toestel zoekt voor een goede prijs, dan krijg je op dit moment heel veel waar voor je geld met de Sony Xperia Z2. Qua specs, prestaties en bouwkwaliteit zijn alle highend telefoons vrijwel gelijk, alleen kost de Z2 op dit moment (vanwege de komst van de Z3) net iets meer dan 400 euro terwijl de HTC, Samsung en Apple alleen een stukje tot veel meer. Ik ben wellicht wat bevooroordeeld (heb zelf ook een Z2 en ben uitermate tevreden), maar het lijkt me zeer het overwegen waard.

Voor nog iets minder kan je ook de LG Nexus 5 halen, maar de 32GB versie (wat zonder microSD wel aan te raden is) kost toch alweer 385+ euro.

Maar zoals gezegd, zonder te weten waarom de Galaxy S3 niet voldoet is het wat lastig om advies te geven :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Sidenote: nul07 is nogal fan van BB, dus zijn reacties zullen enigszins gekleurd zijn.

Ontopic: is de Nexus 5 niets? Sneller dan de iPhone 6, voldoet aan al je eisen, en hij is goedkoop.

• vuurfreter
Dank voor het meedenken alvast

@Moi_in_actie de Galaxy S3 kan geen 4G aan en de batterij is nogal snel leeg tegenwoordig. Deze is te vervangen maar ik ben ook wel weer toe aan wat nieuws. Bij de Telfort winkel kwam men ook met de Z3 en deze heb ik bij een collega gezien. Ik vond het, het net niet. Kan ook aan mij liggen doordat ik Samsung gewend ben nu.

@Moi_in_actie en @dbhuis even gekeken naar de Nexus 5. Bij Tweakers toch vrij veel minpunten in de review. Bij Androidpolice komen dezelfde minpunten naarvoren.

@dbhuis dat was me nog niet opgevallen ;-)

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
nexus 5 heeft in dat geval ook een niet al te grote batterij... Maar vooral omdat je graag veel gaat emailen enz lijkt mij een bb ook iets om naar te kijken in het geval je een fysiek toetsenbord wil.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik zou de iPhone aanraden, gewoon privé account er op en een losse app er op voor werk mail. Het is buiten het besturingssysteem om onomstreden een goed toestel, al is het gadget gehalte lager dan top Android modellen maar de meeste mensen gebruiken zaken als waterdicht of infrarood toch niet.

Inhoudelijk in je keuze heeft de iPhone 6 hetzelfde schermgrootte als de HTC M7. De M8 is groter. Ik zou bij een telefoonwinkel langs gaan en ook gewoon voelen hoe het in de hand licht.
Verder speelt uiterlijk mee in de keuze en daar is HTC echt onderscheidend van de rest, de iPhone kan ook vergist worden met een Huawei bijvoorbeeld. Leg voor de gein een G6 eens op tafel en vraag dan 135 of 699 EUR.

• vuurfreter
@digital_ownage Fysiek toetsenbord is niet aan de orde. Mailen gaat ook gewoon goed op touchscreen.

@swhnld dank voor het meedenken. De werkmail is geen probleem. Ik heb op mijn S3 ook een tijd de werkmail gehad en dat was goed te combineren. Het gaat er mij meer om dat ik zakelijk een apple-id (en dus icloud) heb en dalijk ook een privé. Dat wil ik namelijk wel gescheiden houden (zakelijke en privé-contacten. Alleen voor de foto's zou een combi handig zijn. Verder niet.

Iphone 6 en 6+ heb ik op het werk al in de hand gehad. De 6+ vind ik echt te groot. De M8 zit er tussenin waarbij ik deze even in de winkel in mijn handen heb gehad en hier ook niet echt problemen mee ervaarde.

Verwijderd

Welk toestel je ook kiest, ze zijn allebei best of class. Beide erg mooie toestellen met erg snelle hardware. Laat je niet foppen door de laaggeklokte dual core in de iPhone. De A8 chip van de iPhone is een beest en verslaat de quad-core SD805 die dubbel zo hoog geklokt is. En dan heb ik het niet eens over de grafische kracht. De M8 heeft een iets langzamere chip (SD801), maar die is dan ook voor bijna de helft van de prijs al te koop.

In het dagelijks gebruik en voor de dingen die jij opnoemt, merk je vrijwel geen verschil in performance. Dus zou ik de m8 aanraden. Maar speel je ook graag een spelletje of twee, dan heeft de iPhone iets meer te bieden. Eerlijk is eerlijk, android is meer voor de tweaker, maar iOS heeft toch vaak de betere apps en met name games. Maar als dat je niet boeit, dan is de m8 een prima keuze.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41

Bullet NL

Eigen Wijs

Persoonlijk vindt ik de HTC M8 heel veel bang for bug.....

Toestel is prima afgewerkt, is erg snel. lange accuduur, etc.... Het enige min puntje is dat de foto resolutie niet heel hoogt ligt, maar zoals je zelf al aangeeft. Foto's hebben niet je hoogste prioriteit.

Cogitationis poenam nemo patitur

• ediel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:10
Ben zelf van de S3 naar een HTC M8 gegaan en heb er geen seconde spijt van gehad. De lage pixels van de cam zie je niet terug op het toestel zelf.

• vuurfreter
Dank voor de reacties weer. Sorry voor de late reactie maar ik had het druk met mijn werk.

@Bullet NL heel veel bang voor bug? Verklaar je nader alsjeblieft.
Aan welke foto resolutie moet ik denken op de M8?

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
Bang voor je bug=Heel veel waar voor je geld :)

• vuurfreter
Dank, dit was mij niet bekend.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:17
wellicht onder de term "Bang for buck" beter bekend ;)

Ik zou ook vooral kijken naar Sense vs Touchwiz als je wilt switchen. Ik heb de andere overstap gemaakt en vind sense toch wel fijner werken. In jouw geval dus positief. Maar je zult wel dingen moeten zoeken.

Qua camera: staar je niet blind op MP. HTC heeft over het algemeen prima camera's. Zoek even naar wat reviews met eigen foto's of kijk in de verschillende topics voor voorbeelden van foto's.

• mjkmobI
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
M8 is inderdaad een mooi toestel, er loopt nu een cashback actie bij Belsimpel daar krijg je €100 terug bij een aankoop van de HTC M8. Dan is de Bang for the buck nog beter ;)
Pagina: 1