Toon posts:

ASS-Benchmark geeft aan : 31K - BAD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar gaat dit over : Samsung 840 PRO - 128 GB . FW = DXM06BOQ.
C: 104 GB beschikbaar 52 GB en OP = 15 GB.
Met de muis over de regel 31K-Bad staat er, offset/alignment 4K Cluster.
Wat heb ik zelf al ondernomen,
Via uitvoeren : msinfo32.exe > OK > Systeemoverzicht > onderdelen > opslag >schijven .
offset van partitie = 32.256 Bytes, dit getal gedeelt door 4096 uitkomst = 7.875
Dit had toch een heel getal moeten zijn , 256 of 512 enz.
Met het progje Mini Tool Partition Home op de regel : Align All Partitions geklikt dit gaf aan
It is allready aligned. alsnog bleef deze 31K BAD bestaan.
CrystalDiskInfo gestart, gaf aan GOED = 100% en S.M.A.R.T / NCQ / Trim staat er te lezen.
Voor de rest geen fout meldingen.
Windows checkDisk gedraait en HD Tune Error Scan hierin waren alle blokken (clusters) groen.
Ook Benchmark read gedraait gemiddelde was 403.8 MB.
Het enige wat ik nog nooit sinds de aanschaf vh Mobo heb gedaan, nw drivers voor Intel Rapid Storage Techn. geïnstalleert, omdat ik dacht, dit is alleen voorals je de schijven in RAID wilt opstellen ?
Alsnog, de schijf staat op AHCI in de BIOS.
Mocht er om welke reden ook, geen oplossing voor zijn, ik kan er rustig mee leven.

Verwijderd

Je hebt een vieze smerige partitie, gemaakt door Windows XP of door een slecht cloningprogramma. Hierdoor is je performance van je SSD een stuk minder en slijt je SSD ook sneller dan nodig.

Je hebt dus geen verse installatie gedaan met een recente Windows versie, zoals wel wordt aanbevolen.

Er zijn programma's die dit achteraf kunnen 'corrigeren' maar zo goed als een echte verse installatie wordt het nooit meer. Dat gezegd, een supergroot probleem is het niet. Maar wel zonde. Het zou niet hoeven op deze manier als je algemene adviezen had opgevolgd.

Verwijderd

Topicstarter
Beste CiPHER

Tot mijn schrik, moet ik u tenstelligste tegenspreken,u overdonderde mij.
Even vooraf, ik lees hier va 30 Augustus 2011 ieder dag ja iedere dag Het grote SSD topic Deel 9.
Dat ik geen technische kennis heb als u, is niet relevant ,buiten dat genoeg kunnen lezen hoe je een SSD moet
installeren en onderhouden, ook dank zij u.
Wel doe ik dit nog altijd met DiskPart, te omslagtig? misschien, maar het werkt wel.
Afgelopen week de 17e SSD vers mogen installeren voor vrienden en bekenden, aan klonen doe ik niet aan mee.
Ook niet hele backups terug zetten, alleen bv Foto's en Video's.
Op dd 24-7-2014 kreeg ik 3 keer achter elkaar een BSOD met 0x0000007B, gelijk een verse installatie geplaatst.
Op dd 20-8-2014 een Benchmark uitgevoert in ASS-Benchmark, hier had ik geen 31K BAD ?
Ik ben een goede verstaander ,nog van de oude stempel ( geboren tussen 2 bombardementen door) een nieuwe
installatie uitvoeren dit zou u me willen aanraden ?Ja , gaan we doen.
Bedankt nog,laat me niet meer schrikken svp.

Verwijderd

Hoi Ampa66,

Ik begrijp niet heel veel van je bericht. Maar je lijkt tegen te spreken dat je niet op de normale manier hebt geïnstalleerd. Echter, je krijgt niet zomaar een partitie met verkeerde alignment. Je geeft geen informatie over welke Windows-versie je gebruikt; vanaf Vista SP1 worden correcte partities aangemaakt. Daarvoor krijg je een 31.5K partitie.

Als je dus Windows 7 of Windows 8 vers installeert, is het niet mogelijk een misaligned 31.5K partitie te krijgen. Wat wel mogelijk is, is dat je al een verkeerde partitie had, en dat je daarna Windows 7 of Windows 8 hebt geïnstalleerd zonder de partitie te verwijderen. Dan wordt de bestaande partitie gebruikt met verkeerde alignment.

Opnieuw installeren is opzich niet nodig; tenzij je heel netjes wilt doen en opnieuw installeren niet heel storend vindt. Maar netjes is het niet, en vooral onnodig omdat Microsoft al sinds Vista SP1 ervoor heeft gekozen om correcte partities aan te maken. Heb je zo'n 'foute' partitie, dan heb je toch iets gedaan wat niet hoort:
  • Oud besturingssysteem gebruikt.
  • Slecht cloningappliatie gebruikt.
  • Je had al een foute partitie op het opslagapparaat en hebt daarna Windows 'vers' geïnstalleerd zonder de partitie te verwijderen; maar dat is natuurlijk geen echt 'verse' installatie als je de bestaande partitie hergebruikt.
Andere opties kan ik me niet bedenken. Sorry dat ik je heb laten schrikken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Beste CiPHER

Ik denk,dat ik deze keer bij u door het stof moet,maar zie dat heus niet als zijnde een nederlaag.
Wat had ik gedaan na die 3 keer BSOD vermoedelijk ( ik wordt ouder papa ) het volgende :
Met DiskPart de SSD klaar gemaakt om een verse W7 PRO te installeren.
Nadat deze was geïnstallert, met EaseUS Todo Backup, een backup terug gezet van de hele schijf Partitie.
Daar moet het dus fout zijn gegaan, anders is toch niet te verklaren, toch ?
Indien dit zo is en dit moet haast wel,is dat weer een les voor de volgende keer .
Dacht op die manier vlug klaar te zijn,niet dus en nu maar weer een verse insltallatie uitvoeren.
Bedankt CiPHER voor al uwe aandacht en raad.
Salu

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 17:00
Het kan allemaal veel makkelijker: bij een nieuwe harddisk of SSD gewoon gelijk beginnen met een schone installatie van bv. Windows 7 en daarbij wordt gelijk een aligned partitie aangemaakt. Geen rocket science, je buurman/vrouw kan het ook ;)
Pagina: 1