Programma config map veranderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 13:55
Beste,

Ik heb een Programma wat onder Windows (7) draait onder een enkele .exe file. Dit programma maakt gebruik van een database die in de program files map word opgeslagen, dit zijn in totaal 2 bestanden met een .ISD bestand extensie. Nu is het zo dat de gegevens die in deze 2 files word opgeslagen met 4 andere computers moet worden gedeeld. Dit doe ik momenteel door een ingebouwde functie van het programma te gebruiken, de zogeheten 'export functie' en vervolgens bij de andere computers de 'import' functie te gebruiken. Zo is de database van dit programma op alle pc's up-to date. Het importeren en exporteren van deze files heb ik enigszins makkelijker gemaakt door de export bestanden naar een gedeelde cloud weg te schrijven. Ik wil die proces nog makkelijker maken door:

1. Of op een of andere manier de parameter(s) in het programma aan te passen waar deze de config (.ISD) bestanden zoekt te veranderen.
2. Als dit te moeilijk is heb ik nog een ander idee, namelijk de .ISD files automatisch weg te laten schrijven naar de cloud 1 x per dag, hierdoor is deze file altijd up-to-date en hoef ik enkel nog op de andere pc's te importeren, helaas niet zo ideaal als situatie 1.
3. Een ander idee. Ik ben op zoek naar kennis!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ontwikkelaar om hulp vragen en een feature request doen zodat je de .isd bestanden op een netwerkshare kan zetten?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Hoe vaak export/import je dit bestand? Is dat eenmaal per dag of vaker?

Bij eenmaal per dag zou je ook een batch-script kunnen maken die de ISD-files naar een netwerkshare kopieert eens per dag en weer terugkopieert wanneer je inlogt ofzo.

[ Voor 54% gewijzigd door Zeror op 31-10-2014 19:29 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh