Openschroeven Sony Vaio SVF14N1D4E - Data afhalen tbv RMA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-05 23:40
Het bekende "ik heb een familielid met een kaduke laptop" en de IT'er in de familie mag het oplossen ;) . Geen probleem, daarvoor is er famile.

Ik veronderstelde dat het een simpel gewoon laptopje ging zijn met nog een nette caddy of single screw afdekplaat waar ik snel even de HDD/SSD/SHDD kon uithalen, mijn SATA/USB convertertje er aan, de nodige data er af halen, alles terug inbouwen en RMA'en. Niet dus...

Betreft een Sony Vaio SVF14N1D4E (eentje met een kantelbaar scherm). Aan de onderkant zitten om en bij de 4 a 5 vijsjes in de bodemplaat, maar ik slaag er niet in om deze los te krijgen van de de laptop zelf. Het is een bijzonder dun en sleek modelletje en ik heb echt het idee dat die bodemplaat gewoon een "kuip" is die onder de laptop er tegen geschroefd is, maar in die bodemplaat zitten precies ook de connector van LAN (zo een "uitklapbaar" connectortje) in verwerkt. Ik durf er dus niet wat kracht op zetten omdat het dingetje spiksplinternieuw is.

Iemand ervaring met dit soort operaties? Of een idee hoe ik die bodemplaat netjes kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:47
Pic's or it didn't happen...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Onder de rubber voetjes zitten ook nog schroefjes, de lange moet je voorzichtig verwijderen anders heb je kans dat je 'm uitrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Neen, ik had er al wat over opgezocht, maar niks over gevonden, modellen die geopperd worden zijn ook "simpel" zoals ik dacht dat het ging zijn (bodemplaat er af en gaan)

Bottomline is wel dat ik na nog wat verder troubleshooten (http://www.sony.be/support/nl/product/faq/SVF14N1D4E) kwam ik wel uit bij dat "battery off" knopje.
Dat maar eens geprobeerd, en wonder oh wonder, het laptopje start terug op.

We bekijken het even of het probleem zich nog stelt in de toekomst... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:24
fijn dat het gelukt is.

nu nog zorgen dat jouw "familie" een goed back-up-plan maakt en gaat uitvoeren zodat je bij een toekomstige crash niet de data hoeft te gaan redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Al meermaals doorgegeven ;)
Pagina: 1