Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor een aantal onderwijskundige zaken zou ik graag wat live materiaal, wat ik in het klein voor kan doen op mijn bureau voor de klas, live willen hebben op een projector. Deze projector is een standaard apparaat zonder bijzondere aansluitingen. DVI en VGA, daarna houdt het snel op.

Ik ben op zoek naar een eventuele mogelijkheid om het beeld, al dan niet met tussenkomst van een MacBook, live op het scherm te toveren.

Omdat het netwerk redelijk dichtgetimmerd zit is een VNC-achtige manier geen oplossing. Een ad-hoc wifi netwerk aanmaken zou nog moeten lukken, zodat ik via mijn MacBook verbinding kan maken naar de telefoon.

Ik zou graag een duw in de juiste zoekrichtingen krijgen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• sypie
  • Niet online
Dank voor de beide opties. Ik zal ze thuis gaan testen voordat ik op school loop te klooien. Ik moet even uitvinden hoe ik een wifi netwerk aan kan maken waar mijn telefoon mee kan verbinden, maar dat komt vast goed.

Ik zal de resultaten en ervaringen hier neerzetten.

• sypie
  • Niet online
De beide genoemde oplossingen kreeg ik niet zo snel aan de praat, of er was weinig tot geen ondersteuning voor de Mac. De aangedragen oplossingen hebben mij wel flink in de goede richting geduwd. Uiteindelijk ben ik uitgekomenn bij IP Webcam

De stream die deze app genereert kan ik via VLC openen (en spiegelen) zodat het op groot scherm te zien is. Helemaal goed natuurlijk. Nu nog even offline testen zodat ik weet dat ik ook een ad-hoc netwerk kan maken waarbij ik verbinding heb.