Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:03
Ik zie letterlijk door de bomen het bos niet meer dus ik hoop dat ik hier wat advies / hulp kan krijgen.

Situatie: ik wil een aantal buitendieren voor bezoekers op de website zichtbaar maken via een ip camera.

Er is een draadloos AC netwerk aanwezig en ik wil eigenlijk alleen maar via wifi omdat dit dan ook de optie geeft dat de ip camera later te kunnen verplaatsen (je hebt immers alleen stroom nodig).

Streaming was 1e idee maar kwamen er al snel achter dat je daarvoor speciale dure streaming abonnementen nodig hebt. Dit omdat een gemiddelde ip camera maar 10 viewers tegelijk aankan.

Idee was om om de x aantal minuten een foto te nemen en deze naar een bepaalde FTP te laten sturen. Om op de website altijd de meest recente foto te laten zien dacht ik eraan om continu hetzelfde bestand te laten uploaden (dus overschrijven). Beeldgeschiedenis hebben we niet nodig.

Na zoeken kwam ik op de volgende camera uit: Foscam FI9828W.

Deze heeft FTP ondersteuning maar blijkt later weer dat hij continu een nieuw bestand aanmaakt op basis van tijd en datum. Dit is na navraag niet te veranderen. Mede omdat ik gecharmeerd was over het mooie beeld heb ik ook de fabrikant gebeld. Deze wist mij te melden dat streaming geen probleem is voor bijvoorbeeld 50 a 100 mensen tegelijk. Dit omdat je modem een buffer maakt en dit dus doorstuurt naar degene die de stream openen. Ik kan het verkeerd hebben maar mijn idee was altijd dat een modem eigenlijk niks anders doet dan de verbinding opzetten en doorvoeren naar de router. Dit heb ik dan ook gemeld aan degene van de fabrikant en die melde toen dat dit in de wijkkast ook kan zitten. Ik vertrouw zelf dat stukje dus niet ik hoop dat iemand mij hier meer over kan typen.

Ik heb ook bij anderen gekeken en ik kom eigenlijk geen outdoor ip camera met wifi die deze functies goed ondersteunt. Bedraad is zelfs al erg lastig ivm je ook mooie plaatjes wilt (geen 640 x 480).

Dus hierbij suggesties zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 10:02
De beste camera's zijn van Axis. Helaas is er voor outdoor geen Wifi camera. Bedraad werkt trouwens beter wat dat betreft. Je zou wel een wifi-naar-bedraad adapter ertussen kunnen zetten (ik meen dat het een Bridge heet). Voordeel van de Axis camera's is de API waardoor een stream makkelijk op te zetten is zonder dat gebruikers in moeten loggen.

Wellicht kan je het eerst met de 10 users maximaal tegelijk proberen, ik neem aan dat er echt geen 100 man tegelijk naar de dieren gaan kijken. Mocht het toch nodig zijn dan zal er vast wel een open sourcemogelijkheid zijn om hier een oplossing voor te vinden. Videolan misschien? Anders Youtube live?

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Cave_Boy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:08:
Streaming was 1e idee maar kwamen er al snel achter dat je daarvoor speciale dure streaming abonnementen nodig hebt. Dit omdat een gemiddelde ip camera maar 10 viewers tegelijk aankan.
Is dat gratis ding hier niet al goed genoeg voor streaming?
http://new.livestream.com/platform/pricing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

elhopo schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:49:
De beste camera's zijn van Axis.
Yup.
Helaas is er voor outdoor geen Wifi camera. Bedraad werkt trouwens beter wat dat betreft.
Inderdaad. En de reden daarvoor is regen. Dat stoort een wifi-signaal nogal namelijk en dat is niet iets wat je wilt bij beveiligingscamera's (en dat is waarvoor ze gemaakt zijn natuurlijk.)

Je kunt imo ook beter een bedrade camera nemen maar dan een met Power over Ethernet, zodat je in plaats van alleen stroom, alleen netwerk nodig hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.