Behuizing gezocht

Pagina: 1
Acties:

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 23:41

M2M

medicijnman

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe behuizing ter vervanging van mijn oude CM690. Het ding begint echt oud te worden en begint te ratelen. Momenteel heb ik er een 240mm en een 120mm radiator in zitten, twee videokaarten en een slootje harddisks.

Het eisenpakket is namelijk wel behoorlijk strak.

- Maximale hoogte 550mm
- Ruimte voor ATX moederplank
- drie 5.25" slots (1x dvd, 1x X-Fi module, 1x fancontroller)
- ruimte voor 2x240mm radiators
- ruimte voor 1 harde schijf
- uiteraard zo goedkoop mogelijk, maar in principe staat het budget vast op 150 euro.
- zwart zonder veel toeters en bellen.

Heeft iemand enig idee?
pluspunten zijn natuurlijk veel bevestigingspunten voor alle waterkoelingsonderdelen aan de binnenkant, ruimte voor grote videokaarten (ik heb een stuk uit de 5.25" bracket moeten zagen om mijn oude videokaart passend te krijgen, dat wil ik niet nog een keer doen :))

Ik heb zelf natuurlijk ook al gekeken, maar ik vindt voornamelijk cases waarbij er slechts ruimte is voor 1x240mm radiator, of dat er bijvoorbeeld slechts twee 5.25" sloten beschikbaar zijn.
mogelijkheid voor stoffilters.

-_-

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:40

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

M2M schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:07:

- ruimte voor 2x240mm radiators

Ik heb zelf natuurlijk ook al gekeken, maar ik vindt voornamelijk cases waarbij er slechts ruimte is voor 1x240mm radiator,
Hoe heb je die 2 erin gekregen dan?

Het is wel ongebruikelijk om 2 240 erin te hebben. Fabrikanten houden meer rekening met bijvoorbeeld 1 240(meestal boven) en 1 120/140(meestal achter). Ik heb even op het internet gezocht, maar kon niet echt iets vinden met "echte" support voor 2 240mm's. Die case's zijn er wellicht wel. Alleen niet gezien. Misschien kan je een beetje proppen in deze 2:

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 85,95€ 85,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 85,95

#ProductPrijsSubtotaal
1NZXT H440 Zwart€ 99,50€ 99,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 99,50

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
SupaHotFire schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:47:
[...]

Hoe heb je die 2 erin gekregen dan?

Het is wel ongebruikelijk om 2 240 erin te hebben. Fabrikanten houden meer rekening met bijvoorbeeld 1 240(meestal boven) en 1 120/140(meestal achter). Ik heb even op het internet gezocht, maar kon niet echt iets vinden met "echte" support voor 2 240mm's. Die case's zijn er wellicht wel.
Met moeite....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/itkisOASRQRlR7mFkMou2LDB/full.jpg

De rede voor twee maal 240 is dat een enkele 240 eigenlijk niet voldoende koelvermogen kan leveren voor het koelen van twee GTX680's. De watertemperatuur na 3 uur battlefield 4 loopt op richting 55 graden, wat toch aan de warme kant is voor een waterkoeling. En dat is zonder overklok... De 120mm radiator van de Antec 920 kan ik altijd wel ergens een plekje voor vinden dus dat is een minder groot struikelblok.

Maargoed, als het gemakkelijk was, zou ik natuurlijk ook geen topic openen voor wat advies van de mensen die er echt verstand van hebben :)

De Fractal design lijkt me toch wat aan de kleine kant en heeft voor zover ik kan zien ook niet de mogelijkheid om drie 5.25" drivebays kwijt te kunnen. En de NZXT H440 kan helemaal niets kwijt...

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 31-10-2014 16:12 ]

-_-

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:40

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

_/-\o_ Knap gedaan :P

Ik zal het dan inderdaad maar overlaten aan de meer "Bouwkundige" Tweakers onder ons. Wellicht dit topic in de Casemodding forum plaatsen en kijken of zij iets kunnen bedenken?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
pricewatch: Corsair Graphite Graphite 730T

Hoogte helaas 568mm dus dat gaat niet passen geloof ik? Wel een erg mooie kast die vrijwel aan al je eisen voldoet :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
stin00 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:24:
pricewatch: Corsair Graphite Graphite 730T

Hoogte helaas 568mm dus dat gaat niet passen geloof ik? Wel een erg mooie kast die vrijwel aan al je eisen voldoet :)
Ik denk dat dat de beste oplossing is. Wat betreft de hoogte heb ik wat extra ruimte gelaten voor de lucht die uit de behuizing wordt geblazen dus ik denk dat ik nog wel anderhalve centimeter er vanaf kan snoepen.

-_-

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb de Corsair 730T zelf ook sindskort en vind hem echt geweldig. Zeeën aan ruimte, 3 erg stille fans meegeleverd, zeer goede cable management, verwijderbare stoffilters en eenvoudige inbouw. Het design is verder strak, het enige opvallende zijn de rode led fans aan de voorzijde. Normaal ben ik daar geen fan van, maar bij deze kast staat het toch wel erg mooi.

Mocht je specifieke vragen hebben of wat foto's van dingen willen dan stuur je maar een PM :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• CyberCow
  • Registratie: November 2014
  • Nu online

CyberCow

Volgas en anders remmen

Ik zou gaan als ik jou was voor de CoolerMaster HAF XM. Heeft 3 aansluitingen voor 5,25inch een zee van ruimte binnenin. bovenop ruimte voor je waterblok. De maat van de kast is 53cm hoog dus valt net binnen de marge. Prijs rond de 110 euro. Oja ik heb deze kast zelf ook en ben er zeer over te spreken.
Pagina: 1