Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630130

Topicstarter
Ik zoek een goede 13,3" futureproof laptop die ik voor studie en films kijken ga gebruiken. Ik ga binnenkort op kamers en het zal dus ook een desktopvervanger zijn. Ik ga hem dus de aankomende 4 jaar non-stop nodig hebben, waardoor ik na lang wikken en wegen voor een Macbook gekozen heb, aangezien je met OS X veel minder vatbaar bent voor virussen.

Ik vind accuduur en draagbaarheid erg belangrijk en neigde daardoor meer naar een Apple Macbook Air 13" (2014). Om hem futureproof te maken wilde ik dan echter wel een upgrade naar 8GB RAM, waardoor de totaalprijs met studentenkorting op €1.038 komt. Ik twijfel echter wel sterk aan de toekomstbestendigheid door het slechte TN-paneel.
Daardoor kwam ik bij de nieuwe Apple Macbook Pro 13" Retina (2014) terecht met standaard 8GB RAM. Met studentenkorting en gratis sleeve kom ik dan uit op €1.189.

Zoals jullie lezen zou een Macbook Air met retinascherm dus ideaal voor mij zijn. Deze is helaas niet aangekondigd op het Apple-event 16 oktober... De release zal dan denk ik gaan afhangen van de Broadwell- en Skylake chips.
Nu is mijn vraag: wanneer denken jullie dat er een Macbook Air met retinascherm uitkomt en in welke prijscategorie zal deze gaan vallen?

- Kan ik een Macbook Air met Broadwell al in januari 2015 verwachten om de launch wat verder van de Macbook met Skylake af te houden?
- Zal men de Macbooks waarschijnlijk niet updaten met een Broadwell chip en alleen later in 2015 met een Skylake chip?
- Wanneer zou een Macbook met Skylake chip dan te verwachten zijn?
- Als er een Macbook met Broadwell of Skylake chip in 2015 uitkomt, hoeveel zal die dan ongeveer gaan kosten?
- Is de overgang van Haswell naar Broadwell/ Skylake zo noemenswaardig dat het voor mijn (toekomstig) gebruik het wachten waard is?

Ik snap dat jullie dit allemaal niet kunnen weten en alleen suggesties kunnen doen, maar ik zou jullie ervaring graag in mijn overweging mee willen nemen! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 630130 op 31-10-2014 13:44 . Reden: UBB-codes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-04 14:48
Heb dezelfde afweging gemaakt een paar weken geleden, en ben voor de Macbook Pro gegaan. Uiteindelijk vond ik het verschil in schermkwaliteit te groot. De accu is uitstekend en de laptop is redelijk licht (licht genoeg voor mij).

Volgens mij wordt die nieuwe Air pas in februari/april aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Je noemt 'accuduur en draagbaarheid' als belangrijke eigenschappen maar vervolgens leg je de beslissing min of meer neer bij het scherm.
Ik zou een stapje terug gaan en nog eens overwegen wat de echte voorname eigenschappen zijn. Mocht het dan blijken dat het scherm je toch meer waard is dan dat je verhaal suggereert dan zou ik alles opnieuw in de weegschaal leggen.

Natuurlijk is het scherm van die retina velen malen beter, maar afgaande op de eerder genoemde belangrijke eigenschappen zou ik je de Air aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:09
Ik heb zelf de air 2013, maar ik heb upgrades gedaan en die upgrades zijn bij de air 2014 niet veranderd. Wat ik echt heel fijn vind aan de air is dat hij inderdaad super draagbaar is en een accuduur heeft die na een jaar gebruik nog steeds de 11 uur haalt bij alleen maar internetten zeg maar. Persoonlijk een van de beste laptops die ik in mijn handen heb gehad. En ik ben er ongelofelijk blij mee. Ik draai er nog wel eens wat zwaardere applicaties op maar, het is natuurlijk geen krachtpatser en daar doet hij dan ook wat langer over. Voor mij geen probleem. Als je zoals je zei portability en Accuduur belangrijk vind, is het echt een aanrader. Wil je echter net wat meer power en is de accuduur toch niet zo belangrijk, ga dan voor de Retina MBP 13" met het mooiere scherm natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:51:
Je noemt 'accuduur en draagbaarheid' als belangrijke eigenschappen maar vervolgens leg je de beslissing min of meer neer bij het scherm.
Mijn allereerste eis is vooral dat die toekomstbestendig moet zijn. Daarnaast is het niet zo dat een Macbook Pro niet draagbaar is of geen lange accuduur heeft. Het is niet zo dat ik per se de allerlichtste wil of de allerbeste accu wil, het totaalpakket moet kloppen. Alleen doet het mindere scherm daar zoveel afbreuk aan?

Voor de rest was dat verhaal vooral een aanloop naar waarom ik twijfel tussen de Macbook Air 2015 en Macbook Pro 2014, sorry als dat niet duidelijk was!
Veel twijfels zoals je ziet haha

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 630130 op 31-10-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jctjepkema schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:01:
Ik draai er nog wel eens wat zwaardere applicaties op maar, het is natuurlijk geen krachtpatser en daar doet hij dan ook wat langer over. Voor mij geen probleem. Als je zoals je zei portability en Accuduur belangrijk vind, is het echt een aanrader. Wil je echter net wat meer power en is de accuduur toch niet zo belangrijk, ga dan voor de Retina MBP 13" met het mooiere scherm natuurlijk.
Wat voor zwaardere applicaties zijn dat dan? En irriteer jij je wel eens aan de mindere kwaliteit van het scherm? Hoe lang denk je er bijvoorbeeld nog mee door te gaan voordat jíj zou overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-04 08:56
Het heeft niet veel zin om te gaan afwachten wat 2015 voor de Macbook Air gaat doen. Ik zie Apple geen apart event organiseren om een nieuwe air te laten zien, dus voor WWDC 2015 zou ik die niet verwachten. Je geeft dus aan nu een laptop nodig te hebben, dan moet je dus kiezen voor de huidige lineup.

Wat je ook kiest, ga niet voor de base 128gb optie. dat is gewoon veeeels te weinig. Zeker als je eis future proof is. 256gb minimaal!

je zou dus eigenlijk moeten gaan kiezen tussen:

air +8gb +256gb
retina + 256gb

Het TN paneel is zeker future proof. Tis gewoon een kwestie van niet kijken naar de retina laptops. De Air heeft hier trouwens wel nog een flink voordeel. Deze heeft 1440x900 als effectieve werkruimte. De 13" retina in feite werkt op 1280x800 als je in retina werkt. Zeker voor studie is die extra werkruimte van de air zeker handig.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
MenN schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:58:
Het heeft niet veel zin om te gaan afwachten wat 2015 voor de Macbook Air gaat doen. Ik zie Apple geen apart event organiseren om een nieuwe air te laten zien, dus voor WWDC 2015 zou ik die niet verwachten. Je geeft dus aan nu een laptop nodig te hebben, dan moet je dus kiezen voor de huidige lineup.

Wat je ook kiest, ga niet voor de base 128gb optie. dat is gewoon veeeels te weinig. Zeker als je eis future proof is. 256gb minimaal!

je zou dus eigenlijk moeten gaan kiezen tussen:

air +8gb +256gb
retina + 256gb

Het TN paneel is zeker future proof. Tis gewoon een kwestie van niet kijken naar de retina laptops. De Air heeft hier trouwens wel nog een flink voordeel. Deze heeft 1440x900 als effectieve werkruimte. De 13" retina in feite werkt op 1280x800 als je in retina werkt. Zeker voor studie is die extra werkruimte van de air zeker handig.
Je kan de Retina laten schalen naar 1440x900 en 1680x1050. Dat is dus geen argument.
Het TN-paneel van de MBA is gewoon slecht, daar kunnen we kort of lang over praten, het is gewoon een slecht scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:45
Arthur-M. schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:01:
[...]

Je kan de Retina laten schalen naar 1440x900 en 1680x1050. Dat is dus geen argument.
Het TN-paneel van de MBA is gewoon slecht, daar kunnen we kort of lang over praten, het is gewoon een slecht scherm.
Dat is weer wat overdreven, slecht is hier niet op zijn plaats. Vergeleken met het scherm van een Retina MacBook Pro is het inderdaad minder mooi maar als je dit TN-paneel afzet tegen andere laptop met een TN-paneel doet de MBA het niet onaardig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630130 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:34:
[...]
Mijn allereerste eis is vooral dat die toekomstbestendig moet zijn. Daarnaast is het niet zo dat een Macbook Pro niet draagbaar is of geen lange accuduur heeft. Het is niet zo dat ik per se de allerlichtste wil of de allerbeste accu wil, het totaalpakket moet kloppen. Alleen doet het mindere scherm daar zoveel afbreuk aan?

Voor de rest was dat verhaal vooral een aanloop naar waarom ik twijfel tussen de Macbook Air 2015 en Macbook Pro 2014, sorry als dat niet duidelijk was!
Veel twijfels zoals je ziet haha
Er is inderdaad genoeg om over te twijfelen of af te wegen :)

Ik denk, als ik deze post zo lees dat je dan toch het beste voor de Pro kunt gaan. De extra mobiliteit die de Air je op gaat leveren staat in jouw geval denk ik niet in verhouding tot de voordelen die de Pro je biedt; scherm, future-proof (al dan niet direct bij aanschaf of door latere upgrades), heeft ook een goede accu en zeker geen lomp beest om mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
SquareOne schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:14:
[...]

Dat is weer wat overdreven, slecht is hier niet op zijn plaats. Vergeleken met het scherm van een Retina MacBook Pro is het inderdaad minder mooi maar als je dit TN-paneel afzet tegen andere laptop met een TN-paneel doet de MBA het niet onaardig!
Nee is niet overdreven.

1. de resolutie is laag. Ook in vergelijking met ultrabooks in dezelfde prijsklasse, die hebben een 1080p scherm.
2. TN paneel zorgt voor slechte kijkhoeken, lelijke kleuren en een slecht contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arthur-M. schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:29:
[...]
Nee is niet overdreven.

1. de resolutie is laag. Ook in vergelijking met ultrabooks in dezelfde prijsklasse, die hebben een 1080p scherm.
2. TN paneel zorgt voor slechte kijkhoeken, lelijke kleuren en een slecht contrast.
m.i. wel overdreven.

Alle geek-stuff en specs daargelaten denk ik dat het overgrote deel van de MBA gebruikers meer dan tevreden is met het scherm. Daarnaast kiest TS bewust voor een Apple computer, dus de vergelijking met 'ultrabooks in dezelfde prijsklasse' is compleet irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MenN schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:58:

Kijk dat is goed om te weten! :) Dat zou dus pas in juni zijn, dat is het wachten inderdaad niet waard.
De MBPr 256 GB zou mij dan €1369 kosten, dus €180 meer ivm de 128 GB variant. Dat wordt me dan denk ik iets te gortig... Ik heb een OnePlus One 64GB besteld in de pre-order ronde, dus daar kan ik genoeg foto's en video's op zetten. Daarnaast zal ik de meeste films via Popcorn Time 'streamen' en heb ik vanuit huis Office 365 met 1TB aan opslagruimte in de cloud.
Dan moet het met geheugen wel goed zitten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:06
Even een off topic vraag maar waar krijg je die MBPr 13 voor 1189 euro met sleeve? Via de apple store kom ik met studentenkorting op hele andere bedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:18:
[...]

Er is inderdaad genoeg om over te twijfelen of af te wegen :)

Ik denk, als ik deze post zo lees dat je dan toch het beste voor de Pro kunt gaan. De extra mobiliteit die de Air je op gaat leveren staat in jouw geval denk ik niet in verhouding tot de voordelen die de Pro je biedt; scherm, future-proof (al dan niet direct bij aanschaf of door latere upgrades), heeft ook een goede accu en zeker geen lomp beest om mee te slepen.
Nee precies, ik denk dat ik daarvoor ga ja! Ik vraag me af in welke situatie minimaal 9 uur accuduur te weinig zal zijn en het verschil in gewicht is inderdaad verwaarloosbaar.

Ik heb dan wel een goede full HD televisie die ik mee kan nemen als ik uit huis ga die ik met een HDMI-kabel en displayport aan m'n MBA kan verbinden, maar denk dat ik me over 1-2 jaar anders alsnog ga ergeren aan m'n IPS paneel waar je geeneens full HD content op kan bekijken, terwijl andere laptops 4K resolutie hebben. Om en nabij €120 heb ik daar wel voor over!

Bedankt voor het meedenken :9
Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:33:
[...]

m.i. wel overdreven.

Alle geek-stuff en specs daargelaten denk ik dat het overgrote deel van de MBA gebruikers meer dan tevreden is met het scherm. Daarnaast kiest TS bewust voor een Apple computer, dus de vergelijking met 'ultrabooks in dezelfde prijsklasse' is compleet irrelevant.
In welke gevallen of in welke tijdspanne denk jij dat het scherm van de MBA wel tot ontevredenheid zal leiden dan? In hoeverre jij dat voor mij of anderen kan inschatten natuurlijk. Ik kom net een beetje kijken in het laptop/ macbook segment, vandaar haha

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 630130 op 31-10-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ruut88 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:51:
Even een off topic vraag maar waar krijg je die MBPr 13 voor 1189 euro met sleeve? Via de apple store kom ik met studentenkorting op hele andere bedragen?
http://www.campusshop.nl/...lay/details.aspx#tabpanel

34 stuks op voorraad, dus niet al te enthousiast worden aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630130 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:53:
[...]
Nee precies, ik denk dat ik daarvoor ga ja! Ik vraag me af in welke situatie minimaal 9 uur accuduur te weinig zal zijn en het verschil in gewicht is inderdaad verwaarloosbaar.

Ik heb dan wel een goede full HD televisie die ik mee kan nemen als ik uit huis ga die ik met een HDMI-kabel en displayport aan m'n MBA kan verbinden, maar denk dat ik me over 1-2 jaar anders alsnog ga ergeren aan m'n IPS paneel waar je geeneens full HD content op kan bekijken, terwijl andere laptops 4K resolutie hebben. Om en nabij €120 heb ik daar wel voor over!

Bedankt voor het meedenken :9
Inderdaad, goede afweging zo!
[...]
In welke gevallen of in welke tijdspanne denk jij dat het scherm van de MBA wel tot ontevredenheid zal leiden dan? In hoeverre jij dat voor mij of anderen kan inschatten natuurlijk. Ik kom net een beetje kijken in het laptop/ macbook segment, vandaar haha
Ik denk direct of helemaal niet. Mensen die een MBA kopen kiezen deze bewust om een aantal andere zaken waarbij het scherm ondergeschikt is. Zoals je in het stuk hierboven al aangeeft verwacht je nu al ooit een keer ergernis te hebben aan een 'minder' scherm; MBA links laten liggen dus.

Ik ga eind van het jaar mijn '06 macbook vervangen voor een 11'' MBA; ik kies dan heel bewust voor de kleine form factor en het beeldscherm maakt mij niet zoveel uit. Op het werk hangt de laptop toch de hele dag aan een 27'' Full HD scherm en thuis/onderweg kom ik prima uit de voeten met een 11'' scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:33:
[...]

m.i. wel overdreven.

m.i. niet overdreven. TS geeft zelf al aan dat hij een goed scherm wil en de MBA heeft dat niet. Dan ben je dom als je een MBA koopt. Tenzij je wacht op een MBA met Retina scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arthur-M. schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:00:
[...]

m.i. niet overdreven. TS geeft zelf al aan dat hij een goed scherm wil en de MBA heeft dat niet. Dan ben je dom als je een MBA koopt. Tenzij je wacht op een MBA met Retina scherm.
Ik denk dat onderstaande post van SquareOne de lading beter dekt dan zwart-wit blijven volhouden dat de MBA en slecht scherm heeft.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Klopt, maar eerst is de vergelijking met een andere ultrabook niet relevant, en nu is een vergelijking met andere laptops(die in de meeste gevallen ook nog goedkoper is) wel relevant?

[ Voor 9% gewijzigd door peakrever op 31-10-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arthur-M. schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:41:
Klopt, maar eerst is de vergelijking met een andere ultrabook niet relevant, en nu is een vergelijking met andere laptops(die in de meeste gevallen ook nog goedkoper is) wel relevant?
De vergelijking met de rMBP

/voorkauwmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:04:
[...]

De vergelijking met de rMBP

/voorkauwmodus
wat
[...]

Hij maakt hier toch echt een vergelijking met andere laptops, die volgens jou dus wel relevant zijn. Maar een ultrabook in dezelfde prijsklasse is dat niet. 8)7

Het scherm van de MBA is gewoon slecht. Daar kunnen we over praten of niet, anno 2014 stop je geen TN-scherm meer in een laptop van 1000€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arthur-M. schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:20:
[...]

wat

[...]

Hij maakt hier toch echt een vergelijking met andere laptops, die volgens jou dus wel relevant zijn. Maar een ultrabook in dezelfde prijsklasse is dat niet. 8)7

Het scherm van de MBA is gewoon slecht. Daar kunnen we over praten of niet, anno 2014 stop je geen TN-scherm meer in een laptop van 1000€.
Ben jij in het dagelijks leven ook zo'n vermoeiend persoon? Je hebt in ieder geval het verkeerde stuk van de zin vet gemaakt...

Ik zal het dan nog maar even extra duidelijk uitleggen wat ik bedoel; scherm van MBA is lang niet zo goed als die van een rMBP. Maar dat zegt niet dat het scherm van de MBA slecht is, ik denk dat de verkoopcijfers en klanttevredenheid van Apple consumenten dat wel ondersteunen. Duidelijk genoeg zo, of moeten we met plaatjes gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:29:
[...]

Ben jij in het dagelijks leven ook zo'n vermoeiend persoon? Je hebt in ieder geval het verkeerde stuk van de zin vet gemaakt...
Ik ga gewoon een discussie aan.
Ik zal het dan nog maar even extra duidelijk uitleggen wat ik bedoel; scherm van MBA is lang niet zo goed als die van een rMBP. Maar dat zegt niet dat het scherm van de MBA slecht is, ik denk dat de verkoopcijfers en klanttevredenheid van Apple consumenten dat wel ondersteunen. Duidelijk genoeg zo, of moeten we met plaatjes gaan werken?
Er zijn inderdaad veel slechtere schermen.

Ik zal het dan nog maar even extra duidelijk uitleggen wat ik bedoel; het scherm van de MBA is lang niet zo slecht als de slechtste schermen. Voor een TN scherm is het zelfs een goed scherm, maar TN schermen zijn eigenlijk nooit goed (beperkte kleurweergave, slechte kijkhoeken). :)

Maar goed, jij denkt er anders over dan ik dus we kunnen wel verder discussieren, maar veel nut gaat dat niet hebben. Als je niet heel veel waarde hecht aan een goed scherm, zal het scherm uiteraard prima zijn. Maar de TS hecht er wél waarde aan.

Ik zeg alleen dat als de TS een goed scherm wil hebben, hij niet voor de MBA moet gaan omdat imo dat scherm slecht is, vooral in een laptop van 1000€.

[ Voor 7% gewijzigd door peakrever op 31-10-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arthur-M. schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:48:
[...]

Ik ga gewoon een discussie aan.

[...]

Er zijn inderdaad veel slechtere schermen.

Ik zal het dan nog maar even extra duidelijk uitleggen wat ik bedoel; het scherm van de MBA is lang niet zo slecht als de slechtste schermen. Voor een TN scherm is het zelfs een goed scherm, maar TN schermen zijn eigenlijk nooit goed (beperkte kleurweergave, slechte kijkhoeken). :)

Maar goed, jij denkt er anders over dan ik dus we kunnen wel verder discussieren, maar veel nut gaat dat niet hebben.

Ik zeg alleen dat als de TS een goed scherm wil hebben, hij niet voor de MBA moet gaan omdat imo dat scherm slecht is.
Ik denk dat we met deze post de gulden middenweg hebben bereikt, kusje er op? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:54:
[...]

Ik denk dat we met deze post de gulden middenweg hebben bereikt, kusje er op? :>
Kusje erop :+
En nu weer on-topic! :)

[ Voor 5% gewijzigd door peakrever op 31-10-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-02 16:34

pdavie2311

Live life to the fullest..

Excuus dat ik mij meng in deze discussie, maar ik zit ook te denken om de MBA te kopen eind december..Dit gaat dan de vervanger worden voor onze iPad 3..Die gaat naar mijn dochters dan. Ik twijfel nog tussen de iPad air 2 en de MBA..Ik heb ook een Macbook Pro 2011 en ik merk dat ik die veel meer pak dan onze iPad..

Ik hou toch meer van een laptop/toetsenbord denk ik..Ik doe er voor de rest geen zware dingen op hoor. Maar als ik dan lees dat het scherm van de MBA niet zo heel best is? Ik zal dan de 11 inch versie gaan kopen, ook ivm budget..Andere optie is natuurlijk nog de iPad air 2 met een toetsenbord cover…

Jullie denken dat ik dus spijt ga krijgen van de 11 inch MBA?

Thanx alvast en nogmaals excuus als deze vraag hier niet past.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Als Apple gebruiker zou ik je aanraden om naar de Surface Pro 3 te kijken in een winkel.

Misschien is het zo achteraf gezien ook wel iets om rekenen mee te houden voor de TS. Heb zelf dus een rMBP, maar een Surface is volgens mij een goed alternatief voor de Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Die heb ik ook voorbij zien komen, maar is weer windows toch? Heb iPhone, Apple tv, iPad, Macbook Pro en dan zo'n apparaat kopen? Kweenie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ja dat is natuurlijk zo. Weet niet of ik het zelf zou doen maar vind het apparaat "Apple" achtig qua ontwerp en afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-04 23:07
Ik heb een 13 rMBP, mijn vrouw 13" air..

Scherm is ips, hogere resolutie etc..

Maar t TN-paneel van de air heeft goede kijkhoeken en spiegelt ook minder volgens mij.. Als ik voor haar iets moet doen vind ik t niet verschrikkelijk om met dat scherm te werken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Momenteel ben ik niet tevreden over iOs, ook op mijn iPhone 6 niet, vandaar dat ik naar OS X erbij wil denk..

- iPad air 2, goedkoopste optie, mooi scherm ,wel weer iOs
- Macbook air, duurder, wel OS X en toetsenbord
- Macbook Pro, al 2011 model in bezit, draai niet veel zware programma's
- iMac 21,5 inch, blijf dit zo mooi spul vinden, maar wegens budget (950,- max) zou dit dan een 2e hands worden..Wordt dus niet zwaar gebruikt, maar de looks van dit apparaat, zo mooi he!!!

1 ding is zeker, uit bovenstaand wordt gekozen eind volgende maand, haha!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 17:15
pdavie2311 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:25:
Excuus dat ik mij meng in deze discussie, maar ik zit ook te denken om de MBA te kopen eind december..Dit gaat dan de vervanger worden voor onze iPad 3..Die gaat naar mijn dochters dan. Ik twijfel nog tussen de iPad air 2 en de MBA..Ik heb ook een Macbook Pro 2011 en ik merk dat ik die veel meer pak dan onze iPad..

Ik hou toch meer van een laptop/toetsenbord denk ik..Ik doe er voor de rest geen zware dingen op hoor. Maar als ik dan lees dat het scherm van de MBA niet zo heel best is? Ik zal dan de 11 inch versie gaan kopen, ook ivm budget..Andere optie is natuurlijk nog de iPad air 2 met een toetsenbord cover…

Jullie denken dat ik dus spijt ga krijgen van de 11 inch MBA?

Thanx alvast en nogmaals excuus als deze vraag hier niet past.
Laat ik ten eerste zeggen dat ik ook veel eerder een MacBook zou kopen dan een iPad. Simpelweg omdat een MacBook veelzijdiger is. Zeker met de huidige smartphones merk ik dat ik mijn tablet amper nog gebruik. Mijn rMBP daarentegen iedere dag.

Wat betreft het scherm. Ik vind het zeer non-Apple om nog steeds het lage resolutie tn-paneel in hun MBA te gebruiken. Het was voor mij ieder geval de reden om voor een rMBP te gaan ipv een MBA. En ik heb daar absoluut geen spijt van, aangezien ik iedere keer weer "geniet" van het super scherpe scherm. Mijn ineens gaat een lage resolutie scherm je zeker opvallen, aangezien onze telefoons (en tablets) tegenwoordig allemaal een hoge resolutie scherm hebben en we die met z'n allen veel gebruiken En dat wil je mijn inziens echt niet, als je net 1000 euro aan een MBA hebt besteed...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik heb nu een MBP 2011, dus geen retina..Is het scherm van de MBA dus veel minder dan deze? Ik vond in de winkel de MBA er best goed uit zien qua scherm etc..Als je dingen naast elkaar gaat zetten, zul je zeker het verschil zien, dat denk ik ook wel..

Ik denk eraan om de 11 inch MBA te kopen en dan met 8GB intern geheugen.Ook aan 128 GB schijf heb ik wel genoeg, gezien het meest wordt opgeslagen op onze MBP 2011 en/of een externe harde schijf…MBA wordt veelal gebruikt voor surfen, Excel programma's, dagelijkse dingen..Kan ik toch goed vooruit lijkt me met bovenstaande configuratie? Of ik moet mijn iPhone 6 even eerder verkopen, kan ik hem eerder halen, haha!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-04 08:56
pdavie2311 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 08:31:
Momenteel ben ik niet tevreden over iOs, ook op mijn iPhone 6 niet, vandaar dat ik naar OS X erbij wil denk..

- iPad air 2, goedkoopste optie, mooi scherm ,wel weer iOs
- Macbook air, duurder, wel OS X en toetsenbord
- Macbook Pro, al 2011 model in bezit, draai niet veel zware programma's
- iMac 21,5 inch, blijf dit zo mooi spul vinden, maar wegens budget (950,- max) zou dit dan een 2e hands worden..Wordt dus niet zwaar gebruikt, maar de looks van dit apparaat, zo mooi he!!!

1 ding is zeker, uit bovenstaand wordt gekozen eind volgende maand, haha!!
Stop lekker wat RAM en een SSD in die 2011 Macbook Pro, en je kan weer heel wat jaartjes vooruit. Hoef je echt geen nieuwe macbook voor te kopen ;)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MenN schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:02:
[...]

Stop lekker wat RAM en een SSD in die 2011 Macbook Pro, en je kan weer heel wat jaartjes vooruit. Hoef je echt geen nieuwe macbook voor te kopen ;)
Eens. Daar gaat die machine echt wel vrolijk van worden.

Qua resolutie is de Macbook Air 11 inch vergelijkbaar met de MBR 2011 toch? Beide 1280x800?

Ik was echt niet ontevreden over het scherm van mijn MBA 13 inch van 2013. Zelfs niet met het LG paneel wat er in zat. Met een kleurenkalibratie zag het scherm er gewoon goed uit. Enige minpuntje is de lage resolutie. Dit viel soms op bij het lezen van tekst. Verder is het naar mijn mening geen slecht scherm.

Maar het prijsverschil tussen de 11 inch en de 13 inch is ook maar 100 euro toch? Het scherm van de 13 inch is door de hogere resolutie naar mijn mening de betere keuze.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Zeker weten! ik werk nog steeds dagelijks op mijn 2006 MacBook (zo'n mooie witte) maar deze ga ik zeer binnenkort toch maar eens vervangen door een MBA (denk 11'') aangezien de inverter de geest begint te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:09
Anoniem: 630130 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:41:
[...]

Wat voor zwaardere applicaties zijn dat dan? En irriteer jij je wel eens aan de mindere kwaliteit van het scherm? Hoe lang denk je er bijvoorbeeld nog mee door te gaan voordat jíj zou overstappen?
Hij heeft het vooral zwaar met dingen als imovie renderen, hij is dan nog prima te gebruiken, maar het duurt gewoon lang. Het scherm merk ik helemaal niks aan. Mijn vader heeft zon ultrabook met 1080p en goede kijkhoeken. Nou sorry hoor maar die kijkhoeken maakt mij geen fluit uit, in colleges kunnen de klasgenoten naast mij het scherm prima zien, en de resolutie is misschien wat minder, maar daar haalt de accuduur het echt wel op in. Ik haal sinds mavericks, met een dagje alleen maar research(webpagina's lezen in Reader modus) makkelijk de 12 uur, soms nog wel een half uurtje erbij op. En ja filmpje kijken is natuurlijk ook easy voor hem.

Kijk ik hoeft echt geen power te hebben, ik heb alleen de i7 gekozen om later nog wat future proof te zijn. De 8gb ram kan dan ook geen kwaad.

Wil je een iets meer portable laptop dan de retina met (in mijn gebruik) 4 uur extra accuduur. Zou ik t doen. Machtig apparaat, maar wil je een spelletje spelen of net wat meer uit het apparaat halen dan ik doe, ga voor de retina. Ik doe er toch niks zwaars op, alleen maar het schoolwerk enzovoort.

Maar mijn advies op de volgende air hoef je niet te gaan wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

[...]

Dat wil ik ook nog eens gaan doen hoor, maar er moet een apparaat bij komen, omdat onze iPad 3 naar mijn dochters gaat..Mijn vrouw en ik zitten best vaak op dezelfde tijd op de laptop/iPad, vandaar dat er 2 apparaten nodig zijn…

Dus of een iPad air 2 of een Macbook air 11/13 inch komt erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508626

Heb sinds een maand een MacBookAir (dus uit 2014) met TN paneel en ben er gewoon tevreden over en............ben niet dom, dank u! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Anoniem: 508626 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:09:
Heb sinds een maand een MacBookAir (dus uit 2014) met TN paneel en ben er gewoon tevreden over en............ben niet dom, dank u! :)
Veel plezier d'r mee. Maar dat zal wel lukken denk ik. ;)
Pagina: 1