Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 14:45

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vWKoWI7A4LzZZgxTVL772HWZ/full.jpg

MotorTycoon

MotorTycoon is een online simulatiegame waarbij het draait om het managen van een autobedrijf. Je moet zelf je auto's ontwerpen, fabriceren, verkopen en concurreren! :9

Hoe werkt het dan?

Bij MotorTycoon moet je dus je eigen autobedrijf managen, hiervoor heb je door de tooltips in de game niet veel kennis van auto's nodig (en je leert er misschien nog iets van) maar het is wel handig als je eerst de workflow weet. De game is turn based waarbij elke 12 uur GMT een maand (een turn) voorbij gaat. In de Nederlandse tijd moet je dus 1 uur 's nachts kijken en 1 uur 's middags kijken. Voor de uitleg ga ik ervan uit dat je de engelse taal goed beheerst en alle teksten in de game dus wel begrijpt :)

Zodra je bent ingelogd krijg je het volgende overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rdkZSTJmY3lQvaFzURM5JIbx/full.jpg

1: Hier kun je je motor bouwen voor je auto.
2: Hier kun je je "basis"/"frame" bouwen voor je auto.
3: Hier kun je je basis en motor met elkaar verenigen tot een auto.
4: Hier kun je je auto in productie nemen.
5: Hier kun je alle categorieën en concurrentie zien.
6: Hier kun je alle prijzen zien.

Zo maak je je eerste auto:

De motor van je auto
Eerst ga je naar 1, daar bouw je je motor. Als je een motor maakt moet je goed op de pk's, nm's en zuinigheid letten. Voor de juiste categorie moet je dus de juiste motor maken en een compromis vinden tussen de pk's en nm's en de zuinigheid van je motor.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/61dFhahAgRaOBJqeR274e1g4/full.jpg

De basis/frame van je auto
Eerst ga je naar 2, daar bouw je je basis/frame van je auto. Hierbij moet je goed opletten voor welke klasse je hem maakt (de tooltip geeft daar nog meer informatie over) en hoe groot je hem voor die klasse maakt. Ook kun je instellen hoeveel deuren en stoelen je in je auto wilt, zo kun je een 3 deurs hatchback maken of een 5 deurs station. Al heeft dit natuurlijk wel effect op bijvoorbeeld het rijgedrag van je auto.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NwKyzYxFyYfDBGb0eOXnRU1D/full.jpg

De "samensmelting"
Bij knop 3 kun je je motor en frame combineren tot een auto, hierbij kun je de vering, uitlaat, bekleding, enzovoorts instellen en zo tot een goede combinatie komen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8p0Y8Iq1osvSElBlmsdxbHll/full.jpg

Productie
Bij knop 4 kun je je auto in productie nemen, hoe meer auto's je produceert hoe meer je er zult verkopen, maar als je met auto's blijft zitten dan moet je de helft van de kostprijs van de overgebleven auto's betalen aan de fabriek. Hiervoor moet je dus de gulden middenweg vinden :9 Tevens kun je kiezen waar je je auto wilt produceren, zo kun je hem in china produceren wat goedkoper is maar een slechtere kwaliteit oplevert of hem in zuid amerika produceren wat duurder is maar een betere kwaliteit oplevert.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5lXZDK2vdKrDI00jj5PyxSDA/full.jpg

Concurrentie, prijzen en weekly times

Concurrentie
Het is een online game dus je hebt online concurrentie van anderen. Als zij een goedkoper model maken dan wat jij op het moment produceert dan zullen jou verkoopcijfers nog wel eens tegen kunnen gaan vallen >:) Hier moet je dan ook op letten en mogelijk je auto een "facelift" geven om dit weer te compenseren.

Prijzen
Je auto kan een prijs winnen, hier heb ik (helaas) zelf nog niet zo veel ervaring mee maar het is het toch even het vermelden waard ;)

Weekly Times
Een keer in de zo veel dagen (IRL) dan brengt de game een krant uit (de weekly times) waar een paar auto's besproken worden die opvallen door hun prijs, succes of nieuwe opties. Het is erg leuk om hier je eigen auto in terug te lezen :)

Overige opties

Hier noem ik even een paar handige opties die te ingewikkeld te vinden zijn om zo op te schrijven maar wel in de game zitten, hiervoor moet je gewoon even een paar menuutjes doorbladeren in de game.

Categorieën
Dit is niet echt een extra optie maar wel iets wat het waard is om een screenshot van te laten zien zodat je met eigen ogen kan kijken of het er genoeg zijn :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wIggGHS4nkC1ba21LLX5wf1V/full.jpg

Facelifts
Als je een auto eenmaal in productie is en hij komt niet meer met de concurrentie mee dan kun je hem een facelift geven. Hierbij krijg je een paar extra opties dan "normaal" en kun je de verkoopprijs aanpassen. Dit kost wel geld.

Account resetten
Je kunt je account ook weer resetten als je een paar (cruciale) fouten hebt gemaakt. Je start dan weer met 150.000 Pond.

Wat kost het dan, al deze gekkigheid?!

De game was voor een korte periode in een closed beta waarbij je gratis een account kon aanvragen bij de developer.

Maar sinds kort kost een account voor de game 5 pond, het is niet veel maar je hebt dan ook geen advertenties of microtransacties in de game. In mijn ogen is het het dus ook dubbel en dwars waard. :)

Als er nog extra dingen zijn die het vermelden waar zijn in de OP dan hoor ik dat graag. ;)

[ Voor 126% gewijzigd door auto660 op 20-11-2014 17:06 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:25
Ik zit helaas nog op mijn account te wachten. Misschien ook wel interessant om zijn "tutorial" te posten:

Pretty much so mate, 80% of the game was and is being developed solely by myself.
I have a few friends testing out functions, a few mechanics testing stats and a friend
dealing with queries.

I'm not going to lie the game is roughly 80% finished so that's why i have attempted to spread the
word, so it's still a little rough round the edges but it's defiantly playable.

Basically you start as a small company with a £150,000 budget that you can use do build your first
engine(s). From there you can build your first platform(s) and then put the two together to build
various models.

From then you can sign up to produce your vehicle in different factories, to sell in various markets
competing against users for sales. Using your profits to invest in better technology, to build better
vehicles.

You have to pay for staff wages, rent bills and a yearly VAT return. So tracking finances is important.
(but there is the option to reset your account so don't worry too much).

The game works on a 12 hourly basis, every 12 hours is 1 month in Motor Tycoon. You can manufacture up
to 3 vehicles per month. So every 12am and 12pm GMT the game will update.

We also run a weekly newspaper that reviews users cars, we run yearly awards and there are also live leader boards
and challenges to complete.

Sorry for the massive email but we don't have a tutorial as such yet, just a basic user guide that you can
read once logged in. So it's best coming from me what the game is about.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
Zo, even je quote in de TS gedaan. Mijn account was er aardig snel, maar misschien omdat deze game eindelijk een beetje bekend begint te worden heeft de developer het iets drukker?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Interessant! Automation (loopt hier ook ergens een draad van) ook zeker in de gaten houden!

Ik ga morgen eens kijken om toegang te krijgen. Als ik het goed begrijp is dit volledig online met andere spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is dit vergelijkbaar met Trukz? Dat was een webbased trucking simulatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
CptChaos schreef op zondag 02 november 2014 @ 00:08:
Is dit vergelijkbaar met Trukz? Dat was een webbased trucking simulatie. :)
Ja, daar moest ik ook meteen aan denken, al kwam ik niet meer op de naam omdat het niks voor mij was :p

En automation is al gekocht en wordt op een dagelijkse basis hier weer even uitgeleeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik heb in de voormiddag al een mailtje gestuurd, maar nog steeds niks terug gekregen eigenlijk. Iemand anders al meer geluk gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Ik heb ondertussen mijn account. Mijn eerste auto was meteen al een failure.. Ik had de retailprice lager gezet dan de productioncosts xD Alleen wat ik mis een overzicht waarmee je eigen auto's kan vergelijken met die van de concurrent in dezelfde klasse. Wat hun retailprice is en de stats etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
Dan moet je naar het stapeltje met schriften drukken, dan krijg je alle concurrentie te zien in verschillende klasses. Maar je kan niet alles van de tegenpartij zien, dit is zodat niemand auto's gaat kopiëren enzo. Ik ben trouwens BSgear.

[ Voor 5% gewijzigd door auto660 op 02-11-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik heb nu ook eindelijk een account! Ik irriteer me wel aan het lettertype van de site :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet me denken aan een oude browsergame die vroeger ook te spelen was. Ik weet de volledige naam zo niet meer maar in die game kon je handelen in auto's en op die manier winsten draaien. Volgens mij werden de spelers die de meeste winst draaiden in een top zoveel gezet. Erg leuk om te doen! :)

Ik heb in ieder geval een mail gestuurd, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik een mail terug heb :)

Edit:// volgens mij was het Car Dealer, uitgebracht in 2003. Maakte gebruik van echte auto advertenties.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Ben benieuwd hoe dit lijkt, heb al mail terug gehad met de info en gereplyed op de vragen. Hoop dat ik vanavond kan starten met het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heb een mailtje de deur uit gedaan, hopen dat ik binnen niet al te lange tijd geaccepteerd word. Auto's zijn toevallig een van mijn grote passie's en dit lijkt me dus gewoon eens leuk om uit te proberen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, ook mail terug gehad met paar vragen, heel benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren :)

Zo, up and running, 2 nieuwe auto's ontworpen en nu maar wachten of het wat gaat aanslaan :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Mij lukt het niet echt om eens een succesvolle auto op de markt te brengen :P

Mijn ingame naam is trouwens Kretus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu pas 2 auto's verkocht. Verder is er ook weinig te doen in het spel zelf. Wellicht leuk voor tussendoor, maar niet iets om je zo een uur mee te vermaken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Is inderdaad wat je tussendoor doet, al moet ik zeggen dat ik wel soms een half uur verder ben voor ik een nieuw motor ontwikkeld heb. Dit komt met name door het willen uitvogelen wat welke setting aanpast, daarnaast maakt het uit in welke klasse je je auto te koop wil zetten. Elke klasse heeft zijn eigen voorwaarden voor goede verkoop, bv. in de Micro klasse gaat een onzuinige auto niet heel hard in de verkoop O-)

ingame: klaasvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik krijg van 2 modellen 3 units verkocht en sta ondertussen terug in het rood. Iemand nog tips?

Ik ga maar weer een reset doen :+ had nochtans simpele, zuinige en goedkope modellen op de markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Na de reset, kijk naar de markt en degene die goed verkopen(heb nu 2 goedverkopende auto's, na aantal die niet denderend gingen) Je kan auto's kopen van de markt, om vervolgens te kijken hoe de constructie en motor is gebouwd. Probeer dit ook zo te doen, en kijk naar welke markt de auto is bedoeld.
Tevens kun je motoren kopen van concurrentie, zodat je het niet zelf hoeft uit te vogelen, maar zo op het chassis kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:30
Donderdag ook me aangemeld voor de beta. Kreeg vrij snel antwoord en hij vroeg welke gebruikersnaam + company ik wilde gebruiken. Daarop geantwoord, maar daarna niks meer van hem gehoord. Ik ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik wacht al negen dagen op antwoord. Ze zullen wel bezig zijn met belangrijkere dingen. Ik zie wel wanneer ik een mailtje krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
Misschien een herinnering sturen dat je een aanmelding hebt lopen? Want bij mij reageerde hij aardig snel. Al was dat wel toen er nog 0 andere mensen van de game hadden gehoord :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Speel nu sinds gisteren mee en heb inmiddels al 36 auto's verkocht woohoo.
Sta op de ranglijst als nr 27 van de 27!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

MRCL schreef op woensdag 12 november 2014 @ 19:01:
Ik wacht al negen dagen op antwoord. Ze zullen wel bezig zijn met belangrijkere dingen. Ik zie wel wanneer ik een mailtje krijg.
Bij mij heeft ie ook nog niet gereageerd.

• Kuusj

Kuusj

kuusj98 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:02:
[...]

Bij mij heeft ie ook nog niet gereageerd.
Even een update, hij heeft gereageerd en uitgelegd dat het bug-fixen en ontwikkelen hem heel veel tijd kost en daarom niet snel reageerde.

Ik vind dat uiteraard geen probleem, hij neemt z'n tijd maar :)
In ieder geval, ik heb de algemene info gekregen en heb de gegevens voor mijn account doorgestuurd en hoop op een "spoedig" antwoord.

Ik kan niet wachten om te beginnen.

• MRCL
  • Niet online
Zoals ik al dacht dus, hij heeft belangrijkere dingen te doen.

• vinpower
Ik krijg het maar niet van de grond. Ik heb de opties niet eens meegekregen dat je andersmans motoren kan kopen ?! Op naar reset #2

• Kuusj

Kuusj

MRCL schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:23:
Zoals ik al dacht dus, hij heeft belangrijkere dingen te doen.
Ben inmiddels binnen en heb meteen de eerste generatie ontwikkelt van mijn grote liefde: de VW Golf GTI :)
Met een "2.0 TFSI" die 137 PK heeft een een ruk koppel ;( (uiteraard refererend aan de echte TFSI)

De echte 2.0 TFSI heeft toch iets meer koppel en PK's al denk ik dat je meer PK's krijgt uit die dingen als je je upgrade. Net zoals in het echt dus... Had sowieso al niet verwacht meteen 200 PK eruit te krijgen maar het blijft wel leuk zo upgraden tot je je doel bereikt.

Ik ga dus de GTI lijn exploiteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Motoren kopen kun je bij Media Center en dan MT Market Center

Nu een omzet van ruim 7 ton, gaat de goede kant op nu, heb de Micro car goed onder de knie nu, voor het eerst pick up uitgebracht, gelijk 23 verkocht. Geen slecht aantal als je ziet dat de concurentie 150 verkoopt in 3 types.

Mocht iemand interesse hebben voor een motor, kan ik ze altijd te koop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
kuusj98 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:41:
[...]

Even een update, hij heeft gereageerd en uitgelegd dat het bug-fixen en ontwikkelen hem heel veel tijd kost en daarom niet snel reageerde.

Ik vind dat uiteraard geen probleem, hij neemt z'n tijd maar :)
In ieder geval, ik heb de algemene info gekregen en heb de gegevens voor mijn account doorgestuurd en hoop op een "spoedig" antwoord.

Ik kan niet wachten om te beginnen.
Ben jij Limburgia motors toevallig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 20:18
Het klinkt allemaal best uitgebreid als ik het zo lees. Zojuist ook een mail verstuurd. Ben benieuwd :)

[ Voor 4% gewijzigd door tharonny op 15-11-2014 13:39 ]

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Xepos schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 01:37:
[...]

Ben jij Limburgia motors toevallig? ;)
Hmm nee helaas, wel jammer want ik zou die naam natuurlijk erg leuk vinden gezien mijn geografische locatie :P

Eigenlijk, fuck it, ik heb een reset gedaan aangezien ik 50.000 in het rood stond en kan nu mijn naam wijzigen...

[ Voor 17% gewijzigd door Kuusj op 15-11-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Niet online
Sinds gisteren ook begonnen. Het is wel even puzzelen en heb per ongeluk een preproductiemodel gemaakt terwijl dat niet de bedoeling was, maar heb nu toch al 17 auto's verkocht. Valt mij nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik krijg echt niet meer dan 2-3 auto's verkocht 8)7

Nochtans zijn ze spotgoedkoop, betrouwbaar, zuinige micro -cars. Gelukkig is er reset :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Zeker zeker mensen! De eerste auto van LimburgAutoCorp. is in productie gegaan!

http://motortycoon.co.uk/librarydetails.php?vehicleid=561

Een bescheiden 1.4 Polo'tje om mee te beginnen. Toch maar een kleine turbo op gemonteerd.

De 1.8 TDI Sport is ook al in productie :P http://motortycoon.co.uk/librarydetails.php?vehicleid=562
Nu maar eens stoppen, heb nog 77,000 Pond over en wil niet zoals gisteren weer meteen in het rood staan.

Edit 2: Potverdikke waarom staat er nu 14 pond bij de 1.4 en 15 pond bij de 1.8? Als RRP dan? Heb voor de zekerheid het bedrag gekopieerd van de fabrieksprijs (maakprijs, max. verkoopprijs) omda tik het niet zeker wist met de komma's in Engeland. Lekker dan...

[ Voor 52% gewijzigd door Kuusj op 15-11-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Je kan een facelift maken, en daar de rrp weer aanpassen omhoog, dan zorg je dat bij volgende turn je in ieder geval niet ver onder kostprijs verkoopt. In het hoofdscherm, op current productions en dan achter het model op facelift klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

klaasvd79 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:51:
Je kan een facelift maken, en daar de rrp weer aanpassen omhoog, dan zorg je dat bij volgende turn je in ieder geval niet ver onder kostprijs verkoopt. In het hoofdscherm, op current productions en dan achter het model op facelift klikken
Moet ik ze wel weer opnieuw fabriceren :P
Ik doe wel een reset, wel de laatste hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Ik vraag me af waarom mijn verkoop nu plotseling is gedaald naar onder de 5. In het begin verkocht ik rond de 30-50 stuks per maand maar nu de laatste 3 maanden is het ineens gedaald.

Economie is nog steeds hetzelfde, mijn verkoopprijs is ook niet veranderd en is zelfs vrij laag vergeleken met andere auto's.

Het is jammer dat daar vrij weinig informatie over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Yes!
38 units sold met een turnover van £116,220 :D
Even een nieuw model maken en dan slapen...

:+ http://motortycoon.co.uk/librarydetails.php?vehicleid=566
3.0 liter 4 cilinder turbo in een Polo :P

[ Voor 35% gewijzigd door Kuusj op 16-11-2014 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Nieuwe auto's krijgen een boost omdat ze nieuw zijn, daarna zal het afnemen. Facelift geven, en verkoopprijs wat laten zakken, zal de verkoop weer toenemen
Xepos schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:00:
Ik vraag me af waarom mijn verkoop nu plotseling is gedaald naar onder de 5. In het begin verkocht ik rond de 30-50 stuks per maand maar nu de laatste 3 maanden is het ineens gedaald.

Economie is nog steeds hetzelfde, mijn verkoopprijs is ook niet veranderd en is zelfs vrij laag vergeleken met andere auto's.

Het is jammer dat daar vrij weinig informatie over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

klaasvd79 schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:32:
Nieuwe auto's krijgen een boost omdat ze nieuw zijn, daarna zal het afnemen. Facelift geven, en verkoopprijs wat laten zakken, zal de verkoop weer toenemen

[...]
Ik zie net wel dat je eerst de contractlengte van de fabriek moet uitzitten (op het begin dus 1 jaar) alvorens dit mogelijk is.

Ik heb nu de Golf lijn geïntroduceerd en meteen maar even 3 modelletjes in productie gegooid, een 1.6 Diesel, 1.6 Benzine en 2.0 Benzine 5 cyl als sportuitvoering.

Heb wel maar ~1500-2000 pond marge op elke auto dus das niet veel, wel vrijwel elke auto het goedkoopste in die klasse met alle luxe aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Mmm volgens mij kan ik direct een re-order of een facelift geven, ook van modellen die net de markt in zijn gegaan.

Heb je ze verder wel hetzelfde platform gegeven, of ook daar verschil in gebracht? Ik breng nu zelfde auto's uit, maar in verschillende luxe klasses. Tevens vanavond de 3e upgrade gekocht, dus weer meer opties voor motoren, etc,
kuusj98 schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:25:
[...]

Ik zie net wel dat je eerst de contractlengte van de fabriek moet uitzitten (op het begin dus 1 jaar) alvorens dit mogelijk is.

Ik heb nu de Golf lijn geïntroduceerd en meteen maar even 3 modelletjes in productie gegooid, een 1.6 Diesel, 1.6 Benzine en 2.0 Benzine 5 cyl als sportuitvoering.

Heb wel maar ~1500-2000 pond marge op elke auto dus das niet veel, wel vrijwel elke auto het goedkoopste in die klasse met alle luxe aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

klaasvd79 schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:18:
Mmm volgens mij kan ik direct een re-order of een facelift geven, ook van modellen die net de markt in zijn gegaan.

Heb je ze verder wel hetzelfde platform gegeven, of ook daar verschil in gebracht? Ik breng nu zelfde auto's uit, maar in verschillende luxe klasses. Tevens vanavond de 3e upgrade gekocht, dus weer meer opties voor motoren, etc,

[...]
Ik houd zoveel mogelijk dingen realistisch, zoals de naamgeving e.d.
Ik heb dus ook voor mijn Polo lijn een kleiner platform gemaakt dan mijn Golf platform. En tja, een 3.0 viercilinder in een Polo is natuurlijk een beetje raar maar slecht verkopen doet het niet.

Heb nu een stuk of 5 à 6 motoren, 2 platformen, en 7 modellen in productie. Ik hoop dat die Golfjes goed verkopen. Kan niet wachten todat ik mn eerst GTI kan uitbrengen :P

Ben trouwens zeer trots dat ik de goedkoopste 6 cilinder heb en dan ook nog Small-family wat 2 stappen hoger is dan Micro. Ook is m'n Golf serie veruit de goedkoopste Large-Family auto met lederen bekleding, high end uitlaat en een geblazen 1.6 4-cyl Turbo in zowel Benzine als Diesel.

We zullen spoedig zien wat dit voor effect heeft op mijn rekening en de markt.

[ Voor 16% gewijzigd door Kuusj op 18-11-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Succes!

Meteen het grootste deel van de nieuwe serie kunnen verkopen (~100 van de 150) en nu bijna genoeg voor de eerste investment upgrade.

Nu kun je jezelf trouwens in de Beta KOPEN voor 5 Pond, vind ik een beetje raar maar dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar dat ik zo lang moet wachten op het antwoord op mijn mail.
Beetje jammer, ben niet van plan om een beta te kopen.
Hoop dat ik nog een mail krijg, toen ik hem stuurde kon dat nog niet.
Hoe werkt het nou precies, hoe ziet het eruit enz, kunnen jullie eens wat screenshots maken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Nice, je staat nu 8e in klassement geloof ik(geen idee hoe dit berekend wordt) In hoeveel maand heb je deze 100 auto's verkocht?(In de Small family klasse toch?))

Heb sinds gisteren de 3e upgrade, met beetje goede verkopen morgen nummer 4. Maar hoop nu ook eindelijk andere klasses wat beter te doorgronden
kuusj98 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:48:
Succes!

Meteen het grootste deel van de nieuwe serie kunnen verkopen (~100 van de 150) en nu bijna genoeg voor de eerste investment upgrade.

Nu kun je jezelf trouwens in de Beta KOPEN voor 5 Pond, vind ik een beetje raar maar dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

klaasvd79 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:27:
Nice, je staat nu 8e in klassement geloof ik(geen idee hoe dit berekend wordt) In hoeveel maand heb je deze 100 auto's verkocht?(In de Small family klasse toch?))

Heb sinds gisteren de 3e upgrade, met beetje goede verkopen morgen nummer 4. Maar hoop nu ook eindelijk andere klasses wat beter te doorgronden

[...]
Ja inderdaad 8ste na 2 dagen :P
Het kan ook goed zijn dat die 100 het totaal is van 2 "maanden" in-game aangezien ik nog wel eens vergeet wat ik om 1 uur s'nachts doe ;P

Ik ga nog wat onnozele modellen maken en dan hopen op 500K zodat ik wat betere auto's kan maken.

http://motortycoon.co.uk/historydetails.php?vehicleid=636
Hmm zeker, mijn eerste GTI, alleen nog geen Golf want daar wil ik 200 PK uit een 2.0L hebben en niet uit een 6 cilinder 1.4L.

Hier nog een "extreem" geval: http://motortycoon.co.uk/historydetails.php?vehicleid=635
Ach ja, blijft tot nu toe zeer leuk...

[ Voor 18% gewijzigd door Kuusj op 18-11-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Volgens mij in 2 maanden zoals ik het zie, als je bij producer vehicles kijkt, kun je zien hoeveel je hebt verkocht per auto. Als je op total sold, krijg je grafiek met wat per maand totaal verkocht is. Laatste maand over de 400 auto's verkocht, nieuw persoonlijk record.

Het is best lastig wat nodig is in bepaalde klasses, zeker omdat de logica nog niet heb gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:48
Hmm, lijkt me wel geinig, maar ik moet dan een mailtje sturen naar de helpdesk zoals hij onderaan staat? Ik krijg namelijk te zien dat ik voor £5.00 een account moet kopen :? 7(8)7

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

ColonelPhantom schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:04:
Hmm, lijkt me wel geinig, maar ik moet dan een mailtje sturen naar de helpdesk zoals hij onderaan staat? Ik krijg namelijk te zien dat ik voor £5.00 een account moet kopen :? 7(8)7
Ik had het al een paar reacties eerder gezegd :P
Waarschijnlijk vind hij het wel goed geweest en wil hij ook wel eens wat inkomen hebben lijkt me haha...

Het spel is, eerlijk is eerlijk, heel erg simpel. Ja, er zijn een boel opties, ja het is leuk, maar het is een beetje lineair. Op een begeven moment weet je ook wel wat een succes is en wat niet. Het is eigenlijk een beetje je hebt bijv. 8 opties qua cilinderaantal, 12 opties voor inhoud, 4 opties voor injectie, 4 verschillende turbo's enz. enz.

Je hebt dus X aantal opties, daarvan kun je de helft al wegstrepen omdat het crack performance geeft en elke motor is hetzelfde. Je hebt in het echt een of andere auto met een 2.0 viercilinder turbo en je hebt (om maar een dom voorbeeld te noemen) een TFSI welke ook een 4 cilinder 2.0 turbo is terwijl de ene 120 PK heeft en de andere 200 PK. Geen motor is hetzelfde, maar in het spel dus wel.

Je hebt ook geen visuele weergave van een willekeurig voertuig, alleen een stom tekeningetje wat een kind van 8 maakt als je hem vraagt een auto te tekenen. Dat is wel jammer, maar ja, wat verwacht je van een web-based Java/HTML based spel wat nog in Beta zit en door maar enkele personen word gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Afhankelijk van upgrades krijg je meer keuzes, en motors verschillen toch juist door anders gebruik van cam instelling, muffler en ECU?

En wat is succes, ik krijg max 70 auto's verkocht van 1 nieuw type 1model, terwijl andere toch over de 330 zit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Wees blij, ik heb na de zoveelste reset nog steeds niet meer dan 2-3 auto's verkocht per model. Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe. Mijn auto's hebben competitieve statistieken en de prijzen zijn soms een stuk lager (op mijn eerste model nu heb ik maar 46£ winst per auto) en zelfs dan lukt het niet om te verkopen.

Volgens mij zie ik echt iets over het hoofd. Ik probeer het nu nog eens met mooie velgen en half leder binnen ongeveer hetzelfde budget, maar anders zal het terug een reset worden...

Ik geef niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Hoeveel auto's bestel je elke keer? Als je meer besteld heb je ook meer kans op meer verkoop, mits je auto vergelijkbaar is. Welke modellen gaat het om? Misschien dat ik het zie waarom het niet wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

klaasvd79 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:42:
Hoeveel auto's bestel je elke keer? Als je meer besteld heb je ook meer kans op meer verkoop, mits je auto vergelijkbaar is. Welke modellen gaat het om? Misschien dat ik het zie waarom het niet wil
Ik bestel er 5 of 10... Ik doe dit omdat ik nog nooit mijn hele stock verkocht heb. Is dit fout en bestel je er best 20 of meer?

Nu verkoop ik enkel de 1401i en vanaf vannacht de 1401d :P

[ Voor 11% gewijzigd door ETzPliskin op 19-11-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Stats zijn wel vrij verschillend tov. mijn modellen, voor reliability en economy. Vergelijken de Lord Antara's is lastig, aangezien die ze echt voor dumpprijzen wegdoet. Je kan ook auto's kopen van anderen, kun je nauwkeuriger de verschillen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Aangezien het eerder gevraagd werd, hier een paar screnshots:

http://prntscr.com/580lsz
http://prntscr.com/580m37
http://prntscr.com/580m9h
http://prntscr.com/580mh4
http://prntscr.com/580mm2

Heb nu toch alweer 12 modelletjes lopen, misschien word niet iedere auto 20x verkocht, maar aangezien ik nu elke keer probeer 3 nieuwe modellen vrij te geven loopt het aardig storm. Let niet op mijn gigantische verlies aangezien ik dat investment ding lvl 1 heb gekocht en meteen een nieuw platform en 3 nieuwe motor's heb gemaakt. Ook dus 3 test-mules en 3 fabriek orders...

Hoop dat die GTI's en R32 een beetje gaan lopen, zijn natuurlijk wel wat moeilijker maar wel een hele bak aan vermogen en alle duurste opties die ik kon selecteren :P

Meneer Lord heeft mijn beest auto gekocht :( http://motortycoon.co.uk/viewprofile.php?profile=2

[ Voor 6% gewijzigd door Kuusj op 19-11-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg en de screenshots, ziet er interessant uit. Ik denk dat ik even wacht tot hij uit beta komt.
Wel leuk, beetje experimenteren met verschillende platformen en motoren. Iemand al een sportwagen gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:31:
Bedankt voor de uitleg en de screenshots, ziet er interessant uit. Ik denk dat ik even wacht tot hij uit beta komt.
Wel leuk, beetje experimenteren met verschillende platformen en motoren. Iemand al een sportwagen gemaakt?
Sportwagen in welke vorm?
Mijn 300 PK R32 is anders ook al redelijk dik voor een family car :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt :D nee bedoel echt achterwiel aangedreven, mooie motor erin, motor achterin misschien, weet niet of dat kan.
Lambo's, Ferrari's, of m3 bijvoorbeeld.

• ETzPliskin

ETzPliskin

Is er iemand die eigenlijk duidelijkheid kan scheppen in de soorten uitlaten? Ik vermoed dat deze ongeveer gerangschikt staan van goedkoop naar duur en van minder vermogen naar meer vermogen?

Een 2" geeft (altijd?) meer vermogen dan een 1" uitlaat, maar ik vind het moeilijk om uit te zoeken wat nu de beste uitlaat is. Ik weet niet in hoeverre de uitlaat (of andere onderdelen) een positieve of negatieve invloed hebben op betrouwbaarheid en verbruik.

Misschien wel handig om een soort van lijstje te maken met bevindingen? Kan voor iedereen hier handig zijn :)

[ Voor 27% gewijzigd door ETzPliskin op 20-11-2014 11:23 ]

• klaasvd79
Ja dit kan, motor kan voor, midden en achter
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:07:
Dat klopt :D nee bedoel echt achterwiel aangedreven, mooie motor erin, motor achterin misschien, weet niet of dat kan.
Lambo's, Ferrari's, of m3 bijvoorbeeld.
Hoe de rangschikking is durf ik niet te zeggen, heeft inderdaad met vermogen te maken. Je moet inderdaad kijken naar wat je wil met een motor, mijn Eco motoren hebben meestal een standaard uitlaat, zodat de economy niet zakt. Andere waar het minder uitmaakt, of waar ik wel 1 of 2 punten kan missen voor meer PK krijgen andere uitlaat.

Vind het goed idee om dit soort dingen in tabellen te zetten, misschien ook voor vereisten voor een bepaalde klasse auto. Als je een goed verkopende auto hebt in een bepaalde klasse, hoeft dat niet voor een andere te zijn. Ik heb geen moeite met verkoop in Micro en mini, ook pick up gaat aardig, maar grote familie auto's kom ik niet verder dan 18 of 19 stuks van 1 model de 1e maand.
ETzPliskin schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:21:
Is er iemand die eigenlijk duidelijkheid kan scheppen in de soorten uitlaten? Ik vermoed dat deze ongeveer gerangschikt staan van goedkoop naar duur en van minder vermogen naar meer vermogen?

Een 2" geeft (altijd?) meer vermogen dan een 1" uitlaat, maar ik vind het moeilijk om uit te zoeken wat nu de beste uitlaat is. Ik weet niet in hoeverre de uitlaat (of andere onderdelen) een positieve of negatieve invloed hebben op betrouwbaarheid en verbruik.

Misschien wel handig om een soort van lijstje te maken met bevindingen? Kan voor iedereen hier handig zijn :)

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
Ondertussen zie ik dat de game geld kost om te registreren. (5 pond) Ik zal dit even in de TS zetten.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Heb mezelf nog wel geprobeerd aan te melden, week terug ofzo, maar na het standaard mailtje met de vragen, hoor ik niks meer. Heb er ook nog eens achteraan gemaild, maar, geen reactie.

En nu het geld kost, nah, dan hoeft het niet meer.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Zou je misschien ook met de foto's en uitleg kunnen doen, hebben mensen een wat beter beeld.
En vas. ik heb precies hetzelfde.

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
Zo, ik heb de OP even geupdate met een korte uitleg en een paar plaatjes om een beeld te krijgen van deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Eindelijk krijg ik toch een 10-20 tal auto's verkocht! :) Helaas blijft de winst voorlopig nog uit.

Als ik in de rangschikking van kapitalen kijk, zie ik dat er mensen zijn die nog véél verder in het rood staan dan ik. Eigenlijk kan je niet verliezen dus, wat op zich wel spijtig is. Na 2 jaar in het rood zou je gewoon moeten resetten oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Stel het voor aan de maker. Misschien is hij nog niet op het idee gekomen wat er kan gebeuren als je rood staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Haha ok. Ik sta nu dus in het krantje, als zeer positief :P

As the title suggests here, one of the latest companies to hit the market LimburgAuto's have added extra spice to get out of the back of the field pack with a massive brand identity program. And to be honest it has done these minnows wonders as they have recently climbed right into the top ten!"

"All these models are available with anything from their 1.2 TFSI motor tothe massive 3.6 V6 Diesel and 3.2 Litre turbo V6.

And this choice is what is bringing the sales in, if a customer walks into the dealers and wants an efficient 1.2 Litre petrol or 1.4 Diesel they can have it. If they want a practical 2.0 Litre hot hatch they can have it or the recently released torque steer monster 300 plus brake horse power R32 (This model is for a report all of it's own soon). "

Ook al is het maar een spelletje, ik ben er best blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik kijk eigenlijk alweer tegen een reset aan. Ik heb 2 nieuwe modellen gemaakt die niet meer dan 10 verkopen, dus ik blijf gewoon verder in het rood zakken.

Ik ga nu wel eerst auto's van de competitie kopen en een paar dingen opschrijven. Ik wacht nog even af tot na de turn deze middag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Yeah ik sta in het nieuwsbericht vermeld! Helaas alleen niet zo positief:(

Ik maakte eerst gigantisch veel winst maar bij 1 auto heb ik 60 stuks niet kunnen verkopen waardoor ik gigantisch in het rood sta.. dat was een flinke miscalculatie van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
Ik sta ook in het krantje als het oudste bedrijf, verder niet omdat het zo goed gaat ofzo :P Ik vind het zelf altijd wel heel leuk als er in dat krantje je bedrijf of een goedlopend model van je onder de loep wordt genomen, dit geeft mij weer even een lach op mijn gezicht :9

Kunnen we samen (dit red ik niet alleen natuurlijk) een lijst maken met welke bedrijven bij wie horen hier? Of is dat een geheim voor de tactiek? >:)

En hoeveel auto's produceren jullie altijd in een keer?

Ook nog wel een leuk weetje:

De Closed Beta was voor maximaal 30 accounts, daarna zou het betaald worden. Maar hij heeft zelfs nog 60 requests liggen!

@ETzPliskin
Niet die van mij kopen! Daar zitten geen handige dingen in, koop hem niet! O-)

[ Voor 27% gewijzigd door auto660 op 22-11-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

auto660 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 10:49:
Ik sta ook in het krantje als het oudste bedrijf, verder niet omdat het zo goed gaat ofzo :P Ik vind het zelf altijd wel heel leuk als er in dat krantje je bedrijf of een goedlopend model van je onder de loep wordt genomen, dit geeft mij weer even een lach op mijn gezicht :9

Kunnen we samen (dit red ik niet alleen natuurlijk) een lijst maken met welke bedrijven bij wie horen hier? Of is dat een geheim voor de tactiek? >:)

En hoeveel auto's produceren jullie altijd in een keer?

Ook nog wel een leuk weetje:

De Closed Beta was voor maximaal 30 accounts, daarna zou het betaald worden. Maar hij heeft zelfs nog 60 requests liggen!

@ETzPliskin
Niet die van mij kopen! Daar zitten geen handige dingen in, koop hem niet! O-)
Van mij mag je weten welk bedrijf bij mij hoort, al lijkt me dat in mijn geval ook niet gigantisch moeilijk te achterhalen :P

Verkopen gaan goed, alleen 700.000 verloren aan de VAT + lost sales....
Christus, dacht ik ook eens een vet varken te hebben, hoppa 700K weg :P

Gelukkig heb ik nog 50K en 15 modellen.

Gelukkig heb ik er rekening mee gehouden dat ik elke maand 2 modellen verlies en dus echt zwaar in het rood ga staan. Misschien even tijd om 12 periodes niks te doen (dus krap een week echte tijd) en van dat punt weer een fatsoendelijke modellenreeks opbouw want nu weet ik niet meer wat ik moet bouwen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Kuusj op 22-11-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
In het spel ben ik van Dam Motors, staat ook leuk stukje over mij in het krantje. Wat al eerder gezegd is, tovert wel een lach op je gezicht de teksten, ook over anderen.

Tot nu toe 1x in het rood gestaan, dit was na een upgrade en bouwen van nieuwe modellen. Was ook ingecalculeerd, verwachtte een omzet van rond de miljoen.

Voor komende turn heb ik weer 3 nieuwe modellen klaar met gereviseerde motor(1.2 Diesel Boxer), en voor de verandering gelijk een quick-re-order gedaan, oftewel 600 auto's.

Ik had een VAT van 2,9 miljoen en daarnaast nog ongeveer 500.000 euro's aan onverkochte autos(3 modellen die ik niet in de gaten heb gehouden+ kosten nieuwe en re-orders).

Komen nog wel wat unsold problemen aan, dacht dat ik voor excutive een goede auto had, dit valt vies tegen qua verkoop, gelukkig langdurig contract maar denk dat ik de auto's voor onder kostprijs weg moet doen. Geldt ook voor de supercar, hiervoor wijselijk maar 25 besteld, maar ook nog nul verkocht.

Pick up raak ik wel kwijt, binnenkort ook daar een nieuw model aan wagen. Mijn idee is om voor 1x in de zoveel turns 1 nieuw model te maken binnen een nieuwe/nog niet begrepen markt, zodat de andere evt. verlies kunnen opvangen. Sowieso gaat financieel goed, afgelopen jaar maar 1maal onder de 1,5 miljoen gezeten ondankt 2 upgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

klaasvd79 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 19:44:
In het spel ben ik van Dam Motors, staat ook leuk stukje over mij in het krantje. Wat al eerder gezegd is, tovert wel een lach op je gezicht de teksten, ook over anderen.

Tot nu toe 1x in het rood gestaan, dit was na een upgrade en bouwen van nieuwe modellen. Was ook ingecalculeerd, verwachtte een omzet van rond de miljoen.

Voor komende turn heb ik weer 3 nieuwe modellen klaar met gereviseerde motor(1.2 Diesel Boxer), en voor de verandering gelijk een quick-re-order gedaan, oftewel 600 auto's.

Ik had een VAT van 2,9 miljoen en daarnaast nog ongeveer 500.000 euro's aan onverkochte autos(3 modellen die ik niet in de gaten heb gehouden+ kosten nieuwe en re-orders).

Komen nog wel wat unsold problemen aan, dacht dat ik voor excutive een goede auto had, dit valt vies tegen qua verkoop, gelukkig langdurig contract maar denk dat ik de auto's voor onder kostprijs weg moet doen. Geldt ook voor de supercar, hiervoor wijselijk maar 25 besteld, maar ook nog nul verkocht.

Pick up raak ik wel kwijt, binnenkort ook daar een nieuw model aan wagen. Mijn idee is om voor 1x in de zoveel turns 1 nieuw model te maken binnen een nieuwe/nog niet begrepen markt, zodat de andere evt. verlies kunnen opvangen. Sowieso gaat financieel goed, afgelopen jaar maar 1maal onder de 1,5 miljoen gezeten ondankt 2 upgrades
Ik moet mijn weg duidelijk nog gaan leggen wat betreft financien.

http://prntscr.com/59154z

Juist ja, ik dacht even na mijn vorige post nog eens na over het idee 6 dagen niks te doen, maar ik kwam na 10 seconden al tot de conclusie dat mij dat niet gaat lukken. Daarom heb ik mijn lijn uitgebreid met Audi's. Momenteel van elk 2 klaarstaan: A1, A3, A4. Heeft me wel weer een leuke cent gekost, namelijk inc. fabricage van 3 modellen rond de 200K. Ben benieuwd of ik die ga terugzien.

Ik heb nu eens wat beter nagedacht en heb 50 production op de nieuwe serie's aangezien ik liever bijmaak dan er 30 over heb, en ik heb 2 jaar gepakt. Hopen dat het verkoopt, ik wil even de Volkswagen lijn laten doodbloeden en dan als bijna alle modellen uit productie zijn ga ik het gebeuren op dezelfde manier aanpakken als ik nu doe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
kuusj98 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 20:19:
... Juist ja, ik dacht even na mijn vorige post nog eens na over het idee 6 dagen niks te doen, maar ik kwam na 10 seconden al tot de conclusie dat mij dat niet gaat lukken...
Heel herkenbaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Mijn grote fout was gewoon te weinig auto's bestellen voor de kleine auto's! De maker volgt trouwens dit forum met Google Translate :P hij heeft mij persoonlijk gecontracteerd met tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
Ja, leuk he, ik had hem dit draadje door gemaild en hij houdt het inderdaad met google translate bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 22:47
ja toen ik begon met spelen heeft hij mij gevraagd waar ik dit vandaan heb. Dus heb ik tweakers opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
Het verhaal is dus dat ik tijdens een zoektocht naar een leuke auto simulatiegame deze op pagina 8 ofzo van google vond. Toen heb ik het op het automationforum en hier op tweakers geplaatst en nu staat het al op pagina 2 van google en is het door dit topic makkelijker te vinden. Dus je hebt de goede reden opgegeven ;) Al zal ik niet de enigste zijn die de game bekender heeft gemaakt, maar het is in ieder geval makkelijker te vinden :)

Nu ik het lees klinkt het wel heel arrogant, alsof het door mij komt dat die game nu bekender is geworden. Maar ik kan het niet goed uittypen dus ik laat het maar zo nu.

[ Voor 17% gewijzigd door auto660 op 24-11-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Eigenlijk jammer dat er niet meer zulke games bestaan. Automation gaat geweldig worden (hoop ik, en is het eigenlijk al) , heb ik ook al heel lang gekocht, maar eigenlijk zou een 2D versie ook geweldig zijn.

Soms speel ik nog eens Motor City of Detroit (maar die begrijp/kan ik niet :P ) en eigenlijk zou een opgefriste versie van 1 van die 2 games fantastisch zijn. Car Tycoon is ook leuk voor even, maar uiteindelijk echt geen goed spel.

[ Voor 4% gewijzigd door ETzPliskin op 24-11-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
Hier hetzelfde verhaal, automation is al gepreordered en de laatste versie staat in volle glorie rondjes op mijn disk te draaien en de rest van de goede games zijn eigenlijk al zo oud dat er op de een of andere manier de lol er ook wel af is. Daarom is dit (voor mij) een verademing dat je in ieder geval zo online met elkaar kan strijden en dat je al je creativiteit er op los kan laten. Al ben je nog wel héél erg beperkt als je nog het eerste niveau bent. :)

EDIT:
@kuusj98: Je Audi's doen het niet zo denderend, of is het de bedoeling dat je van veel modellen er gewoon weinig verkoopt? :9

[ Voor 12% gewijzigd door auto660 op 24-11-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Dat Motor City of Detroit, ziet er ook wel leuk/interessant uit. Ga ik binnenkort ook es proberen.

Heb vandaag nieuwe mijlpaal, meer dan 600 auto's in 1 turn, waarvan bijna de helft in 3 modellen. De nieuwste lijn Micro slaat goed aan. Hierdoor meer dan voldoende budget voor upgrade naar level 5, dit blijkt tevens de laatste te zijn. Hierna (level 6) krijg ik 1 ster erbij maar raak ik de investments weer kwijt volgens mij(extra opties in bouwen etc.) Wel krijg ik meer kosten er voor terug(fabriek, lonen), het spel wordt er dus moeilijker van.

Hebben jullie al een beetje van de klassen door wat er nodig is voor de verkoop? Denk dat ik nu de Micro en Supermini door heb, alleen de andere kom ik niet verder dan 20 stuks per model verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

klaasvd79 schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:04:
Dat Motor City of Detroit, ziet er ook wel leuk/interessant uit. Ga ik binnenkort ook es proberen.
Motor City is imo de leukste van de twee. :)

Mijn Micro cars doen het nu ook goed! Nog even zo door blijven gaan en dan iets proberen concurrerend te maken bij de iets grotere wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

auto660 schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:07:
Hier hetzelfde verhaal, automation is al gepreordered en de laatste versie staat in volle glorie rondjes op mijn disk te draaien en de rest van de goede games zijn eigenlijk al zo oud dat er op de een of andere manier de lol er ook wel af is. Daarom is dit (voor mij) een verademing dat je in ieder geval zo online met elkaar kan strijden en dat je al je creativiteit er op los kan laten. Al ben je nog wel héél erg beperkt als je nog het eerste niveau bent. :)

EDIT:
@kuusj98: Je Audi's doen het niet zo denderend, of is het de bedoeling dat je van veel modellen er gewoon weinig verkoopt? :9
Ben anders al vrijwel helemaal door mn stock heen :p
Ga faceliften en dan nieuwe bestellen.

Zit nu helaas redelijk diep in de penarie met die stomme fout van me om elke keer maar 100 auto's te produceren. Elke maand wel 200K- daardoor. Gelukkig heb ik elke maand 3 nieuwe modellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
kuusj98 schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:01:
[...]

Ben anders al vrijwel helemaal door mn stock heen :p
Ga faceliften en dan nieuwe bestellen.

Zit nu helaas redelijk diep in de penarie met die stomme fout van me om elke keer maar 100 auto's te produceren. Elke maand wel 200K- daardoor. Gelukkig heb ik elke maand 3 nieuwe modellen :P
Oh. gelukkig maar :P Omdat ik op dat grafiekje (welke maar 3 maanden terug gaat) zag dat er eigenlijk niet meer dan 10 exemplaren per maand werden verkocht maar dit is dus even de oude voorraad uitputten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

auto660 schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:03:
[...]

Oh. gelukkig maar :P Omdat ik op dat grafiekje (welke maar 3 maanden terug gaat) zag dat er eigenlijk niet meer dan 10 exemplaren per maand werden verkocht maar dit is dus even de oude voorraad uitputten :)
Ja nu heb ik iets van 26 modellen tegelijk lopen met pietpeuterige marges en ja, omdat ik niet wist dat onverkochte auto's gewoon eraf worden getrokken heb ik elke maand een flinke klus om niet te ver in de stront te zakken.

Daarom wil ik nu even die Audi lijn opstarten met iets hogere marges en nu haal ik ongeveer 8 sales per model bij de Audi's. VW ligt er helemaal aan welke het is, varieert van 1 tot 12.

Mijn volgende stukje in de krant zal wel minder positief zijn :D
Deze gaat bijv. best aardig: http://motortycoon.co.uk/historydetails.php?vehicleid=743
Maar met 1400 Pond winst per auto en al ongeveer 55000 pond kwijt van ontwikkeling naar productie blijft er ook maar baggerweinig over. Dat gebeurt als je wil concureren.

http://prntscr.com/59rah9 Check die marges ;( Hoe dan ook, doordat ik eerder al een shitton aan motoren heb gebouwd heb ik nog een hele meuk voorraad liggen die ik weer niet hoef te maken wat al gouw 5 á 6K scheelt per motor. Ik heb na alle Audi's te faceliften en 3 nieuwe te bouwen maar lieft min 520.000 op mn rekening staan, ik hoop dat hij geen rente ofzo inbouwd totdat ik uit het rood ben haha..

[ Voor 28% gewijzigd door Kuusj op 24-11-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Je hebt inderdaad een erg kleine marge.
Dit had ik in het begin gemerkt prijs maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Mijn kostprijzen en verkoopprijzen zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/00b109e70de0d230ffc5cfdaf5d0fdf8.png
Let wel dit is het segment van de supermini's en de micro's marges zijn daar sowieso nooit zo hoog. Maar ik zit met mijn verkoopprijs toch vrij dichtbij de max. prijs.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/d00d5a33db2918811951c9890d44c032.png
Je ziet duidelijk waar ik mijn marges heb aangepast en zie de lijn stijgen als een raket :)

Verder is blijkbaar het idee wanneer het spel live gaat dat het dan 5 pond gaat kosten. Dat vind ik op zich wel jammer en zou ik er niet voor over hebben. Het spel mist eigenlijk nog heel wat dingen om zich ook echt een spel te noemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Xepos op 25-11-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Xepos schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:21:
Je hebt inderdaad een erg kleine marge.
Dit had ik in het begin gemerkt prijs maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Mijn kostprijzen en verkoopprijzen zien er zo uit:
[afbeelding]
Let wel dit is het segment van de supermini's en de micro's marges zijn daar sowieso nooit zo hoog. Maar ik zit met mijn verkoopprijs toch vrij dichtbij de max. prijs.

[afbeelding]
Je ziet duidelijk waar ik mijn marges heb aangepast en zie de lijn stijgen als een raket :)

Verder is blijkbaar het idee wanneer het spel live gaat dat het dan 5 pond gaat kosten. Dat vind ik op zich wel jammer en zou ik er niet voor over hebben. Het spel mist eigenlijk nog heel wat dingen om zich ook echt een spel te noemen.
Wow, ja die ga ik bij komende modellen eens flink omhoogschroeven 8)7
En nee, het "spel" is eigenlijk niet echt 5 Pond waard. Het is erg leuk gemaakt, maar het kinderlijke font, geen echte onderscheiding qua modellen (iedere auto heeft hetzelfde icoontje) wat wel jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Ik heb overigens nog een mailtje gestuurd naar de developer voor feature requests zie hieronder het lijstje:

- There should be an option to delete old engines/platforms/car models.
- There is almost practical no social interaction between the players. You should add an IRC or other options for the players to communicate more easily. Also add gameplay that encourages more interaction with other competitors. Like stock options (including takeovers) or work together on R&D. The options for buying and selling engines is a good example of interaction with competitors but isn't fully worked out yet. Since it's cheaper to make your own engine than buy it, with higher and difficult engines (R&D) this option will be more used in my opinion.
- Instead of invest in levels for upgrades on car engines also add the option that for certain upgrades you have to perform R&D which cost time & money. You could even expand on that option by selecting in which area you want to research.
- And going red isn't an punishment in this game you can spend whatever you want and go deep red without any consequences. Allow players to go red for 1 month. After 1 month they should pay interest, sell assets or cut off expenses. After a good amount of time like 1 year for new companies, longer for companies with higher reputation it has no other option to go bankrupt.

Wat vinden jullie van deze features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Xepos schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:41:
Ik heb overigens nog een mailtje gestuurd naar de developer voor feature requests zie hieronder het lijstje:

- There should be an option to delete old engines/platforms/car models.
- There is almost practical no social interaction between the players. You should add an IRC or other options for the players to communicate more easily. Also add gameplay that encourages more interaction with other competitors. Like stock options (including takeovers) or work together on R&D. The options for buying and selling engines is a good example of interaction with competitors but isn't fully worked out yet. Since it's cheaper to make your own engine than buy it, with higher and difficult engines (R&D) this option will be more used in my opinion.
- Instead of invest in levels for upgrades on car engines also add the option that for certain upgrades you have to perform R&D which cost time & money. You could even expand on that option by selecting in which area you want to research.
- And going red isn't an punishment in this game you can spend whatever you want and go deep red without any consequences. Allow players to go red for 1 month. After 1 month they should pay interest, sell assets or cut off expenses. After a good amount of time like 1 year for new companies, longer for companies with higher reputation it has no other option to go bankrupt.

Wat vinden jullie van deze features?
Zeker goed, vooral de eerste denk ik iedere keer aan, het is vreselijk irritant 25 motoren te hebben waarvan je er 15 niet gebruikt of die oud zijn enz.

Laatste puntje mag wat mij betreft echter wat mee gewacht worden :P Ik klim nu langzaam uit het rood met 200.000 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Dat 1e punt, is hij al mee bezig, komt volgens mij(niet geheel zeker moet ik de mail even zoeken zo) rond of voor kerst uit.

Verder goede punten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

http://prntscr.com/5bozik

Vind ik helemaal mooi...
Nog 3 van die maanden en ik heb weer een alleraardigst budget om mee te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Vannacht is er precies iets fout gegaan. Er zijn geen auto's verkocht en ik sta diep in het rood plots :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
Heb ik ook, ik zat al te kijken.... Misschien sabotage? Ik was het niet! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Moet natuurlijk ook lukken, net nu het goed begint te gaan en ik gisteren een eerste upgrade gedaan heb en nieuwe modellen ontwikkeld heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Vreemd idd, alles is wel doorgegaan lijkt het maar auto verkoop niet. Zit nu nog op 8.5 mil, hoop weer een upgrade te doen vandaag. Laatste dagen waren saai, veel zelfde soort modellen om te kijken wat de .markt wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Wtf?

Ik klim van -1,9 miljoen Pond naar 700.000+ Pond en ik zak naar de 11de plaats? Wtf game? Werkt dat zich maar 1 keer per week bij of hoe zit dat? In ieder geval, ik klim nu ongeveer 500.000 per maand qua geld :P Die marges hebben hun werk gedaan.

Maar ja, wat boeit dat klassement ook, ik ga er niet minder door presteren, is alleen weer het "wtf" momentje van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
kuusj98 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:53:
Wtf?

Ik klim van -1,9 miljoen Pond naar 700.000+ Pond en ik zak naar de 11de plaats? Wtf game? Werkt dat zich maar 1 keer per week bij of hoe zit dat? In ieder geval, ik klim nu ongeveer 500.000 per maand qua geld :P Die marges hebben hun werk gedaan.

Maar ja, wat boeit dat klassement ook, ik ga er niet minder door presteren, is alleen weer het "wtf" momentje van de dag.
In het spel wordt de berekening 1x per jaar gemaakt(ingame) net als het uitdelen van awards voor auto's. Dit om te voorkomen dat spelers anticiperen op het uitbrengen van modellen etc. Het is elk jaar anders dus, wanneer deze berekening wordt gemaakt.

Maar dan doe je het goed, nu moet je het van de marges hebben, ik kan nu omdat ik meer dan 100 auto's van een nieuw model het meer van de bulk hebben.

Ik ben nu 2e in het klassement, weer 1 plekje gestegen, gaat nog lang duren voor ik de 1 te pakken heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

http://prntscr.com/5cuueg

Jeej! Beste auto overall en beste hatchback...
Ik moet eerlijk bekennen dat dat net de auto's zouden zijn die niet in de prijzen zouden vallen.

Ik heb weer een investment level erbij, zit nu op 2. Lekker nieuwe TFSI's en TDI's maken, weet niet wat daar leuk aan is maar ik heb inmiddels wel een motor of 50 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Waar kan je die awards vinden? Ik kreeg een melding ervan, maar het spel vroeg om opnieuw in te loggen, en ik vloog gewoon terug naar het hoofdmenu :P
Pagina: 1 2 Laatste