Hosting weigert Wordpress na besmette site.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Lang verhaal kort:

-Klant had simpele Wordpress website
-Ik maak nieuwe WP site (ontwerp + code + WP plugins)
-Zet deze online, werkt prima
-Site raakt besmet door foute rechten php bestand of lekke plugin (oorzaak niet helemaal bekend) en legt complete server van hosting plat door vele hits en uitgaande spam mailtjes (hoster not amused).
-Hosting haalt website tijdelijk weg en zet tijdelijke HTML pagina neer met basic info
-Site op eigen domein weer vanaf 0 opgezet en vanaf het begin een WP malware scanner plugin geïnstalleerd (Wordfence) Alles naar nieuwste versie geupdated, aantal plugins tot minimum beperkt.
-Hoster weigert WP site nog online te zetten en stuurt aan op "alternatief zonder WP"
-Klant heeft 0 technische kennis en zegt "jij hebt een slechte site gemaakt zegt de hoster" en wil van WP af omdat Hoster dat zegt.

-Detail: Hoster is familie van Klant, was erg lastig met geven van logins (ftp, phpmyadmin) oa. omdat hij bang was dat ik zou aansturen op andere hosting.

Nou vind ik de reactie van de hosting erg overtrokken (en vraag ik me af hoe zijn hosting zo snel plat gaat) beetje alsof ze je autobanden lek steken en je nu nooit meer een auto wil en zegt pak maar het ov..

Mind you, de site was in het verleden ook WP alleen werd er bijna niks mee gedaan. Nu zat er een vrij geavanceerde plugin bij om dingen in te plannen online. Persoonlijk wil ik ze adviseren een andere host te zoeken, omdat deze gewoon bijzonder moeilijk in omgang is (en familie)
Vinden jullie de reactie van de hosting/klant realitisch?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Bevalt je de hoster niet (ondanks het famillie is) voor hem tig anderen.
Klaar probleem opgelost.
Zal zeker ook ten goede gaan van de relatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:31
Lekke site is eigen schuld: fixen die handel.

Dat daarna geen WP meer geaccepteerd wordt is wel heel vreemd.

Andere zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 13:43

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik zou toch willen weten hoe exact de besmetting plaats heeft kunnen vinden, om dit in de toekomst te voorkomen. Heeft de hoster wel wat verstand er van? Want als ik je verhaal zo lees krijg ik niet die indruk. Verhuizen lijkt me handig als je die keuze hebt, krijg je ook geen scheve gezichten bij de familieleden onderling.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Dat jou website gepakt wordt is te begrijpen maar dat de rest ook gepakt wordt is wel erg bijzonder. Dat betekend dat de beveiliging niet geheel op orde is.

Ik zou nu wel eens afwegingen gaan maken met een "concurent".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:09
Pff WordPress hosting is tegenwoordig zo populair, je bent gek als je dat als hoster weigert. Tegenwoordig is Plesk Panel zelfs speciaal op WP ingericht om de security goed te regelen. Dus ik zou zeggen, kom bij ons hosten ;) Nee geintje.

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 31-10-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:08
Oplossing is simpel... andere hoster. Als de klant dat niet wil... ehh tja, dan geen klant? Heel zwart-wit uiteraard, maar is voor jou en de klant beter, minste gezeur. Nu begrijp ik uiteraard dat je niet zomaar een klant zal weigeren, maar een klant waar wat dat betreft niet mee valt samen te werken zal een hoop tijd en geld kosten. Die klant zal toch aannemen wat 'de familie' zegt of je moet echt met een uitzondering te maken hebben... zoals je het nu omschrijft is het een formule voor ellende onder elkaar.

Overigens wens ik die hoster dan nog veel succes met het weigeren van WP... dat zal ze zeker klanten kosten en/of niet opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
De site was al opgeleverd. Betaald etc. Alles was al rond en liep prima tot het ergens fout ging (ik denk zelf permissie foutje door een crappy ftp programma (waarschijnlijk een keer iets aangepast met een ios ftp programma), maar lekke plugin zou ook kunnen) Ik kan dus geen klant verliezen in data opzicht want de dienst is al geleverd.

De vraag is hoe ga ik dit oplossen en hoeveel tijd ga ik er (zonder vergoeding) in stoppen.. Ik heb de site al klaarstaan voor de klant, alleen wil de hosting er (nog) niet aan. Ik ga geen complete nieuwe site bouwen zomaar natuurlijk.

Andere hosting zullen ze niet snel accepteren denk ik (ze luisteren vooral naar de hoster want familie) Ik zal ze moeten overtuigen dat WP een heel normaal iets is en dat dit een vervelende situatie was en dat er extra goed op dit soort dingen gelet zal worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 31-10-2014 12:55 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Of gewoon zeggen dat je niks meer voor ze kan betekenen omdat hun hosting jouw oplossing niet accepteert en zij niet van hosting willen veranderen.

[ Voor 16% gewijzigd door LordSinclair op 31-10-2014 13:08 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb jij enkel een overeenkomst met jouw opdrachtgever om een werkende WP site op te leveren en zorgen zij zelf voor de hosting (bij familie). Jij hebt dus enkel de plicht een werkende WP site te leveren en hoeft je niet te mengen in een discussie met de hoster (geen partij voor jou).

Dat de hoster tegendraads is en niet meer de door jou gemaakte site wil hosten is strikt genomen het probleem van jouw opdrachtgever. Die wil de aansprakelijkheid nu naar jou verleggen. Jij hebt de site gerepareerd en hebt hier vertrouwen in. Als de hoster meer invloed heeft op jouw klant dan jij, moet je je ernstig afvragen of je verder wil op deze manier, want blijkbaar heeft jouw klant weinig vertrouwen in jou (anders deden ze wel een goed woordje voor je).

Die hosting provider heeft de boel trouwens ook niet echt op orde als hun server plat gaat door jouw WP site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Collaborator schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:30:
Nou vind ik de reactie van de hosting erg overtrokken (en vraag ik me af hoe zijn hosting zo snel plat gaat)
Ligt er aan of je een dedicated server/colo/VM bij hem huurde of iets shared.
In geval van shared vind ik de reactie van de hoster niet overtrokken.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:09
Zelfs als het shared is, zou één website niet de hele server plat mogen trekken. Dan hebben ze zelf de server niet goed ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:08
Je gewoon zakelijk opstellen en zeggen dat je niet kan werken met een hoster die dergelijke voorwaarden stelt, het gebruik van WP is geen buitengewone zaak en zou iedere hoster moeten ondersteunen... zo niet dan kan je vraagtekens bij de kwaliteit van de hoster plaatsen.

Overigens is de reactie wel degelijk overtrokken... het is zeer vervelend dat het blijkbaar mis is gegaan, vanuit dat perspectief kan ik het begrijpen. Maar dat is nog geen reden om dan maar te weigeren, dat riekt toch wel naar onkunde.

Je hebt je werk gedaan en een werkende site opgeleverd, waar ze willen hosten is dan toch echt hun probleem... zo eenvoudig is het.

Overigens chapeau dat jij je er nog druk om wil maken gezien jij je werk eigenlijk al hebt gedaan, zoals ik het nu beschouw hoef je weinig voor ze te doen en is het vooral de eigen koppigheid van klant en hoster. Je wil uiteraard resultaat zien van je werk, dat is een stukje trots... maar dat moet je echt niet ten koste van laten gaan, stel je zakelijker op is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Gegevens achterhalen wat de oorzaak is van de hack, anders kan je niets betekenen. Je kan wel gaan patchen, maar wat?

Dan nog kan het voorkomen dat een klant (developer ... alsin jij) een cracky stuk rotcode oplevert vol met gaten, dmv selinux, chrooted omgevingen e.d. kan je dat als hoster prima ondervangen. Het weigeren van WP zal geen garantie zijn dat het niet nog eens gebeurt. In deze kan je nooit iets goed doen. Ik zou de patch opleveren en succes wensen als deze niet geplaatst gaat worden, verdere discussie is tussen klant en de hoster.
Pagina: 1