Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ASP.net]/[razor]/[aspx]

Pagina: 1
Acties:

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40
Hallo!

Ik had een webpagina gemaakt als stageopdracht, het werkt allemaal goed etc. Toen ik het wou implementeren in de testomgeving kwam ik erachter dat de Razor syntax niet werkt ( :') ) en dat ik dus ASPX moet gebruiken, gelukkig is het niet een hele grote webpagina en heb ik al mijn razor (denk ik) vervangen voor ASPX. Het enige probleem waar ik nu mee zit is dat ik geen idee heb hoe ik in ASPX moet zeggen wat mijn model is. Ik heb dit aan de bovenkant staan:
code:
1
<% model OrgChart.Models.MeterOverzicht %>

En bij Razor was het dit:
code:
1
@model OrgChart.Models.MeterOverzicht

Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat model gewoon werkt en nog andere tips om aspx pagina's om te zetten in razor? :)

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:48
Domih schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:08:
Hallo!

Ik had een webpagina gemaakt als stageopdracht, het werkt allemaal goed etc. Toen ik het wou implementeren in de testomgeving kwam ik erachter dat de Razor syntax niet werkt ( :') ) en dat ik dus ASPX moet gebruiken, gelukkig is het niet een hele grote webpagina en heb ik al mijn razor (denk ik) vervangen voor ASPX. Het enige probleem waar ik nu mee zit is dat ik geen idee heb hoe ik in ASPX moet zeggen wat mijn model is. Ik heb dit aan de bovenkant staan:
<code>
</code>
<code>
</code>

Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat model gewoon werkt en nog andere tips om aspx pagina's om te zetten in razor? :)
Zoiets?

code:
1
<%@ Inherits="System.Web.Mvc.ViewPage<OrgChart.Models.MeterOverzicht>" %>

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Domih schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:08:
Hallo!

<code>
</code>
<code>
</code>

Hoezo werkt het niet? Bedoel je niet dat je applicatie niet werkt omdat er geen asp.net mvc libraries geïnstalleerd staan op de server ?

Indien dat het probleem is kun je 2 dingen doen: Of je installeer asp.net mvc (versie whatever je gebruikt) op de test omgeving. Of je veranderd de settings in je references dat de libs ge-local-copied worden naar je bin dir. En deploy je deze mee naar je test omgeving.

• Domih
InZane schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:17:
[...]

Zoiets?

code:
1
<%@ Inherits="System.Web.Mvc.ViewPage<OrgChart.Models.MeterOverzicht>" %>
Hallo,

Die werkt helaas niet, maar deze wel gelukkig:
code:
1
<%@ Page Language="C#"  Inherits="System.Web.Mvc.ViewPage<IEnumerable<OrgChart.Models.MeterOverzicht>" %>

Dit werkt dan weer (overal op de pagina) niet helaas:
code:
1
2
3
    <head>
        <title> <%: Model.Location.Name %></title>
    </head>

Edit: Het lijkt wel te werken als ik het zo doe:

code:
1
<title> <%@ Model.Location.Name %></title>

[ Voor 9% gewijzigd door Domih op 31-10-2014 14:13 ]

• Domih
D-Raven schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:20:
[...]

Hoezo werkt het niet? Bedoel je niet dat je applicatie niet werkt omdat er geen asp.net mvc libraries geïnstalleerd staan op de server ?

Indien dat het probleem is kun je 2 dingen doen: Of je installeer asp.net mvc (versie whatever je gebruikt) op de test omgeving. Of je veranderd de settings in je references dat de libs ge-local-copied worden naar je bin dir. En deploy je deze mee naar je test omgeving.
Hallo,

Ik werk momenteel nog lokaal (dus nog niet op de testomgeving) om het even geod om te zetten.
MVC is goed geinstalleerd, het probleem is alleen dat ik razor syntax om moet zetten in ASPX, en dat weer helemaaal anders is

Edit: Sorry voor onnodige kick, was per ongeluk

[ Voor 3% gewijzigd door Domih op 31-10-2014 12:24 ]

• D-Raven
Domih schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:23:
[...]

Hallo,

Ik werk momenteel nog lokaal (dus nog niet op de testomgeving) om het even geod om te zetten.
MVC is goed geinstalleerd, het probleem is alleen dat ik razor syntax om moet zetten in ASPX, en dat weer helemaaal anders is

Edit: Sorry voor onnodige kick, was per ongeluk
Ok. Maar _waarom_ moet je dit omzetten?

• Domih
D-Raven schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:24:
[...]

Ok. Maar _waarom_ moet je dit omzetten?
Omdat op een of andere manier de testomgeving en de live omgeving de razor syntax niet ondersteunen en het een te grote ingreep is omdat wel "even" te gaan ondersteunen. Het is zeg maar makkelijker om de stagiaire zijn eigen project om te laten zetten :P

Edit: Het lijkt wel te werken als ik het zo doe:

code:
1
<title> <%@ Model.Location.Name %></title>"

[ Voor 11% gewijzigd door Domih op 31-10-2014 14:12 ]

• D-Raven
Niet ondersteunen? En hoezo is wel "even" te gaan ondersteunen teveel werk. Het is niks meer dan de juiste installer draaien en klaar. Maargoed, als heel je applicatie porten naar Webforms minder werk is.

By all means. Laat mij je niet tegenhouden.

• Domih
D-Raven schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:30:
Niet ondersteunen? En hoezo is wel "even" te gaan ondersteunen teveel werk. Het is niks meer dan de juiste installer draaien en klaar. Maargoed, als heel je applicatie porten naar Webforms minder werk is.

By all means. Laat mij je niet tegenhouden.
Ik denk dat er simpelweg geen tijd voor is, en dat er misschien eventueel een risico voor is. + ik leer er wel iets van om het om te zetten, maar het begin is wat lastig :P

Edit:
Oh nog een probleem, ik gebruik momenteel een recursieve functie met de @helper method van razor, deze is dan ook niet meer bruikbaar.. Wat is een goed alternatief? Ik kan daar op google niet veel over vinden, omdat heel de razor syntax nieuwer is..

[ Voor 19% gewijzigd door Domih op 31-10-2014 12:52 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Neem het advies, als je gewoon de ASP.NET MVC nuget packages installeert kan je gewoon Razor gebruiken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• D-Raven
Sebazzz schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:59:
Neem het advies, als je gewoon de ASP.NET MVC nuget packages installeert kan je gewoon Razor gebruiken.
Dat inderdaad. En als je zelf niks kan installeren op de server. Bin deploy dan gewoon al je dependancies. Dan deploy je je applicatie naar de server, en dan werkt het gewoon.

Ok, afhankelijk van welke IIS webserver versie je gebruikt kunnen er nog een paar kleine haken en ogen zijn. Maar het kost minder dan 5 minuten om het te proberen. :)

Het komt een beetje over alsof je je achter smoesjes aan het verstoppen bent. :? Wat mij bevreemd want je hoeft echt geen verantwoording af te leggen aan ons. ;) Het zal mij aan mn reet roesten wat je wilt gebruiken, uiteindelijk ben jij de persoon die er last van heeft.

• Domih
D-Raven schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:05:
[...]

Dat inderdaad. En als je zelf niks kan installeren op de server. Bin deploy dan gewoon al je dependancies. Dan deploy je je applicatie naar de server, en dan werkt het gewoon.

Ok, afhankelijk van welke IIS webserver versie je gebruikt kunnen er nog een paar kleine haken en ogen zijn. Maar het kost minder dan 5 minuten om het te proberen. :)

Het komt een beetje over alsof je je achter smoesjes aan het verstoppen bent. :? Wat mij bevreemd want je hoeft echt geen verantwoording af te leggen aan ons. ;) Het zal mij aan mn reet roesten wat je wilt gebruiken, uiteindelijk ben jij de persoon die er last van heeft.
Haha ik begrijp wat je bedoelt, ik zal eens proberen om in de testomgeving gewoon razor te installeren via NuGet, en kijken wat het resultaat is.. Maar ben nog steeds bang dat mijn stagebegeleider het niet in de live omgeving wil gaan toepassen omdat er best veel applicaties draaien.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cxvRC/6e271970a6.png

Die is geinstalleerd, nu ga ik mijn view,model en controller erin zetten en kijken wat hij doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Domih op 31-10-2014 13:18 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:31
Je installeert niets op de server. Alle MVC assemblies deploy je dan gewoon met je project mee naar de server.

Roomba E5 te koop

• Domih
Ik heb met een collega overlegt en die geeft aan dat je echt niet zomaar razor kan enablen, aangezien alle andere pagina's in ASPX zijn. Iemand die dit kan bevestigen?

• D-Raven
Afbeeldingslocatie: http://cdn.meme.am/images/300x/1121819.jpg

• Domih
Wat is dit nou weer voor een kinderachtige reactie

[ Voor 27% gewijzigd door Domih op 31-10-2014 13:39 ]

• InZane
Domih schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:32:
Ik heb met een collega overlegt en die geeft aan dat je echt niet zomaar razor kan enablen, aangezien alle andere pagina's in ASPX zijn. Iemand die dit kan bevestigen?
Dat heeft er geen hol mee te maken. Er hoeft niks op de server gedaan te worden. Zoals gezegd, moet je ervoor zorgen dat je die hele handel meeneemt in je deploy package.
Domih schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:39:
[...]

Wat is dit nou weer voor een kinderachtige reactie
Omdat je een beetje een bord voor je kop hebt..

[ Voor 19% gewijzigd door InZane op 31-10-2014 13:40 ]

• Domih
Ik zoek het ergens anders wel uit, houdoe :')

• D-Raven
Domih schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:44:
Ik zoek het ergens anders wel uit, houdoe :')
Wat wil je nou?

Meerdere mensen hebben je bijna letterlijk verteld hoe je het op kunt lossen. Maar je blijft reageren op zo'n manier waaruit blijkt dat je OF niet gelezen hebt wat er staat, OF er niks van begrijpt.
Als je het niet begrijpt, is dat helemaal niet erg. Maar ZEG dat dan, en geef duidelijk aan wat je niet begrijpt.

Want hier schiet niemand wat mee op :P

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 14:26

Haan

dotnetter

Zelfs als er al andere .aspx (Webforms) views zijn, die kan je alsnog prima doorelkaar gebruiken met Razor views.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Domih
D-Raven schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:48:
[...]

Wat wil je nou?

Meerdere mensen hebben je bijna letterlijk verteld hoe je het op kunt lossen. Maar je blijft reageren op zo'n manier waaruit blijkt dat je OF niet gelezen hebt wat er staat, OF er niks van begrijpt.
Als je het niet begrijpt, is dat helemaal niet erg. Maar ZEG dat dan, en geef duidelijk aan wat je niet begrijpt.

Want hier schiet niemand wat mee op :P
Oh is dat het..?

Nee ik snap er gewoon heel weinig van, ben een 2e jaars student op het MBO en hier op mijn stage is de eerste keer dat ik met MVC werk. De begeleider heeft al een hele hoop uitgelegd en duidelijk gemaakt, maar heeft het helaas te druk om me met alles precies te helpen en dus probeer ik het af en toe via hier, en vind dat ik over het algemeen heel goed geholpen word.
Excuses dat ik niet duidelijk was. Ik ben nog bezig met mijn controller, view en model te implementeren in de testomgeving, zodra dit gelukt is zal ik laten weten of en wat er fout gaat!

Edit:
Bij model zegt hij dit: (klik om groter te maken)
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cxxYs/6cfd92dda0.png
Ik heb wel een reference naar EF 5.0.0.0 in de solution

[ Voor 6% gewijzigd door Domih op 31-10-2014 14:12 ]

• D-Raven
Heb je m via nuget ge-add? of handmatig? Of zat hij er al in ?

Probeer eens om de referentie handmatig opnieuw toe te voegen. Hoogstwaarschijnlijk staat hij gewoon in de packages directory bij je solution (on disk, niet in visual studio).

Entity Framework is overigens de ORM (<-- google) van microsoft welke standaard in ASP.Net MVC project templates wordt bijgevoegd zodra je een nieuw project aanmaakt.
Maar als je echt helemaal nieuw bent met ASP.Net MVC dan raad ik aan om wat van de tutorials door te lezen op: http://www.asp.net/mvc (of als je nog op MVC3/4 zit: http://www.asp.net/mvc/overview/older-versions)

• Domih
D-Raven schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:28:
Heb je m via nuget ge-add? of handmatig? Of zat hij er al in ?

Probeer eens om de referentie handmatig opnieuw toe te voegen. Hoogstwaarschijnlijk staat hij gewoon in de packages directory bij je solution (on disk, niet in visual studio).

Entity Framework is overigens de ORM (<-- google) van microsoft welke standaard in ASP.Net MVC project templates wordt bijgevoegd zodra je een nieuw project aanmaakt.
Maar als je echt helemaal nieuw bent met ASP.Net MVC dan raad ik aan om wat van de tutorials door te lezen op: http://www.asp.net/mvc (of als je nog op MVC3/4 zit: http://www.asp.net/mvc/overview/older-versions)
Heb hem via Nu-Get geadd, hij geeft nu die foutmelding niet meer.
Als ik mn project run krijg ik dit:
SerializationException unhandled by user code

No assembly ID for object type '1852795252 System.Data.Objects.DataClasses.EntityCollection`1[[Repository.EF.api_client, Repository, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null]]'.
dafuq is dat (die komt ergens in de sessionhandler, als ik VS opnieuw opstart en ik run hem, dan runt hij wel. Kan alleen nog steeds niet bij mn Details view komen)

[ Voor 5% gewijzigd door Domih op 31-10-2014 14:48 ]

• D-Raven
Domih schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:44:
[...]

[...]

dafuq is dat (die komt ergens in de sessionhandler, als ik VS opnieuw opstart en ik run hem, dan runt hij wel. Kan alleen nog steeds niet bij mn Details view komen))
Bedoel je daarmee dat deze vage fout (volgende keer met stacktrace aub, ik heb nog steeds geen glazen bol met kerst gehad) weg is nadat je VS opnieuw hebt opgestart?

Welke fout krijg je dan als je naar je details view gaat? Wat doe je allemaal in je details view dat het niet werkt dan ?

• Domih
D-Raven schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:51:
[...]

Bedoel je daarmee dat deze vage fout (volgende keer met stacktrace aub, ik heb nog steeds geen glazen bol met kerst gehad) weg is nadat je VS opnieuw hebt opgestart?

Welke fout krijg je dan als je naar je details view gaat? Wat doe je allemaal in je details view dat het niet werkt dan ?
{"The view 'details' or its master was not found or no view engine supports the searched locations. The following locations were searched:\r\n~/Views/location/details.aspx\r\n~/Views/location/details.ascx\r\n~/Views/Shared/details.aspx\r\n~/Views/Shared/details.ascx"}

Hij zoekt dus niet naar Details.cshtml, terwijl ik hem wel via de controller heb aangemaakt

• InZane
Domih schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:59:
[...]

{"The view 'details' or its master was not found or no view engine supports the searched locations. The following locations were searched:\r\n~/Views/location/details.aspx\r\n~/Views/location/details.ascx\r\n~/Views/Shared/details.aspx\r\n~/Views/Shared/details.ascx"}

Hij zoekt dus niet naar Details.cshtml, terwijl ik hem wel via de controller heb aangemaakt
Een View maak je niet via de Contoller, dus die snap ik niet helemaal.
Aan de extensies te zien waar naar wordt gezocht, staat je ViewEngine niet goed ingesteld.

• D-Raven
Domih schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:59:
[...]

Ok. Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn:

- Je hebt MVC niet goed in je project gehangen, waardoor de MVC viewengine niet geregistreerd is in je applicatie
- Je hebt zelf de MVC View engine uit je registraties gepleurd.

Meest voorkomende plek waar je doet is in de Global.asax in de Application_Start().

Heb je daar toevallig iets staan als dit:

C#:
1
2
ViewEngines.Engines.Clear();
ViewEngines.Engines.Add(new WebFormViewEngine());

if so, maar daar eens dit van

C#:
1
2
3
ViewEngines.Engines.Clear();
            ViewEngines.Engines.Add(new RazorViewEngine());
  ViewEngines.Engines.Add(new WebFormViewEngine());

Dan weet je in ieder geval zeker dat de RazorViewEngine geladen word. En je kunt prima aspx en razor views door elkaar gebruiken in 1 project overigens.

Als je geen WebForms syntax in je views wilt gebruiken (in je .aspx views dus) dan kun je die registratie ook weglaten.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik zou maar eerst een gewoon een nieuw project starten:

File -> New Project -> ASP.NET MVC4 Web Application

Deploy deze naar je server en kijkt of alles werkt, want sinds v4 hoef je niets meer op de server te doen (zoals werd aangegeven).

Daarna via nuget alle packages installeren, je hoeft (tenzij je custom DLL's gebruikt) nooit met de hand assemblies toe te voegen.

Kopieer daarna je controllers, models en views over.
Pagina: 1