Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printqueues blijven lang op "bezig met openen" staan

Pagina: 1
Acties:

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 11:45

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Hoi,

Wij hebben een virtuele server staan (Windows Server 2003R2) en deze publiceert printqueues naar onze cloudoplossing.

Als gebruikers nu naar het scherm waar ze een printer kunnen toevoegen gaan duurt het heel erg lang voordat de printqueues resolved zijn. De status blijft heel lang op "bezig met openen" staan.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
We hebben al een driver update gedaan, instellingen op de printers aan gepast (het gebeurd overigens bij verschillende printers van verschillende merken) en instellingen aan de queue aangepast.

Daarnaast hebben we ook een fysieke printserver staan die er voor moet zorgen dat gebruikers ook lokaal kunnen printen. Hier hebben we die problemen niet. Ondertussen kunnen we nergens een aanpassing vinden die er op lijkt te wijzen dat printers sneller resolved kunnen worden.

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 10:40
Hallo komaki,

is dit probleem recent?. en gekeken of er de afgelopen tijd via windows update printer drivers zijn geupdate.tevens een idee om een printserver te maken op een 2008 of 2012 server aangezien 2003 in juli end of life is.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

hoe zijn je printerpoorten ingesteld? Fixed IP of DNS naam? Ik heb gemerkt in de omgeving die ik beheer 1200+ printers dat na wijzigen van fixed IP naar DNS de printerqueue sneller reageert. Lokaal zal het altijd sneller reageren omdat het werkstation minder printers host en dus de spooler minder belast wordt.

Verwijderd

Dit klinkt als een DNS probleem, staat de DNS server wel goed ingesteld op de clients? Ik kom wel eens klanten tegen waarbij de primary DNS naar internet wijst, en zelfs soms ook de secundary. Dan gaat ie na een time-out krijgen waarna er over wordt gegaan naar een broadcast.

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 11:45

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Dat het een printserver uit 2003 is, is inderdaad niet de meest ideale situatie. Helaas is het nu nog niet mogelijk om dit aan te passen. We hebben wel een oude fysieke printserver staan met 2003 erop en die heeft het probleem niet. Op termijn moet dat uiteindelijk natuurlijk wel gebeuren.
Probleem loopt overigens al vanaf het begin dat de server in gebruik is genomen (heb ik begrepen)

De client voegt ze toe vanaf de printserver. Op de server printen ze direct naar IP. Kan volgens mij ook niet anders.

Ik ga nog eens vragen aan de netwerkbeheerders of er iets met de DNS gedaan kan worden...

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!