Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Agenda functie testen

Pagina: 1
Acties:

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Sinds kort begonnen met het leren van C#. Nu heb ik een app die zo goed als volledig werkt afgezien van een agenda functie die ik niet kan testen. Ik heb gewerkt in Xamarin en gebruik Genymotion als virtual device. Nu zit het probleem erin dat ik mijn agenda functie (toevoegen van entries n.a.v. datetime) niet kan testen op mijn virtual device. Er zit geen standaard kalender op de virtual device welke bijvoorbeeld wel zit op mijn gewone telefoon. Nu is mijn vraag dus hoe ik mijn agenda functie alsnog kan testen (het liefst gewoon op de virtual device). Op dit onderwerp zoeken levert tot dusver weinig nuttige resultaten dus ik hoop dat er hier iemand is die mij verder kan helpen.

Alvast bedankt!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12

M0nkeymen

Monkeystyle!

Die agenda hoort bij gapps(google apps)? Die moet je dan installeren volgens deze link.

[ Voor 4% gewijzigd door M0nkeymen op 01-11-2014 07:38 ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Heb die link gevolgd en kom nu ook verder. Alleen nu weer een volgend probleem. Hier mijn agenda functie die begint te lopen zodra ik op een button klik:
public void addToCalendar(List<ListRecord> calendar, Activity activity)
{
foreach (ListRecord item in calendar) {
var calendarsUri = CalendarContract.Calendars.ContentUri;

TimeSpan ts = new TimeSpan (+2, 0, 0);
DateTime eindtijd = item.datumtijd2 + ts;

Intent intent = new Intent(Intent.ActionEdit);
intent.SetData(CalendarContract.Events.ContentUri);
intent.SetType("vnd.android.cursor.item/event");

intent.PutExtra(CalendarContract.Events.InterfaceConsts.Title, item.teamthuis + " - " + item.teamuit);
intent.PutExtra(CalendarContract.Events.InterfaceConsts.EventLocation, item.accommodatie);
intent.PutExtra(CalendarContract.Events.InterfaceConsts.Dtstart, MilliTimeStamp(item.datumtijd2));
intent.PutExtra(CalendarContract.Events.InterfaceConsts.Dtend, MilliTimeStamp(eindtijd));

activity.StartActivityForResult (intent, 0);
}
}
Nu is het zo dat de Dtstart en Dtend goed worden omgezet naar Milliseconds, alleen verwerkt de agenda dit niet goed (hij pakt het eerstvolgende uur/halfuur na huidige tijd). En doordat de data wel in de intent goed staat, ben ik zoekende naar wat het probleem kan zijn (maar waar ik zelf dus niet achter kom).

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12

M0nkeymen

Monkeystyle!

Misschien iets met UTC tijd. Omdat je waarschijnlijk in Nederland zit, is er 1 uur tijdsverschil met UTC.
Google geeft ongeveer een voorbeeld hoe het moet.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians