Laatste uit gamesysteem persen.

Pagina: 1
Acties:

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-01 12:13
Beste iedereen.

Het is alweer bijna 5 jaar geleden dat ik mijn gamesysteem heb samengesteld, ondertussen heb ik er wel een aantal x een nieuwe videokaart in gestopt maar ik zit nu steeds meer te twijfelen of ik nog wil proberen om het laatste uit dit systeem te persen of voor een geheel nieuw systeem te gaan.

Dit is wat ik in mijn computer heb zitten:

CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
GPU:Club 3d Radeon HD 6870 OC
Intern geheugen: 4GB DDR3 PC 8500 1066 MHZ
Moederbord:Asus M4A79XTD EVO
HDD:WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Retail
SSD: Samsung 840 EVO 250GB

Mijn vraag is eigenlijk, heeft het nog zin om in dit systeem een nieuwe videokaart + eventueel wat meer en sneller RAM te stoppen, of denken jullie dat mijn CPU te oud is en echt een bottleneck gaat vormen?

Ik vind mijn computer nog steeds snel genoeg voor alledaagse taken, mede dankzij de SSD die ik er pas in heb gezet alleen met gamen merk ik dat het gewoon niet meer zo snel gaat allemaal, met veel games haal ik op hoge instellingen gemiddeld 20-30 fps en dat zou ik graag hoger zien. Ik hoef niet perse het nieuwste van het nieuwste te hebben, ik ben ook prima tevreden met een high end kaard van de oudere generaties. Ik zat zelf te denken aan een 680 gtx, een HD 7970 of misschien zelfs een 580 gtx? Daarnaast wil ik nog zeggen dat ik maximaal op full hd resolutie game, omdat mijn monitor niet hoger aankan.

Wat denken jullie? Heeft het nog zin om dit systeem te upgraden of ben ik echt toe aan een geheel nieuw systeem inclusief CPU etc. En hebben jullie nog tips ten aanzien van videokaarten, RAM etc?

Alvast bedankt! :)

Nog even rondgekeken het lijkt erop dat de nieuwere videokaarten niet gaan passen op mijn moederbord ( PCI-e 2.0 vs PCI-e 3.0). Het gaat dan tussen een gtx 580 of een tweede 6870 in crossfire.

[ Voor 6% gewijzigd door Rixos op 31-10-2014 10:26 ]

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
PCIe 3.0 kaarten zijn backwards compatible met PCIe 2.0 mobo dus dat gaat gewoon passen.

Alleen heeft het nut een nw gen high-end kaart in een systeem te zetten waar de cpu gegarandeerd een bottleneck gaat geven..... nee niet echt.

Zet er gewoon een 2e 6870 voor CF en spaar lekker door voor een compleet nieuw syteem.

• Rixos
calsonic schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:32:
PCIe 3.0 kaarten zijn backwards compatible met PCIe 2.0 mobo dus dat gaat gewoon passen.

Alleen heeft het nut een nw gen high-end kaart in een systeem te zetten waar de cpu gegarandeerd een bottleneck gaat geven..... nee niet echt.

Zet er gewoon een 2e 6870 voor CF en spaar lekker door voor een compleet nieuw syteem.
Daar was ik al bang voor.
Zal ik met een tweede 6870 wel een flinke performance increase merken denk je?
En maakt het verder nog uit welk type 6870 ik koop, moeten de twee kaarten van hetzelfde merk/versie zijn om in crossfire te kunnen draaien?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 23:41

M2M

medicijnman

welke variant van de 6870 maakt niet uit inderdaad. En de performance increase is afhankelijk van de game. Als de game goede support heeft voor CF, dan ga je er ongeveer 170% performance krijgen met twee kaarten.

-_-

• Rixos
Super, dat lijkt mij een goede, goedkope manier om nog het laatste uit mijn systeem te persen. Als ik er nog een half jaartje mee door kan dan vind ik het prima, daarna wordt het tijd voor een nieuw systeem.

Nu even rondkijken of ik ergens nog een 6870 voor een mooi 2e hands prijsje op de kop kan tikken.

Bedankt voor de hulp beiden.