Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:21

Sevyx

Facta non verba!

Topicstarter
Beste Lezer,

Onderstaand probleem is een probleem waar ik nu al tijdje mee aan het stoeien ben. Inmiddels ben ik toegekomen aan een tip in de juiste richting.

Zoals je in het onderstaande putty(ssh) prompt ziet probeer ik een file in een directory van mijn qnap te verwijderen. Echter krijg ik dit niet voor elkaar. Hoogstwaarschijnlijk ligt dit aan het feit dat er een ó met streepje gebruikt is in de file naam. Ik heb al geprobeerd om de file te hernoemen of te verplaatsen, maar dit geeft dezelfde meldingen. Ik wil niet de complete directory verwijderen aangezien daar nog meer data instaat.

Wie of wie kan mij een helpen?
[~] # cd share/FILMS
-sh: cd: share/FILMS: No such file or directory
[~] # cd ..
# cd share/FILMS
[/share/FILMS] # rm Autómata (2014) CD2.rar
-sh: syntax error near unexpected token `('
[/share/FILMS] # ls -alh
drwxrwxrwx 7 vdw administ 24.0k Oct 27 15:29 ./
drwxrwxrwx 38 admin administ 4.0k Oct 6 09:04 ../
drwxrwxrwx 2 admin administ 4.0k Oct 29 07:24 .@__qini/
drwxrwxrwx 3 admin administ 4.0k Oct 11 21:23 .@__thumb/
-rw-rw-rw- 1 admin administ 100.0M Oct 16 15:14 Autómata (2014) CD0.rar
Bij voorbaat dank,

Dom! Kan natuurlijk gewoon een wildkaart gebruiken. Topic kan gesloten en weg! :X 8)7 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Sevyx op 31-10-2014 09:38 . Reden: Dom! Kan natuurlijk gewoon een wildkaart gebruiken. Topic kan gesloten en weg! ]

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Je kunt inderdaad een wildcard gebruiken, als je zoiets in de toekomst tegen komt kun je de ( ook escapen.

Je krijgt dan zoiets:

rm Autómata\ \(2014\)\ CD0.rar

Je kunt vaak afhankelijk van je shell ook met TAB autocompletion doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:21

Sevyx

Facta non verba!

Topicstarter
Sneezydevil schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:50:
Je kunt inderdaad een wildcard gebruiken, als je zoiets in de toekomst tegen komt kun je de ( ook escapen.

Je krijgt dan zoiets:

rm Autómata\ \(2014\)\ CD0.rar

Je kunt vaak afhankelijk van je shell ook met TAB autocompletion doen.
Ah dat van die escape wist ik niet.

Dat autocompletion met TAB werkt normaal gesproken altijd prima, hier pakte hij hem alleen niet.

Bedankt voor de tip!

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:04

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zijn tekens die in de shell een aparte functie hebben. Haakjes hebben dat, net als aanhalingstekens e.d. Die moet je dus escapen.

Tab completion had 't prima gedaan, als de naam relatief uniek is. Als je 'Aut<tab>' had getypt, en die map is de enige wat daarmee begint, had de shell de rest aangevuld, inclusief correct escapen van speciale tekens. Houd wel rekening mee dat het hoofdletter gevoelig is. Als je 'aut<tab>' typt, krijg je niet Aut... ervoor.

Commandline FTW | Tweakt met mate