• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 08:09
Hallo,

Ik heb een vraag over HDMI-CEC.

Thuis gebruik ik de afstandbediening logitech harmony, na het aanpassen van de instellingen blijft het reageren van het indrukken van de knoppen en de reactie op tv redelijk traag.

Het traag reageren gebeurd bij gewoon tv kijken (KPN), maar ook via mijn media speler (intel nuc met openelec). Het werkt allemaal net, maar ook net te traag.

Nu heb ik een stukje gelezen over HDMI-CEC, over het communiceren van apparaten onderling.
Als ik dit zou gaan gebruiken, zou het reageren van de afstandbediening op tv sneller gaan? Of kan ik het ook instellen via mijn afstandbediening van tv zodat ik meerdere apparaten tegelijk kan bedienen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij is dit geen aankoopadvies. Move naar Televisies & Beamers.

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 16:51

johnneman

rofl de bofl

Hoi,

Ik heb ook een Harmony afstandsbediening en het lijkt me dat je alle apparaten met je Harmony wilt bedienen. Wel zo gemakkelijk en overzichtelijk (vwb. de Harmony software)

Heb ook recentelijk HDMI-CEC geprobeerd maar ben er niet zo over te spreken. Het zal er iig zeker niet sneller van worden...

Met de Harmony software kun je wel instellen hoeveel milliseconden er tussen de te versturen commando's zitten (als je op bijvoorbeeld activiteit TV Kijken zou drukken). Maar als je al traagheid ervaart bij het klikken op bijv. Volume Up dan ligt het aan 't kastje wat het volume regelt (zelfde kan gelden voor het wisselen van kanalen).

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• uknowSam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11-2022
HDMI CEC werkt met mijne gewone afstandbediening snel, via mijn harmony ging dat veel langzamer. Dus het ligt niet aan CEC maar meer aan de harmony.

@Johnneman bijvoorbeeld naar beneden scrollen met de afstandbediening zou het versnellen van commando helpen?

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

Dus je bedoelt dat het naar beneden scrollen (pijl ingedrukt houden) via HDMI-CEC niet echt snel gaat? Dan kan het misschien helpen om de Device delay settings aan te passen. Kan dus per apparaat..

Maar goed ik zie niet echt een voordeel om HDMI-CEC te gebruiken als je Harmony alles zelf ook kan bedienen (tenzij je iets achter een gesloten deur hebt staan en je geen IR extender hebt)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• uknowSam
johnneman schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:06:
Dus je bedoelt dat het naar beneden scrollen (pijl ingedrukt houden) via HDMI-CEC niet echt snel gaat? Dan kan het misschien helpen om de Device delay settings aan te passen. Kan dus per apparaat..

Maar goed ik zie niet echt een voordeel om HDMI-CEC te gebruiken als je Harmony alles zelf ook kan bedienen (tenzij je iets achter een gesloten deur hebt staan en je geen IR extender hebt)
Ja ik bedoel het scrollen! Ik gebruik mijn harmony voor het besturen van de raspberry via CEC.

Ik snap niet waarom ze een vertraging van 1 seconde doen, het voelt echt niet meer soepel aan!

Je hebt gelijk ik heb vertraging omlaag gehaald van 1000ms naar 100ms en gaat een stuk sneller! Thanks johne! Misschien dat dit bij jou ook werkt mani? :P

Edit:

De herhalingswaarde staat normaal op 3 keer loont het om op 0 of 1 te zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door uknowSam op 02-11-2014 15:40 ]

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

:)

Ik denk dat je die herhalingswaarde maar moet laten staan. Bij mij staat ie voor een Humax TV kastje iig op 1.

En tsja de uitleg die erbij staat zegt wel voldoende toch? If your device responds to a button press to many times, try lowering the repeats value (en andersom natuurlijk)

• uknowSam
johnneman schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:55:
:)

Ik denk dat je die herhalingswaarde maar moet laten staan. Bij mij staat ie voor een Humax TV kastje iig op 1.

En tsja de uitleg die erbij staat zegt wel voldoende toch? If your device responds to a button press to many times, try lowering the repeats value (en andersom natuurlijk)
Thanks! Bij mij staat die standaard op 3:)

[ Voor 9% gewijzigd door uknowSam op 02-11-2014 18:38 ]

Pagina: 1