Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Locale testomgeving voor webdevelopment, op linux, voor noob

Pagina: 1
Acties:

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 22:19
Bij de laatste securitytoestand bij Drupal is ook mijn grootste drupal site getroffen. Iets of iemand heeft wat accounts toegevoegd en een daarvan een nieuw aangemaakte rol gegeven.

Ik heb inmiddels de patch toegepast maar zoals Drupal zelf aangeeft weet ik niet of er dieper in de site nog rotzooi geplaatst is. Ze adviseren om vanaf nul te beginnen.

Allemaal leuk een aardig maar deze site is te groot (1000 gebruikers, webshop, newsletter) om vanaf nul weer terug te schrijven. De backups die ik heb zijn niet van voor de datum van de grootschalige aanval.

Ik moet aan de slag op een nivo dat ik nog niet eerder betreden heb, en ik moet nu echt locaal gaan werken ipv op de werkende server.

Ik kan alleen geen wijs worden uit de opties die ik op internet kan vinden om een locale omgeving op te zetten.
De meest recente opties die ik tegenkom gaan royaal de terminal in. Dat deel zal me nog wel lukken maar hoe ik na de instalatie verder moet kan ik er steeds niet bijlezen.

Dan zijn er nog wat verouderde opties zoals iets op een usbstick instaleren en de boel daarop draaien, of iets in een virtual machine doen. Leuk en aardig, maar inmiddels allemaal verouderd, met oude linux versies of oude drupal versies.

Heeft iemand een tip voor een (e)book, een website, software waarmee het iets minder complex wordt om die testomgeving op te zetten?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:41

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

LAMP al geprobeerd? Is Linux Apache, Mysql, Php in1 package. Op windows noemt het WAMP :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Vagrant (https://www.vagrantup.com) al eens bekeken? Dit is een stukje software die voorgeïnstalleerde machines kan downloaden en kan starten. Dan heb je in een paar simpele stappen een vm mat lamp draaien op je eigen bak en kun je beginnen met programeren.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het is al een paar keer in andere topics voorbijgekomen, huur iemand in die wel verstand van zaken heeft.
Het is zinloos om een website te laten ontwikkelen zonder bijbehorend onderhoud. Websites die draaien op bestaande CMS-systemen (wordpress, drupal, ga zo maar door) moeten gewoon up-to-date gehouden worden. Kan je dat zelf niet, dan moet je gewoon iemand inhuren die dat wel kan. Ja, het kost geld, maar met verouderde systemen en geen kennis van zaken kan je net zo goed je klantgegevens online plaatsen, iedereen kan er toch aan.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:58

Acid_Burn

uhuh

SvenHe schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:37:

Dan zijn er nog wat verouderde opties zoals iets op een usbstick instaleren en de boel daarop draaien, of iets in een virtual machine doen. Leuk en aardig, maar inmiddels allemaal verouderd, met oude linux versies of oude drupal versies.
Je kan toch gewoon in een virtual machine een nieuwe (of gelijke) OS versie installeren en dan de juiste drupal?. Wat is daar verouderd aan?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 22:29

Tubby

or not to be

Of wellicht kun je kijken naar
Docker https://registry.hub.docker.com/u/centurylink/drupal/
of
BitNami stack https://bitnami.com/stack/drupal (die kun je als VM of Docker container downloaden)

Maar in essentie is het wel een gezonde zaak als je als developer in grote lijnen weet hoe je een dergelijk omgeving optuigt (wat je afhankelijkheden zijn, hoe je dat instelt, etc...).

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41

Rmg

Pak een recente ubuntu
code:
1
sudo apt-get install apache2 mysql-server phpmyadmin

Dan is de grootste zut voor je geïnstalleerd.

je apache configuratie staat in /etc/apache2/
php in /etc/php5
phmyadmin in /etc/phpmyadmin
mysql-server in /etc/mysql

(hey... een patroon...)

default apache documentroot is /var/www daar kan je dus je files plempen.

services restarten doe je met

code:
1
2
service apache2 start/stop/restart
service mysql start/stop/restart

Dan heb je de grootste beheerstappen wel gehad en kan je fijn lokaal gaan knutselen

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 22:19
Hee mensen, hartelijk dank voor de info!

Ik ben net aan het zoeken naar oplossingen op internet en kom dan mijn eigen vraag tegen :X
Dr zat even een maand vertraging in, het is niet handig om een mislukte overstap van internetprovider te krijgen als je hard aan de bak moet met je website...

Ook weet ik niet goed hoe ik de recties op tweakers in de gaten moet houden...

Maar goed, ik ga er mee aan de slag, nogmaals dank!

Verwijderd

SvenHe schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:34:
Hee mensen, hartelijk dank voor de info!

Ik ben net aan het zoeken naar oplossingen op internet en kom dan mijn eigen vraag tegen :X
Dr zat even een maand vertraging in, het is niet handig om een mislukte overstap van internetprovider te krijgen als je hard aan de bak moet met je website...

Ook weet ik niet goed hoe ik de recties op tweakers in de gaten moet houden...

Maar goed, ik ga er mee aan de slag, nogmaals dank!
have fun!
Pagina: 1