Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beste CMS software voor een webshop.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• RusFighter
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18-05 12:40
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede CMS voor een webshop/e-commerce website (maar een handje vol artikelen).

Zelf heb ik al een beetje research naar gedaan maar ik zou graag jullie ervaringen/meningen willen weten.

Wat ik tot nu toe heb gevonden is Wordpress met E-commerce thema's, alhoewel wordpress niet voor dat doel gemaakt is, heb je op internet veel mooie thema's voor webshops. Voor de rest zijn Magneto en Opencart ook erg bekend, maar die heb ik nog nooit uitgeprobeerd.

Ik heb voor de rest ervaring met webdesign en php dus kan nodige aanpassen.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen/meningen zijn.

Mvg

Ilija

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-04 10:01
Hangt van je budget af. En van je eisen.

• TECHcrime
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:20
Je zou ook eens kunnen kijken naar Prestashop. Dat is wat lichter als Magento :)

Als je een maandelijks budget hebt kan je er ook voor kiezen om de techniek uit te besteden. Kijk eens bij seoshop.nl en shoptrader.nl. Misschien heb je daar iets aan.

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:27

Damic

Afwezig soms

Ik zou zeggen zet een test server op en test daar de verschillende pakketten op, ik zelf zit nu opencart 2.0 te testen en dat bevalt me wel niet tezwaar, redelijk veel aanpassingen mogelijk en zit nogal logis in elkaar

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• king_melly
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11-06-2015
Er zijn zoals iedereen al aangeeft meerdere mogelijkheden.

Het ligt er ook aan hoeveel tijd en skills je er in wilt steken. Er is bijv. een mogelijkheid om Magento community edtion(Gratis versie van Magento) doormiddel van een bridge te koppelen aan wordpress. Dit is alleen handig als je van beide de functies wilt gebruiken. Wordpress zelf kan ook omgebouwd worden naar een webshop met een custom thema.

Zelf ben ik begonnen met de bridge. Na een hoop werk heb ik het goed werkend gekregen. Alleen het werkt soms niet zoals je zou willen. Hierna ben ik zelf aan de slag gegaan met wordpress ombouwen naar een webshop. Dit lijkt veel werk maar valt reuze mee. Wat flexibiliteit betreft is wordpress ideaal. Zelf zou ik tijd besteden om wordpress te gebruiken voor een webshop.

• RusFighter
johnkeates schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 04:21:
Hangt van je budget af. En van je eisen.
Op dit moment heb ik nog niet bepaald een budget, maar wil ik gewoon wat uitproberen.

Ik heb een mooi thema voor wordpress gevonden maar ik weet niet of wordpress wel verstandig is voor een webshop (veiligheid?).

Hebben mensen ervaring met het gebruik van wordpress als ecommerce website?

PS: thema die ik wel mooi vind: http://themes.bonfirelab.com/bearded/

• king_melly
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11-06-2015
Uit mijn eigen ervaring is het wel veilig met wordpress. Als je er over twijfelt of als jij toch je twijfels er mee hebt. Lijkt mij het beste dat je met een cms aan de slag gaat die specifiek voor webshop is gemaakt. Bijv. Magento of Open cart.

Zoals ik al zij. Uit eigen ervaring werkt het met wordpress fijn en is het voor mijn gevoel wel veilig

• Boelie-Boelie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Dus je hebt geen budget vastgesteld, je kent twee pakketten, we weten niks over waarvoor je het wilt gebruiken (producten/diensten, virtueel/fysiek, klein-/grootschalige verkoopaantallen, nationaal/internationaal), benodigde functionaliteiten, betaalmogelijkheden.. Je hebt alleen een thema, maar onbekend is waarom dat een goed thema is.

Dan maar wat vraagjes terug:
  • Je hebt dus een thema, maar geen WordPress-e-commerceplugins gevonden..?
  • Waarom ben je begonnen met WordPressthemes als je een webshop wilt?
  • Welke functionaliteiten heb je nodig?
  • Heb je al gekeken naar de link van DJMaze, want daar staat een hoop? Wat zijn je bevindingen?
  • Heb je in je hostingpakket een installatron?
  • Wat voor mening zoek je precies? Een Porsche Carrera is een goede auto, maar als ik een gezin met 3 kinderen heb, is een Skoda Octavia misschien handiger.
Verder: https://gathering.tweaker...keyword=wordpress+webshop

[Voor 4% gewijzigd door Boelie-Boelie op 02-11-2014 21:03. Reden: GoT-link toegevoegd]

Cogito ergo dubito

• geert1
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07-06 15:00
Bovenstaande reacties zijn duidelijk: Om een goed advies te kunnen geven heb je te weinig informatie gegeven.

Dat gezegd hebbende: Uitgaande van een eenvoudige shop met een klein aantal producten, ligt Wordpress + WooCommerce wat mij betreft voor de hand. WooCommerce is de meest gebruikte e-commerce-plugin voor WP en er zijn veel thema's te vinden voor specifiek de combi van WP en WooCommerce (zoek op "woocommerce themes" en je vindt van alles). Ook zijn er veel betalingsproviders die koppelingen bieden voor deze combi. Ontwikkelen voor dit platform is relatief eenvoudig.

Het thema "Bearded" dat je hebt gevonden, gebruikt WooCommerce. Dat kan dus een prima keuze zijn, hoewel ik geen inzicht heb in de kwaliteit van dit thema. Een kwestie van testen, lijkt me.

Magento is een vrij log en complex pakket, zowel voor de ontwikkelaar als de beheerder. Ik zou Magento alleen aanraden bij meer dan 1000 producten, en Magento komt het beste tot z'n recht in de complexere / grotere winkels met ervaren beheerders (even eenvoudig gezegd).

• RusFighter
Beste tweakers,

Ik ben op dit moment aan het uitproberen met wordpress+WooCommerce plugin+bearded theme en ik moet zeggen dat het beter uitpakt dan verwacht. Alles is duidelijk en kan makkelijk aangepast worden.

Bedankt voor jullie reacties.

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 18:09
en misschien kan je eens opencart proberen

• iaxe393
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 29-05 14:49
magento is wel relaxed, kan je zo complex maken als dat je zelf wilt

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-06 14:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb zeer ruime ervaring met OpenCart.

Het ligt er geheel aan wat je zoekt en hieraan zit dan een bepaald pakket vast.

OpenCart of Prestashop zijn de moeite waard om naar te kijken, wat mij tegenvalt aan Prestashop zijn de x-tig additionele modules die je niet/nooit zal gebruiken maar die wel via de install meekomen.

Magento is een overkill voor kleine winkels en je moet enorm veel tijd steken in hoe eea. werkt.

• Kenhas
Opencart is een zeer mooie oplossing voor wie een niet al te ingewikkelde shop wil. En altijd met een goede nederlandse vertaling, met dank aan bovenstaande poster

Ik weet niet hoe het met de ecommerce wordpress oplossing gesteld is maar vroeger, als je opties had bij een product, werden die allemaal toegevoegd wanneer je het product aanmaakte. Als je dus vier opties had met elk vijf mogelijkheden werden alle combinaties al op voorhand in de database bewaard. En dat vond ik toen echt slecht aan de oplossing, als je, zoals mijzelf, producten hebt met een tiental opties die elk tussen de 2 en 15 mogelijkheden heeft. Maar is ondertussen al paar jaar geleden dat ik nog gekeken heb hiernaar. Kan dus veranderd zijn.
Ikzelf gebruik al jaren naar alle tevredenheid opencart

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09:35
WooCommerce is al een stuk volwassener geworden. Zelf vind ik WooCommerce een perfecte oplossingen waarbij je een webshop wilt combineren met een CMS. Zowel OpenCart als Prestashop slagen hier allebei niet echt in.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

merauder schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:22:
WooCommerce is al een stuk volwassener geworden. Zelf vind ik WooCommerce een perfecte oplossingen waarbij je een webshop wilt combineren met een CMS. Zowel OpenCart als Prestashop slagen hier allebei niet echt in.
Vindt 1-2-3 geen Nederlandse vertaling?

• Kenhas
Nederlandse vertalingen zijn blijkbaar wel je stokpaardje :P

Moet zeggen dat ik nooit echt begrepen heb wat er bedoeld wordt met CMS, als het over een webshop gaat.

Als je er een blog bij wil, kan je gewoon een extensie installeren (zoals ik gedaan heb, gekocht voor 10 euro). Je kan met extensies de layout per product aanpassen. Je kan ... eigenlijk gewoon alles.

Wat kan je met WooCommerce wel dat je met Opencart niet kan ? Dat laatste is niet als opmerking bedoeld maar echt als vraag

• Spinal
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:39

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:05
iaxe393 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:29:
magento is wel relaxed, kan je zo complex maken als dat je zelf wilt
Dit, en ook goeie thema's voor te krijgen.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ah! Ik zocht in het Woocommerce gedeelte op Dutch en op Nederlands.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kenhas schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:07:
Nederlandse vertalingen zijn blijkbaar wel je stokpaardje :P
ja, vaak wordt er van alles aangedragen maar vergeet men dat de meeste een NL shop/site willen.
Moet zeggen dat ik nooit echt begrepen heb wat er bedoeld wordt met CMS, als het over een webshop gaat.

Als je er een blog bij wil, kan je gewoon een extensie installeren (zoals ik gedaan heb, gekocht voor 10 euro). Je kan met extensies de layout per product aanpassen. Je kan ... eigenlijk gewoon alles.
Precies. Ik gebruik voor mijn webwinkels ook een soort van CSM/FAQ ipv. van andersom.

Als je een paar producten hebt en veel tekst kan ik mij voorstellen dat je voor de Woordpress/Woocommerce combi gaat.
Wat kan je met WooCommerce wel dat je met Opencart niet kan ? Dat laatste is niet als opmerking bedoeld maar echt als vraag
Integratie in elkaar is denk ik de key.

• Spinal
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:39
i2Paq schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:32:
[...]

Ah! Ik zocht in het Woocommerce gedeelte op Dutch en op Nederlands.
Normaal zou dat logisch zijn inderdaad, maar als ik het goed heb begrepen heeft WooThemes geen vertaalmogelijkheden ingebouwd in WooCommerce, dus ben je afhankelijk van derde partijen (voor de Nederlandse vertaling dus Pronamic die het netjes bijhouden :) )
Kan zijn dat ik het fout heb en dat dit inmiddels anders is, maar zo heb ik het een tijd geleden begrepen.

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Jenovski
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01-10-2020
WooCommerce bevat inderdaad al enigetijd de nodige vertaal bestanden. Mijn ervaring is echter dat de meeste frontend tekst uit het thema moet komen en daar schort het nog wel eens aan.

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09:35
i2Paq schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:35:
Precies. Ik gebruik voor mijn webwinkels ook een soort van CSM/FAQ ipv. van andersom.

Als je een paar producten hebt en veel tekst kan ik mij voorstellen dat je voor de Woordpress/Woocommerce combi gaat.
True. WooCommerce gebruik ik zelf vooral in sites waar het CMS leidend is. Denk aan een blog waarbij je ter ondersteuning een paar t-shirts of merchandise wilt verkopen, of als systeem voor webwinkeliers die een webwinkel voeren als aanvullend kanaal op hun bestaande retail, maar het doorgaans van activiteiten zoals reparatie / onderhoud / advies moeten hebben. Ben je primair webshop, dan zijn er betere alternatieven.

• Xantios
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20-06 03:38
Mijn ervaring met Magento ( jaar lang van begin tot eind met +100k producten )
Ja het werkt, en het werkt goed voor (grote) shops.

maar nee, je wordt er niet heel gelukkig van.
voor een kleine / simpele webshop zijn er betere dingen te bedenken,
wil je echter groot / complex dan is Magento heel geschikt, maar ik hoop niet dat je dat van plan bent.

• JeroenEgelmeers
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 24-08-2015
Ik zou denk ik gewoon voor OpenCart gaan. Die is vrij gemakkelijk en genoeg opties voor (wat ik nu uit je topic uitmaak) wat jij nodig hebt.

Heb er één website mee gemaakt maar was echt een fluitje van een cent. Ik weet uiteraard niet wat jou achtergrond is met de gebruikte talen maar ik ga er min of meer van uit dat jou dit wel moet lukken als je dergelijke producten wilt bouwen.

[Voor 46% gewijzigd door JeroenEgelmeers op 24-11-2014 17:23]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True