Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 22:08

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Cinetree is een nieuw Nederlands VOD-platform. Elke week selecteren de curatoren twee films die je een maand lang kunt bekijken. Elke maand selecteert een gastcurator een film rondom een actueel onderwerp.

De curators zijn Halina Reijn, Joris Luyendijk, Jelle Brandt Corstius, Jeroen van Koningsbrugge, en Hanna Verboom. Binnenkort voegen Jim Taihuttu, Jimmy Nelson, Femke Halsema, en Nalden zich hierbij.

De kosten zijn € 5,99 per maand. Films zijn momenteel te bekijken op PC, Mac, iPad, iPhone, en Apple TV. Ondersteuning voor Android en Google Chromecast komt er snel aan.

Dit zegt Cinetree over zichzelf:

Over Cinetree
Cinetree is een video on demand platform voor verhalen die verteld moeten worden. Cinetree cureert bestaande content, maakt een sortering in het wereldwijde filmaanbod met belangrijke thema’s en verhalen die raken. Cinetree biedt deze content aan via de website van Cinetree. De volledige winst uit de verkoop van abonnementen gebruikt Cinetree om nieuwe films en documentaires te produceren.

Wat is Cinetree?
Cinetree is een online platform dat leden via het internet toegang biedt tot films en documentaires met een grote maatschappelijke relevantie. Cinetree cureert en maakt een sortering in het wereldwijde filmaanbod met belangrijke thema’s en verhalen die raken. Deze cinema wordt via de website van Cinetree aangeboden en gestreamd aan het publiek. Daarbij is het de bedoeling om de volledige aan te wenden om films en documentaires met verhalen die verteld moeten worden te produceren.

Waarom is Cinetree opgezet?
In het huidige filmlandschap zie je soms door de bomen het bos niet meer! Daardoor verdwijnen films en documentaires met een grote maatschappelijke relevantie uit beeld. En dat is zonde. Cinetree hoopt door het wereldwijde filmaanbod te cureren de niet te missen verhalen weer onder de aandacht te brengen. Daarbij stelt Cinetree zich tot doel om een keurmerk te worden voor content met een hoge maatschappelijke relevantie en die rol ook via andere kanalen te vervullen. Tegelijkertijd zal Cinetree met de opbrengsten uit de abonnementen nieuwe, maatschappelijk relevante verhalen willen vertellen.

Ik ben erg benieuwd naar dit initiatief. Het aanbod van Nederlandse tv-zenders is slecht; Netflix biedt wel wat leuke dingen aan maar is ook beperkt; en als je andere bronnen aanspreekt moet je natuurlijk zelf op zoek naar kwalitatief aanbod.

Wel vraag ik me af of de films en documentaires op Cinetree ook voor ‘gewone mensen’ interessant zijn. Ik heb geen filmacademie gevolgd en als ik televisie kijk doe ik dat voor een deel ook ter ontspanning — is het aanbod van Cinetree dan geschikt voor mij?

Zijn er hier mensen die al lid zijn? Hoe bevalt dat (qua aanbod en natuurlijk ook qua techniek/werking)? Waarschijnlijk geef ik binnenkort toe aan de verleiding en zal ik het in ieder geval een maandje proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ulster Seedling op 31-10-2014 02:42 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

9 films per maand voor € 5,99? Ik vind het niet echt 'n koopje...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44

Sméagol

Master of Mayhem

De site zegt € 4,99. De site heeft verder weinig info.. Ik zoek het actuele programma. Ze geven als suggestie o.a. De rouille et d'os, Stories we tell en Biutiful, die ik alle 3 erg goed vond, en die alle 3 ook nog niet op Netflix staan. Als ze meer van dat soort films doen is ´t misschien interessant voor mij, maar dat wil ik wel vantevoren zien dan met maar 9 films per maand.

Edit:
Bij nader onderzoek, blijkt die 5 euro bij een jaarabonnement te horen. 6 euro is voor een normaal abonnement, maandelijks opzegbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Sméagol op 31-10-2014 04:12 ]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sméagol schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 04:07:
De site zegt € 4,99. De site heeft verder weinig info.. Ik zoek het actuele programma.
ik zie het ook niet?

beetje vreemd. Ik trap er niet meer in, heb ook al een abonnement voor een jaar op elly's choice dat me wat leek, maar er is al 3 maand geen boek dat ik leuk vind.

Ik download ze wel even die aanraders, eens zien wat ik ervan denk. Ik ken de films verder niet namelijk.
Het is me ook onduidelijk hoe je ze kan kijken, als het met de chromecast werkt en de helft goedkoper zou zijn is het wellicht wat voor mij. Maar ik vind het te onduidelijk nu allemaal, ik heb geen zin om te zoeken hoe ik het kan afspelen. Als ik dat al niet eens gelijk zie weet ik genoeg. Idem voor het aanbod. Ik snap ook niet waarom je films ondersteund door het te nemen. En welke kwaliteit krijg je? Geen idee.

Nee, nee, het is gewoon nee. Ik ben trouwens wel pro dit soort initiatieven, maar na elly's choice heb ik het wel gehad, daar heb ik nu spijt van en dat wil ik niet nog een keer.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:28
Ik denk dat Mubi een beter alternatief is. Elke dag een nieuwe film. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Safaci schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:07:
Ik denk dat Mubi een beter alternatief is. Elke dag een nieuwe film. ;)
thanks, dat ziet er beter uit. Gelijk op het hoofdscherm waarop je kan afspelen, kosten duidelijk, gratis proberen, gelijk duidelijk wat nu te zien is, je kan ze zelfs downloaden, chromecast support komt eraan!!!

ik houd het even in de gaten, als chromecast erin zit is dit heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15
Alleen betalen met CC helaas :(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat ook betaalpas? Ik weet alleen niet wat een betaalpas is. Zal wel een Vlaamse term zijn?
Ik haak af, laat maar, het kan ook niet normaal kennelijk. Waarom kan je nu weer niet met paypal betalen. Ik snap het niet, betalingen zijn toch het belangrijkste bij online sites. Alles in het Nederlands, maar dan betalen met een creditcard. En die heb ik net opgezegd omdat ik hem niet nodig vond, voor de rest betaal ik alles (spotify, netflix etc.) met paypal. En dan dit weer. Teleurstelling.

Gelukkig werkt downloaden prima, zonde dat ze zo elke keer maar weer mensen die uberhaupt een abonnement overwegen 100 drempels op de weg geven terwijl de illegale downloader zo door kan rijden. Het lijkt een irritante drm op een computerspelletje wel :X

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2014 16:38 ]

Pagina: 1