Cinetree is een nieuw Nederlands VOD-platform. Elke week selecteren de curatoren twee films die je een maand lang kunt bekijken. Elke maand selecteert een gastcurator een film rondom een actueel onderwerp.
De curators zijn Halina Reijn, Joris Luyendijk, Jelle Brandt Corstius, Jeroen van Koningsbrugge, en Hanna Verboom. Binnenkort voegen Jim Taihuttu, Jimmy Nelson, Femke Halsema, en Nalden zich hierbij.
De kosten zijn € 5,99 per maand. Films zijn momenteel te bekijken op PC, Mac, iPad, iPhone, en Apple TV. Ondersteuning voor Android en Google Chromecast komt er snel aan.
Dit zegt Cinetree over zichzelf:
Ik ben erg benieuwd naar dit initiatief. Het aanbod van Nederlandse tv-zenders is slecht; Netflix biedt wel wat leuke dingen aan maar is ook beperkt; en als je andere bronnen aanspreekt moet je natuurlijk zelf op zoek naar kwalitatief aanbod.
Wel vraag ik me af of de films en documentaires op Cinetree ook voor ‘gewone mensen’ interessant zijn. Ik heb geen filmacademie gevolgd en als ik televisie kijk doe ik dat voor een deel ook ter ontspanning — is het aanbod van Cinetree dan geschikt voor mij?
Zijn er hier mensen die al lid zijn? Hoe bevalt dat (qua aanbod en natuurlijk ook qua techniek/werking)? Waarschijnlijk geef ik binnenkort toe aan de verleiding en zal ik het in ieder geval een maandje proberen.
De curators zijn Halina Reijn, Joris Luyendijk, Jelle Brandt Corstius, Jeroen van Koningsbrugge, en Hanna Verboom. Binnenkort voegen Jim Taihuttu, Jimmy Nelson, Femke Halsema, en Nalden zich hierbij.
De kosten zijn € 5,99 per maand. Films zijn momenteel te bekijken op PC, Mac, iPad, iPhone, en Apple TV. Ondersteuning voor Android en Google Chromecast komt er snel aan.
Dit zegt Cinetree over zichzelf:
Over Cinetree
Cinetree is een video on demand platform voor verhalen die verteld moeten worden. Cinetree cureert bestaande content, maakt een sortering in het wereldwijde filmaanbod met belangrijke thema’s en verhalen die raken. Cinetree biedt deze content aan via de website van Cinetree. De volledige winst uit de verkoop van abonnementen gebruikt Cinetree om nieuwe films en documentaires te produceren.
Wat is Cinetree?
Cinetree is een online platform dat leden via het internet toegang biedt tot films en documentaires met een grote maatschappelijke relevantie. Cinetree cureert en maakt een sortering in het wereldwijde filmaanbod met belangrijke thema’s en verhalen die raken. Deze cinema wordt via de website van Cinetree aangeboden en gestreamd aan het publiek. Daarbij is het de bedoeling om de volledige aan te wenden om films en documentaires met verhalen die verteld moeten worden te produceren.
Waarom is Cinetree opgezet?
In het huidige filmlandschap zie je soms door de bomen het bos niet meer! Daardoor verdwijnen films en documentaires met een grote maatschappelijke relevantie uit beeld. En dat is zonde. Cinetree hoopt door het wereldwijde filmaanbod te cureren de niet te missen verhalen weer onder de aandacht te brengen. Daarbij stelt Cinetree zich tot doel om een keurmerk te worden voor content met een hoge maatschappelijke relevantie en die rol ook via andere kanalen te vervullen. Tegelijkertijd zal Cinetree met de opbrengsten uit de abonnementen nieuwe, maatschappelijk relevante verhalen willen vertellen.
Ik ben erg benieuwd naar dit initiatief. Het aanbod van Nederlandse tv-zenders is slecht; Netflix biedt wel wat leuke dingen aan maar is ook beperkt; en als je andere bronnen aanspreekt moet je natuurlijk zelf op zoek naar kwalitatief aanbod.
Wel vraag ik me af of de films en documentaires op Cinetree ook voor ‘gewone mensen’ interessant zijn. Ik heb geen filmacademie gevolgd en als ik televisie kijk doe ik dat voor een deel ook ter ontspanning — is het aanbod van Cinetree dan geschikt voor mij?
Zijn er hier mensen die al lid zijn? Hoe bevalt dat (qua aanbod en natuurlijk ook qua techniek/werking)? Waarschijnlijk geef ik binnenkort toe aan de verleiding en zal ik het in ieder geval een maandje proberen.
[ Voor 7% gewijzigd door Ulster Seedling op 31-10-2014 02:42 ]
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.