2 PCs - 1 headset - oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01 08:21
Ik ben van plan een tweede PC met een apart scherm aan de muur te hangen waarop ik lekker streampjes e.d. kan aanzetten. Bediening is gecovered via http://synergy-project.org. Daarnaast zou ik graag 1 headset gebruiken op beide PCs, zowel speakers als mic.

Nu ben ik in de wereld van audio-apparatuur hopeloos verloren. Idealiter zoek ik volgens mij een apparaat wat 2x2 inputs heeft (2 mic, 2 speaker) en deze kan mappen naar 1x2 outputs (1 mic 1 speaker). Maar dat is natuurlijk niet helemaal waar, sound gaat van PCs naar headset en microfoon van 1 headset naar 2 PCs.

Anyway, so far heb ik dit gevonden waarmee ik volgens mij in ieder geval de speakers kan aansluiten, maar voor de microfoon moet ik volgens mij het omgekeerdehebben?

Graag jullie advies, ohja, het liefst *ZONDER* allerlei verloopstukjes, mocht er een echte leipe mixer zijn waarmee je echt alles aan elkaar kan knopen (denk dan aan een set PC speakers en een paar fatsoenlijke 'grote' speakers) waarbij je alles kan matchen en mixen houd ik me ook aanbevolen.

Hoe zit het overigens met vertraging, ik kan me voorstellen dat als het signaal geprocessed wordt dat hier wat milliseconde vertraging in kan komen, of zijn die chips zo snel dat dat zelfs bij FPS games verwaarloosbaar is?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 18:41
De meest eenvoudige oplossing lijkt me gewoon wel met splittertjes? Gewoon zo aansluiten dat ieder systeem denkt dat ze de enige aangesloten zijn. Al het andere houdt in dat je moet schakelen / synchroniseren met je signalen. Zolang dit elektrisch te realiseren is moet het toch de simpelste oplossing zijn. Wat en of feedback van PC 1 iets doet met PC 2 of andersom, geen idee. Dit is qua snelheid natuurlijk wel de snelste oplossing. Al het andere kost meer tijd. Al denk ik niet dat apparatuur die dit kan daar moeite mee zal.

Addicted to silent computing

• ufear
Ik wil niet gewoon simpel Y-splitten gezien je dan gigantisch veel volume verliest. Daarnaast wil ik niet enkel kunnen schakelen, maar ook beide tegelijk. Stel je voor dat ik op de ene PC een Skype-gesprek aan het voeren ben en op de andere TV aan het kijken - ik hoor gewoon het TV-geluid en voer tegelijk een gesprek. Idealiter kan je dus per 'kanaal' in ieder geval aan de speakerzijde het volume aanpassen (dus TV zacht, Skype hard)

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Waarom niet gewoon een 2e scherm aan je huidige pc hangen? Zeker voor alleen streampjes is het zonde om een hele computer te laten draaien en een ~150 euro mixer voor te zoeken. En heb je ook echt mic nodig tijdens tv kijken?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:11
Plus van 1 bron naar 2 apparaten kun je splitten (1 mic naar 2 pc's). Maar ik weet niet of je met een verloopje ook 2 bronnen naar 1 apparaat kunt krijgen (2 pc's naar 1 headset)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10

Jag

Nee dat gaat idd niet. Je kan niet twee bronnen op 1 apparaat aansluiten, tenzij 1vd2 altijd uit staat.

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01 22:52
Mikayu schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:51:
Waarom niet gewoon een 2e scherm aan je huidige pc hangen? Zeker voor alleen streampjes is het zonde om een hele computer te laten draaien en een ~150 euro mixer voor te zoeken. En heb je ook echt mic nodig tijdens tv kijken?
Dit!

Extra scherm erbij, eventueel met lange verleng kabel en klaar.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 12:25
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar kun je niet de output van de ene pc als input voor de andere gebruiken? Ik heb een externe radio op deze manier aan mijn pc hangen omdat de radiostreams hier geblokkeerd worden. Zo heb ik op mijn koptelefoon muziek van de radio, maar ook alle geluiden van de pc.

Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een kabel met aan beide uiteinden een 3.5 jack.

• ufear
Mikayu schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:51:
Het waarom is even niet relevant, ik heb natuurlijk reeds 2 schermen staan...
NoepZor schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:33:
Plus van 1 bron naar 2 apparaten kun je splitten (1 mic naar 2 pc's). Maar ik weet niet of je met een verloopje ook 2 bronnen naar 1 apparaat kunt krijgen (2 pc's naar 1 headset)
2 bronnen naar 1 apparaat kan dus makkelijk met gewoon een normale mixer volgens mij, andersom is juist lastig.
golles schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:51:
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar kun je niet de output van de ene pc als input voor de andere gebruiken? Ik heb een externe radio op deze manier aan mijn pc hangen omdat de radiostreams hier geblokkeerd worden. Zo heb ik op mijn koptelefoon muziek van de radio, maar ook alle geluiden van de pc.

Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een kabel met aan beide uiteinden een 3.5 jack.
Het geheel moet afzonderlijk van elkaar ook werken (lees 1 PC uit dan werkt headset wel op de andere)

----

Heb vannacht nog even verder gezocht, blijkbaar is het aansluiten van een electret microfoon (zoals meeste PC headsets) op meerdere outputs lastig. Ik heb nog geen kant en klaar apparaten/converters kunnen vinden, wel een hele hoop schematics om zelf wat met weerstandjes en een batterij voor de 5V in elkaar te prutsen - maar daar begin ik zelf liever niet aan.

Waar ik nu dus conceptueel mee in mijn hoofd zit is om een mixer te halen met 2 bussen, ene bus krijgt 2 inputs vanaf de verschillende PCs en 1 output (headset). Andere bus krijgt 1 input (microfoon) en moet 2 outputs (line-in op PCs) aansturen. Probleem is echter dat ik mijn headset microfoon niet zonder meer aan een mixer kan hangen gezien die geen 5V supplien. Hierdoor moet je dus of met een batterij 5V injecteren of de 48V phantom power naar 5V reduceren, beide oplossingen lijken me vrij eng. Er moet toch iets van een appraat zijn om een electret microfoon aan te sturen en de output door te sturen?

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01 21:49
Een eenvoudig mengpaneeltje kost minder dan €50 tweedehands. Ik heb het mijne voor €30 gekocht, enkele jaren geleden. Behringer paneeltje met 8 ingangen geloof ik (niet thuis nu). Mijns inziens de elegantste oplossing: eenvoudige volumecontrole, qualiteit van geluid verzekerd, robust. Achteraan is er vaak een tap voorzien voor een mount.

• ufear
Maakt niet uit wat het kost, als het maar werkt. Aan jouw behringer paneeltje kan je denk ik geen PC-microfoon aansluiten, dus voor geluid - sure, maar met microfoon gaat dat zo simpel niet vliegen.

Volgens mij heb ik een oplossing gevonden; http://www.roland.com/products/en/UA-4FX/ - hier kan ik een 1/8" (3.5mm) mic aan pluggin en die is gepowered, vervolgens is er line output die ik ongetwijfeld aan een mixer kan hangen.

[ Voor 36% gewijzigd door ufear op 31-10-2014 14:19 ]

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-01 14:14
ufear schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:11:
Maakt niet uit wat het kost, als het maar werkt. Aan jouw behringer paneeltje kan je denk ik geen PC-microfoon aansluiten, dus voor geluid - sure, maar met microfoon gaat dat zo simpel niet vliegen.

Volgens mij heb ik een oplossing gevonden; http://www.roland.com/products/en/UA-4FX/ - hier kan ik een 1/8" (3.5mm) mic aan pluggin en die is gepowered, vervolgens is er line output die ik ongetwijfeld aan een mixer kan hangen.
O jawel. Aan praktisch elk mengpaneel kun je een pc microfoon koppelen.
Ik zou mooi op zoek gaan naar een 4 kanaals mengpaneeltje zoiets als dit, met 2 stereo kanalen en 1 microfoon ingang. De microfoon kun je aansluiten met een 6,3mm -> 3,5mm verloopje. De stereo ingangen (pc's) kun je met een 3,5mm jack naar RCA kabel aansluiten op de stereo RCA inputs.

edit: Sorry. Je microfoon zit aan je headset. Welke headset is het? Wat voor aansluiting(en) heeft deze? Als deze namelijk 2x 3,5mm heeft is het natuurlijk nog steeds piece of cake. Als het een USB betreft, zul je voor de gemakkelijkheid 2 geluidskaarten in moeten zetten en je 'microfoon-geluid' via de tweede geluidskaart naar het mengpaneel sturen. Dan hou je het mooi apart van je 'pc-geluid'

[ Voor 16% gewijzigd door LoeWn op 31-10-2014 17:02 ]

Pagina: 1