Windows Update Blijft maar update en failen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Tios
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-11-2021
Hallo,

Na 10 maanden een clean install van windows 7 gedaan plus mijn hele harde schijf geformatteerd. Heb nu alleen steam, 3 games, skype en drivers erop staan. Windows update moet 158 belangrijke updates installeren, maar wanneer ik de computer afsluit download hij ze, om vervolgens bij het opstarten weer te failen en de oude settings terug te zetten. Computer werkt verder prima, behalve dat het afsluiten ruim een half uur duurt, alsook het opstarten... Heb al geprobeerd de updates allemaal uit te vinken, maar hij blijft ze alle 158 maar installeren bij het afsluiten. Ook maar een handjevol updates selecten geeft hetzelfde probleem. Zeer vervelend in ieder geval! Iemand goede raad? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Zet je update instellingen anders even op "download updates maar ik kies zelf wanneer ik ze wil installeren".

Vink dan bij het updaten eventueel die update even uit die de vastloper veroorzaakt. Dit wel nog wel eens gebeuren bij Windows NET Framework 4.5.1. (eigen ervaring).

In dat geval kun je hier even tussen kijken:
MSDN: Troubleshooting Blocked .NET Framework Installations and Uninstallations

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Tios
Bedankt voor je reactie! Ik zie bij de updates alleen framework 3.5.1 staan, nergens 4.5.1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Tios
Ook de instellingen verzetten naar ''download updates maar ik kies zelf wanneer ik ze wil installeren'' helpt niks! Zou iemand wat meer kunnen vertellen of de update die de vastloper veroorzaakt? Ik zie framework 4.5.1 namelijk niet, de pc moet 3.5.1 nog downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt de volgende stappen ondernemen om de cache te legen die klaar staat om geinstalleerd te worden, deze kan wel eens corrupt raken.

- Open services.msc en stop de "Windows Update"service
- Ga in de verkenner naar de windows directory
- Verwijder de "SoftwareDistribution" map
- Start de "Windows Update" service weer
- Probeer nogmaals te updaten

De reden dat het updaten niet werkt is te achterhalen in het logbestand C:\Windows\WindowsUpdate.log

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Zou het hier mee te maken kunnen hebben. Lijkt nl. zelfde probleem:
http://www.techspot.com/c...dless-update-loop.201631/

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Pagina: 1