Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 23:22
Ik ben al even aan het kijken om panorma's te printen, maar kom op iets van 100 euro per stuk uit om ze op aluminium te laten printen...
Gezien ik 3 foto's wil doen gaat dat toch redelijk veel centen kosten.
Daarom zit ik te kijken om niet aluminium te doen maar iets goedkoper.
Gezien ik allemaal bij webshops zit te kijken heb ik geen idee wat zo beetje de beste prijs/kwaliteits verhouding is van een print.
Heeft iemand hier meer ervaring met het ophangen van foto's? Tips? Suggesties? Webshops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 22:34
Het punt is natuurlijk de lijst. Want die zijn niet standaard en kosten dan al snel net zoveel als op aluminium laten printen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 23:22
Ik wil een strakke print dus een lijst met alleen een glasplaat en een achterkant zou genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 08:52
Is afdrukken op forex niets? Stukje goedkoper. Een betaalbare shop is webprint.nl. Vandaag twee 80x120cm acrylafdrukken binnengekregen. Ziet erg erg goed uit en ze zijn ook nog een van de goedkoopste :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben ook al een lange tijd ermee bezig, en je komt er niet onderuit dat het nou eenmaal prijzig is.
Ik heb 1 panorama van 54x105. Bij whitewall.nl, en profotonet is een acryldruk (ongepolijst) al best prijzig. Tegen de 200-300 euro. Een mooie afgewerkte 1cm acryldruk kost voor een 80x120 al gauw 500 euro.

Ik heb zo'n samplepakket van whitewall en ik vind forex en dibond en geborsteld alu zelf niet veel. Ook ik wil gewoon een cleane (ontspiegelde) glasplaat zonder rand en ik ben ook nog niks goedkoops tegen gekomen.

Ik ben echt serieus aant overwegen om gewoon een groot dik stuk zwart papier te kopen en dan met een ander wit stuk papier een heeeeeel dun randje te maken waar ik de foto op plak en dat gewoon in een goedkope glazen lijst te hangen. Als je ook kijkt wat een passepartout op maat kost...en dat voor een stukje karton...

@tommyz, wat heb jij voor je 80x120 prints betaald? (dit zijn gewoon 2:3 formaten, geen panorama's, dus geen custom maat). En op hoeveel DPI drukt je drukker het af?
Als je van 300dpi uit gaat, dan heb je toch nooit genoeg resolutie om een 80x120 formaat af te laten drukken?
Ja ik weet, je moet rekening houden met kijkafstand e.d., maar bij mij komt geen enkele foto groot aan de muur die niet 1 op 1 scherp is ;)

offtopic:
waarom dafuq heeft xenos en action en ikea allemaal van die achterlijke maten?? 21x30, wtf? Zowat elke camera heeft een 2:3 of 3:4 formaat. Nergens 40x60 lijsten te krijgen, of een 40x60 passepartout. Je moet al echt dingen op maat maken of bij een professioneel bedrijf bestellen. Enige plek waar ik een 40x60 glazen lijst gevonden heb zonder rand is bij Hornbach.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 08:52
Ik heb 110 euro/stuk betaald. Aantal DPI werd niet aangegeven, maar ben erg te spreken over de kwaliteit. De kleur is goed en ook redelijk scherpe afdrukken. 1 op 1 scherp wordt 'ie in dit formaat nooit, maar over het algemeen houd je het ook niet zo dichtbij je ogen als een 10x15 foto. Overigens heb ik wel een panorama thuis (130 bij nogwat uit m'n hoofd). Aantal jaar geleden besteld. Was volgens mij rond de 90 euro (PosterXXL uit m'n hoofd).

Edit: uitgezocht: de panorama is een 150x50cm. Destijds bij PosterXXL besteld voor 109 euro. Hangt er ook al een paar jaar en ziet er nog steeds goed uit.

[ Voor 15% gewijzigd door tommyz op 31-10-2014 11:49 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 10:09

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet op welk formaat dit moet, maar ook canvasdruk met houten lijst kost al gauw 50 euro per vierkante meter. Tel daar nog 20 euro bij voor een glasplaatje als je het netjes wil afwerken.
100 euro voor eenzelfde format op aluminium lijkt me helemaal niet zo vreemd.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:10
Ik heb zelf ooit een keer bij Pixum een panoramafoto besteld. Deze is geprint op alleen een plaat acryl van 150 cm bij 50 cm. Dit was zeker niet goedkoop, maar de kwaliteit is uitstekend. En - mede door de foto - een geweldig "ding" voor aan de muur.

Veel bezoekers zijn er eerst even stil van als ze het zien.
Ook de kleurechtheid is goed en de levensduur (er komt toch redelijk wat dag/zonlicht op) is goed. Hangt nu al een paar jaar.

Edit: Inmiddels thuis en een foto opgezocht.
https://www.dropbox.com/s/rm4xrc20zz5udar/IMG_0025.JPG?dl=0

[ Voor 27% gewijzigd door [Mad Max] op 31-10-2014 20:37 . Reden: Toevoegen van de foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 17:25
Heb thuis twee panorama's aan de muur hangen (uit mijn hoofd 60*30). Af laten drukken bij online fotoboer, vervolgens met de afdrukken naar de Hornbach en laten inlijsten. Hangen nu al een paar jaar en zien er nog steeds strak uit. Kosten van afdrukken weet ik zo even niet meer, maar het inlijsten was i.ets van 60 euro/stuk.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Pagina: 1