Na het spelen van beyond earth op mijn laptop dacht ik dat ik mee eens zou wagen aan het spelen van de game op een groot scherm. Helaas mag ik blij zijn als ik op 1920x1080 op minimum al boven de 30 frames uitkomt. Ook civ 5 heeft deze issues, waar ik eigenlijk nooit eerder last gehad heb van framedrops binnen civ5. (Al een anderhalf jaar niet gestart op de desktop).
Mijn systeem is als volgt ingedeeld:
CPU: AMD Phenom 2 x4 960T op 4 cores a 3Ghertz
GPU: AMD Radeon HD6850
RAM: 8GB DDR3-1200
Voeding: een standaard 750watt voeding
Moederbord: Asrock UCC N68-c
120GB en 300GB HDD's van 5400RPM
Ik dacht toch (zeker met het oog op de recommended specs van beide games) dat ik minstens alles op medium kan gooien zoals ik op mijn laptop kan. Ter vergelijking; ik heb een Macbook pro retina uit 2012 met een i7 op 2.4Ghertz, 16GB ram en een GT 650M als videochip. Deze haalt in eigenlijk alle andere games aanzienlijk lagere scores.
Al geprobeerd:
Windows 8.1 opnieuw installeren. Heb de schijven compleet leeggesmeten en ben opnieuw begonnen. Dit maakte helaas niet eens een klein verschil.
Beta drivers van AMD installeren. Weer nihil verschil (Al draait battlefield 4 er wonderlijk beter op!)
Beyond Earth en Civ5 opnieuw installeren. Weer geen verschil.
UCC op het moederbord activeren om zo 6 cores te gebruiken ipv 4. Je raad het al; geen verschil.
Alle hulp is van harte welkom. Als iemand mij kan vertellen waarom zijn systeem misschien wel ruk is voor deze games wil ik best luisteren, maar alleen met beargumentatie.
Mijn systeem is als volgt ingedeeld:
CPU: AMD Phenom 2 x4 960T op 4 cores a 3Ghertz
GPU: AMD Radeon HD6850
RAM: 8GB DDR3-1200
Voeding: een standaard 750watt voeding
Moederbord: Asrock UCC N68-c
120GB en 300GB HDD's van 5400RPM
Ik dacht toch (zeker met het oog op de recommended specs van beide games) dat ik minstens alles op medium kan gooien zoals ik op mijn laptop kan. Ter vergelijking; ik heb een Macbook pro retina uit 2012 met een i7 op 2.4Ghertz, 16GB ram en een GT 650M als videochip. Deze haalt in eigenlijk alle andere games aanzienlijk lagere scores.
Al geprobeerd:
Windows 8.1 opnieuw installeren. Heb de schijven compleet leeggesmeten en ben opnieuw begonnen. Dit maakte helaas niet eens een klein verschil.
Beta drivers van AMD installeren. Weer nihil verschil (Al draait battlefield 4 er wonderlijk beter op!)
Beyond Earth en Civ5 opnieuw installeren. Weer geen verschil.
UCC op het moederbord activeren om zo 6 cores te gebruiken ipv 4. Je raad het al; geen verschil.
Alle hulp is van harte welkom. Als iemand mij kan vertellen waarom zijn systeem misschien wel ruk is voor deze games wil ik best luisteren, maar alleen met beargumentatie.