Toon posts:

Amd Quattro core 9500 phenom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Posted 28 October 2014 -

Ik ben der een tijd uitgeweest ,nu begint dat toch te kriebelen om terug een pc te builden, qua budget moet ik nog ff doorsparen om volledige hardware aan te schaffen nu heb ik nog amd quatro core 9500 phenom + geheugen en dergelijke liggen en moet ik alleen bijpassende moederbord aanschaffen dus nu is mijn vraag past dit in een am3+ en kan ik met deze config nog een paar maandjes verder ( vooral om te gamen cod bf4 etc) uiteraard zal ik settings moeten aanpassen maar is het dan te doen ?

Verwijderd

Eigen onderzoek en interpunctie is altijd gewenst maar goed.

AMD quatro core 9500 phenom is voor AM2+ , dit zal dus niet op een AM3/AM3+ moederbord passen.
Wat voor geheugen heb je?
Welke videokaart en andere componenten heb je nog liggen?

We kunnen niet bepalen of je kan gamen als je ons niet verteld wat je verdere specs zijn.

Verwijderd

Volgens mij is de 9500 compatible met een am3+ bord. Afhankelijk van welke gpu je gaat gebruiken denk ik wel dat je er een paar maandjes mee kunt gamen op medium settings.

Edit 9500 is een am2+ dus past niet op een am3+ bord

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 18:40 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

De amd phenom 9500 is te traag voor de meeste moderne games,ik heb hem ook gehad met crossfire hd3870 en de framerate was ronduit zielig ,later een phenom II 940 in gezet en hij liep als een zonnetje.
Ik zou zeggen koop een hele nieuwe pc als je budget dat toelaat..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 21:19

Nemesizz

Untouchable

Ik denk als je recente games wilt spelen, moet je zowat alles vervangen.

Want als je naar AM3+ wilt moet je in elk geval je geheugen al vervangen (AM2 gebruikt DDR2, AM3 gebruikt DDR3 en die zijn onderling niet compatible).
AM2 CPU past zoals gezegd ook niet in een AM3 moederbord (andersom wel).

Videokaart zal waarschijnlijk ook wat gedateerd zijn, je geeft niet aan welke je hebt, maar ik verwacht iets in de regio van Radeon 4850/4870 of een Geforce 8800/9800/GTX260. Als je dan recente games wilt gaan spelen komen die vaak niet meer mee qua performance.

Voeding zal dus ook al een aantal jaartjes oud zijn. Goede a-merken kunnen vaak wel prima een paar jaar mee, maar over het algemeen kun je denk ik toch beter zo'n ding ook meteen mee vervangen als je de rest ook vernieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door Nemesizz op 30-10-2014 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan ik beter ff wachten en gewoon de volledige hardware vervangen blijkbaar thx voor de info
Pagina: 1