Toon posts:

Videokaart van 2x 6pin maar psu heeft 1x 6 en 1x 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vriend heeft een GTX460 en hij probeert deze in zijn pc te stoppen.
Hij heeft op zijn voeding 1 6 pin connector en 1 4 pin connector.
Kan hij de 4 pin connector in 1 van de 6 pin slot stoppen?
Kan hij dan wel genoeg stroom leveren?

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:42
Wat is dat voor voeding, misschien belangrijker dan alleen de vraag of het past...

Verwijderd

Topicstarter
3L3ktr1k schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:08:
Wat is dat voor voeding, misschien belangrijker dan alleen de vraag of het past...
Het past wel, maar mijn vraag was als die wel genoeg stroom levert.
AnTec VP450P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
4 pin is niet bedoelt voor videokaarten maar voor het moederbord. Voedingstekkers voor videokaarten zijn altijd 6 of 8 pins, nooit 4.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:11:
4 pin is niet bedoelt voor videokaarten maar voor het moederbord. Voedingstekkers voor videokaarten zijn altijd 6 of 8 pins, nooit 4.
Hij zat op het moederbord ja, hij had een onboard videokaart. Moet hij dan nu een nieuwe voeding?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die stekker moet ook op het moederbord blijven zitten. Je kan die er niet zomaar uithalen en ook zeker niet in de videokaart doen. Ik ben niet bekend met de kwaliteit van deze voeding, maar waarschijnlijk kan je wel 2x molex naar 6 pins gebruiken zonder een andere voeding te moeten kopen. Valt de PC straks op deze manier uit met gamen kan de voeding het niet aan en heb je alsnog een andere nodig. Is deze voeding een beetje redelijk dan is 450W zat en gaat het prima werken.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Op zich zou een verloopje waarschijnlijk wel hebben, 450W zou genoeg moeten zijn.

• rutgervdland
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06-2025
Inderdaad even zoeken naar een molex naar 6 pins, die 4 pins moet je in het moederboard laten zitten.
Pagina: 1