Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Engenius ecb350 verbinding verliest snelheid

Pagina: 1
Acties:

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:12
Ik had veel problemen met Wifi in huis, zeker met het bereik. Na rondgelezen te hebben besloot ik om een engenius ecb350 accesspoint in huis te halen voor mijn 50mbit UPC verbinding.

Ik heb hem geinstalleerd en een en ander ingesteld. Zo heb ik hem op kanaal 13 gezet. ( weinig gebruikt in de buurt ). Hiernaast heb ik hem op 27 dbm gezet en gekozen voor N-only.

Het gekke is nu dat de verbinding in het begin gewoon de volle 50mbit haalt maar na verloop van tijd steeds verder terugloopt naar ongeveer 20. Dit gebeurt dan in de verloop van een aantal uur. Ik heb meerdere instellingen geprobeerd maar ik blijf ditzelfde probleem houden.

Wat kan het probleem zijn?

• capraf
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03 07:59
Heb je ondanks dat er geen reacties zijn al een oplossing gevonden. Het gekke is dat mijn ouders dhetzelfde probleem lijken te hebben (120Mbit) en ik zelf met UPC 120Mbit weer niet.

off-topic: ik heb ook gereageerd op je advertenties zou je daar naar willen kijken.

Verwijderd

heb beethe zelfde probleem.

Heb nu Ziggo 200Mbit maar met een Speedtest op een iPhone 6 krijg ik maar 30Mbit

Iemand een idee wat dit kan zijn. de 350 zou een Gbit verbinding moeten zijn

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je zit weer andermans topic te kapen...

Maar even inhoudelijk: de ECB350 heeft idd een Gb Ethernetverbinding, maar daar verbindt de iPhone niet mee, hij verbindt over WiFi. Met een kleine, niet al te beste antenne. Bovendien doet de ECB350 geen WiFi-ac, dus max verbinding is via WiFi-n. Dan is wat je meet prima realistisch. Een telefoon is niet ontworpen voor topsnelheden draadloos.

Omgekeerde vraag:
1) wat had je dan verwacht?
2) welke toepassing probeer je op je telefoon te gebruiken die onvoldoende heeft aan zo'n 30Mbps?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:43:
Je zit weer andermans topic te kapen...

Maar even inhoudelijk: de ECB350 heeft idd een Gb Ethernetverbinding, maar daar verbindt de iPhone niet mee, hij verbindt over WiFi. Met een kleine, niet al te beste antenne. Bovendien doet de ECB350 geen WiFi-ac, dus max verbinding is via WiFi-n. Dan is wat je meet prima realistisch. Een telefoon is niet ontworpen voor topsnelheden draadloos.

Omgekeerde vraag:
1) wat had je dan verwacht?
2) welke toepassing probeer je op je telefoon te gebruiken die onvoldoende heeft aan zo'n 30Mbps?
Voor mijn gevoel kaap ik geen topic maar lift ik met het zelfde probeem mee. Dus een soortgelijke vraag bij hetzelfde apparaat.

Maar bedankt voor je antwoord, ik heb geen problemen met apps, had alleen meer naar de 75Mbit verwacht.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De absolute theoretische max die deze combinatie (iPhone 6 icm ECB350) kan leveren is 101Mbps, maar dat is met 40MHz kanaalbreedte, wat in 2.4GHz in de bewoonde wereld onhaalbaar is. Hou je 20MHz kanaalbreedte over, dan heb je dus als theoretische max 50Mbps. Daar haal jij 70% van. Dat noem ik best goed.

Die ECB350 is ondertussen flink verouderd en geen enkele iPhone heeft goede WiFi (om te beginnen slechts 1 antenne en niet 2 of 3 zoals een goede laptop).

Met een WiFi-ac AP zou je onder vergelijkbare omstandigheden misschien 200Mbps kunnen halen. Maar dan nog - waarom de moeite nemen hiernaar te kijken als je geen toepassingen hebt op die telefoon die het nodig hebben :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:02:
De absolute theoretische max die deze combinatie (iPhone 6 icm ECB350) kan leveren is 101Mbps, maar dat is met 40MHz kanaalbreedte, wat in 2.4GHz in de bewoonde wereld onhaalbaar is. Hou je 20MHz kanaalbreedte over, dan heb je dus als theoretische max 50Mbps. Daar haal jij 70% van. Dat noem ik best goed.

Die ECB350 is ondertussen flink verouderd en geen enkele iPhone heeft goede WiFi (om te beginnen slechts 1 antenne en niet 2 of 3 zoals een goede laptop).

Met een WiFi-ac AP zou je onder vergelijkbare omstandigheden misschien 200Mbps kunnen halen. Maar dan nog - waarom de moeite nemen hiernaar te kijken als je geen toepassingen hebt op die telefoon die het nodig hebben :?
Heb ook 2 dochters met laptop. en 3 woonlagen, ECB350 staat in middelste laag in het midden en moet ook nog tuin bedienen wat nu niet wel/niet gaat.

Dus dan over naar de WiFi-ac AP. Lees in topics over Ubiquiti als goed alternatief. Maar gaat die ook door betonnen muren en vloeren heen? de ECB350 heeft wel goed zendvermogen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WiFi-ac werkt per definitie op 5GHz, wat in theorie minder penetreert dan 2.4GHz waar die ECB350 toe beperkt is. Tot kort zou ik gezegt hebben dat je dus dekking zou moeten inleveren bij overstap naar 5GHz.

Gelukkig staat de techniek niet stil, en de meeste 3x3 en 4x4 MiMo 5GHz AP's doen het beter dan vergelijkbare 2.4GHz AP's. In ieder geval bij mij thuis (met zowel betonnen vloer als monsterdikke betonnen draagmuur dwars door het huis).

Dat wil niet zeggen dat het bij jou - zeker met die tuin - ook zo zal werken. Allicht kun je de ECB350 een tweede leven geven als secundaire AP voor buitenruimte en toepassingen waar performance niet zo belangrijk is, en dan een WiFi-ac geval middenin huis zetten.

Helaas zou ik voor ac vooralsnog Ubiquiti afraden, de UniFi-AC is peperduur en valt op meerdere vlakken fors tegen. Engenius ac-apparatuur ken ik (nog) niet, dus kan ik weinig over roepen. Met meerdere AP's zijn hulpmiddelen om beter roamen van devices af te dwingen een pre, die vind je bij Netgear bij de kleinzakelijke apparaten en bij Asus bij vrijwel alles > EUR 100. Helaas heb ik die features nog niet in DD-WRT of OpenWRT gezien.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1