Hallo Tweakers,
Ik ben opzoek naar een nieuwe pc. Ik ben nu al 2 jaar in het bezit van een Alienware m17-R4 maar ik geloof dat het limiet van dit apparaat wel bereikt is. Ik heb besloten over te gaan op een desktop i.v.m. de prijs en omdat ik een desktop toch fijner vind werken.
Het budget staat niet echt vast. Ik heb zelf een systeem gemaakt wat rond de €1300 uitkomt dus dit gebruik ik als richtlijn. Dit moet wel inclusief het scherm en toetsenboord zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een game pc worden die de komende jaren goed mee kan. Zelf speel ik games als, assassin's creed, DayZ (Arma 3) en verschillende strategy games. Daarnaast het standaard office-werk en surfen/downloaden van films
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag ongeveer €1300 kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik met een videokaart goed uit de voeten kan. Ik ben opzoek naar een snelle pc, vandaar de SSD. Verder heb ik niet veel eisen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur geen radeon videokaart. Dit na mijn ervaringen met de apparaten en drivers in mijn alienware
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter, maar ik ben niet bereid hiervoor €100 extra uit te geven.
Ga je overklokken?
Aangezien ik zelf een leek met computers ben wil ik niet gaan overklokken. Misschien over een paar jaar wanneer ik merk dat ik de games niet meer kan afspelen.
Ik heb nog wel een aantal vraagjes over het systeem.
1. Het mobo, Ik heb voor deze gekozen omdat hij niet te duur is en de reviews positief zijn. Ik heb ook gekeken naar de MSI Z87, maar omdat ik er toch geen 2e videokaart in wil zetten leek mij dit overdreven.
2. Het ram geheugen, is 16 gig overkill voor dit systeem?
3. De i5 core versus de i7. Ik heb er veel over gelezen op het forum maar mijn mening blijft verdeeld.
Mijn gevoel zegt dat i7 toch een beetje overkill is voor alleen gamen.
Ik ben opzoek naar een nieuwe pc. Ik ben nu al 2 jaar in het bezit van een Alienware m17-R4 maar ik geloof dat het limiet van dit apparaat wel bereikt is. Ik heb besloten over te gaan op een desktop i.v.m. de prijs en omdat ik een desktop toch fijner vind werken.
Het budget staat niet echt vast. Ik heb zelf een systeem gemaakt wat rond de €1300 uitkomt dus dit gebruik ik als richtlijn. Dit moet wel inclusief het scherm en toetsenboord zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een game pc worden die de komende jaren goed mee kan. Zelf speel ik games als, assassin's creed, DayZ (Arma 3) en verschillende strategy games. Daarnaast het standaard office-werk en surfen/downloaden van films
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag ongeveer €1300 kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik met een videokaart goed uit de voeten kan. Ik ben opzoek naar een snelle pc, vandaar de SSD. Verder heb ik niet veel eisen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur geen radeon videokaart. Dit na mijn ervaringen met de apparaten en drivers in mijn alienware
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter, maar ik ben niet bereid hiervoor €100 extra uit te geven.
Ga je overklokken?
Aangezien ik zelf een leek met computers ben wil ik niet gaan overklokken. Misschien over een paar jaar wanneer ik merk dat ik de games niet meer kan afspelen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 212,- | € 212,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 359,95 | € 359,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 30,33 | € 30,33 |
| 1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 145,50 | € 145,50 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Sharkoon Skiller | € 14,59 | € 14,59 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 122,95 | € 122,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,70 | € 52,70 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 92,- | € 92,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.263,42 | |
Ik heb nog wel een aantal vraagjes over het systeem.
1. Het mobo, Ik heb voor deze gekozen omdat hij niet te duur is en de reviews positief zijn. Ik heb ook gekeken naar de MSI Z87, maar omdat ik er toch geen 2e videokaart in wil zetten leek mij dit overdreven.
2. Het ram geheugen, is 16 gig overkill voor dit systeem?
3. De i5 core versus de i7. Ik heb er veel over gelezen op het forum maar mijn mening blijft verdeeld.
Mijn gevoel zegt dat i7 toch een beetje overkill is voor alleen gamen.