Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange] Dynamic distribution groep

Pagina: 1
Acties:

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-11 13:43

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Goedemiddag,

Voor een schoolproject ben ik bezig met Exchange 2010. Een van de onderdelen zijn dynamic distribution groups. Nou is een van de opdrachten om een dynamic distribution group te maken op basis van het Active Directory veld "Job title". De bedoeling is uiteindelijk dat naar alle mensen die "manager" in hun job title hebben de mail krijgen die is verstuurd naar die groep.

De users die in de groep moeten komen hebben allemaal in het Job title veld "manager" staan, echter hebben sommige users er ook nog iets achter staan (bijvoorbeeld : manager - CTO).

Dit zal dus met een custom attribute moeten worden gedefinieerd, echter kan ik nergens de juiste woorden vinden om in te vullen bij Custom Attributes. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, of in elk geval een duwtje in de rug krijgen?

Alvast bedankt voor de tijd en hulp!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou eens moeten kijken of het met de Powershell kan. Ik doe al een tijdje geen Exchange migraties en beheer meer maar volgens mij kan je dan veel meer attributen filteren dan in de GUI. Sowieso is de EMS gebruiken essentieel als je over Exchange wil leren, er zijn nog veel meer functies die je in het EMC niet gaat vinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-11 13:43

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:21:
Je zou eens moeten kijken of het met de Powershell kan. Ik doe al een tijdje geen Exchange migraties en beheer meer maar volgens mij kan je dan veel meer attributen filteren dan in de GUI. Sowieso is de EMS gebruiken essentieel als je over Exchange wil leren, er zijn nog veel meer functies die je in het EMC niet gaat vinden.
Bedankt voor je reactie. Ik heb ook al gezocht op Powershell commando's. Het basis aanmaken van een dstributed group is wel te vinden, maar filteren op Job Title kan ik echt nergens vinden :/

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 20:44

_Arthur

blub

thorgal21 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:45:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb ook al gezocht op Powershell commando's. Het basis aanmaken van een dstributed group is wel te vinden, maar filteren op Job Title kan ik echt nergens vinden :/
Je zoekt "Title". Niet "Job Title". In de ADUC heeft het veld als omschrijving "Job Title", echter de AD naam (CN cq Ldap-Display-Name) is "Title".

MSDN: Title attribute (Windows)

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:43 ]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
deadlock2k schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:03:
Is dit niet veel robuuster te doen met een echte Identity Management oplossing?
Voor een schoolproject?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
deadlock2k schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:03:
Is dit niet veel robuuster te doen met een echte Identity Management oplossing?
Dit lijkt me eigenlijk precies een van de doelen waarvoor die dynamic distribution lists in het leven geroepen zijn?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 99% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:43 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 20:44

_Arthur

blub

deadlock2k schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:22:
en het werkt daarna niet volledig automatisch dan is het toch niet dynamisch of zie ik iets over het hoofd?
Unlike regular distribution groups that contain a defined set of members, the membership list for dynamic distribution groups is calculated each time a message is sent to the group, based on the filters and conditions that you define. When an email message is sent to a dynamic distribution group, it’s delivered to all recipients in the organization that match the criteria defined for that group.
http://technet.microsoft....b123722(v=exchg.150).aspx

Voor de TS is het een schoolopdracht en dient hij hier mee te werken: het aandragen van allerlei andere oplossingen heeft dan natuurlijk ook geen enkele zin ;)
Pagina: 1