Locatie kleine LAN-party,bungalowpark met bekabeld internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.184 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan2388
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:40
Beste mede-tweakers,

Wij zijn op zoek naar een locatie voor een kleine prive-lanparty (4-5 dagen) voor ongeveer 8 personen. Voorheen altijd in onze studentenhuizen gedaan, maar tegenwoordig allemaal huisje-boompje-beestje en daarom nu geen optie meer.

Ik zie op het forum meerdere topics met voorstellen voor locaties, maar die gaan over veel grotere aantallen.

Idealiter dus een bungalow op b.v. een vakantiepark of via Belvilla o.i.d.
Bungalowparken die ik tot nu toe aanschreef hebben alleen wifi en Belvilla weet alleen óf er internet aanwezig is.

Het relax- en feestgehalte licht vrij hoog, dus een vrijstaande bungalow is wel een soort van pré ;) .

Wie heeft een goed idee?

Vriendelijke groet en alvast bedankt voor het meedenken!

Stephan

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-09 16:25

Snuffel

Vroem!

Huur een vakantiehuisje in de prive sector, niet via bungalow parken.
Daar is vaak wel internet aanwezig :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Scoutinggebouw uitzoeken met internet? Kan groot en kan klein en de kans dat je er buren lastig gaat vallen is zeer klein.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een beetje mazzel hebt kan het wel gewoon hoor.
Toevallig heb ik vorige week een week lang in een vakantiehuisje gezeten met 8 man in totaal.
Switch mee, computers mee, wat stekkerdozen en een extra tafel en we konden prima lannen in het huisje.

Dit was wel een beetje een gok, we wisten niet wat voor internet er was (anders dan WiFi bij accomodatie zoals in de brochure stond). We hadden zelf het idee om het WiFisignaal op te pakken en over het bedrade netwerk te sturen.

Bij aankomst leken de zaken wel wat anders, ik trok de meterkast open, daar hing een mooie Cisco modem met Coaxkabel erin. En hoewel er een stickertje over de RJ45 poorten zat, stonden die wel gewoon aan en had ik mooi een 90:9 Ziggo Z2 lijn in dat huisje voor ons achten.

Dit was overigens het Hunzepark in Drenthe, echt the middle of nowhere, maar wel (relatief) betaalbaar en dus snel internet (en genoeg stroomgroepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan2388
@ Snuffel
Weet je een goede zoeksite waar ik die kan vinden?

@ Touchdomex
Scoutinggebouw vind ik niet zo gezellig, t mag wel een beetje vakantie uitstralen. En besides, moeten er ook kunnen slapen

@ TWER_DAN
Kijk, wij zitten op dezelfde golflengte. Fantastisch, hulde, die gaat zeker op het lijstje! Maar wel een beetje ver rijden vanuit te regio Rotterdam.

Iets anders in de buurt anyone?

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Voor ons was het ook een roteind rijden hoor (regio Nijmegen en Breda/Tilburg), maar was wat wij konden vinden.

Ik had op voorhand ook al nagevraagd hoe het geregeld was met het internet, maar echt een helderder antwoord dan 'er is WiFi en je krijgt een code bij aankomst' kreeg ik niet. Waarschijnlijk zullen ze dat bij de receptie ook echt niet weten.

Het beviel ons iig heel goed, volgend jaar weer. Beetje lannen, spelletjes spelen, keertje naar het zwembad, beetje ouwehoeren en lekker eten. Een van de betere ideeën die we hadden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wij hebben ooit een lanparty met een tiental mensen gedaan in een grote bungalow...zonder internet.

Toch een aanrader hoor! In plaats van dat mensen MMO's aan het spelen zijn en facebook lopen checken werden er werkelijk een heel weekend multiplayer games tegen elkaar gespeeld. Volwaardige bedden om in te slapen en een keuken zijn ook een mooi voordeel :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nadeel is alleen dat veel moderne games via Steam/Origin gaan en matchmaking doen zonder internet.
Een weekje zonder internet zou imho prima kunnen, maar je beperkt je helaas een stuk meer met games die je dan kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Blijf in elk geval weg van Landal park de Cauberg. Daar hebben ze wifi in vorm van een KPN hotspot. Verder kan ik helaas geen tip geven, alleen waarschuwen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Marktplaats worden ook veel huisjes aangeboden. Wel even goed onderzoek doen naar het huisje/verkoper en meestal staat er wel een link bij naar hun eigen website. Die in Google gebruiken en als het niet klopt kom je er meestal snel achter. Ook vragen om een vast telefoonnummer zodat je weet dat dit klopt helpt en dat icm Google Earth.

Voordeel is dat het vaak goedkoper is dan via een tussenpersoon en je kan je vragen dan stellen aan de verhuurder. Je komt op de leukste plekken en meestal vrijstaand.

Zo huren wij toch regelmatig leuke huisjes in NL.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeOO op 30-10-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan2388
Leuk! Bedankt allemaal, kan ik zeker wat mee!

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 15:09
Wat ik vaak bekijk is of er wifi is. Zo ja, dan is het vaak zo dat er op het wifistation ook 1 of meerdere netwerkpoorten zit. Sluit een kabel aan op de netwerkpoort en verbind die met je 24/48 poorts switch en VOILA iedereen heeft bekabeld internet.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Wylana schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:49:
Wat ik vaak bekijk is of er wifi is. Zo ja, dan is het vaak zo dat er op het wifistation ook 1 of meerdere netwerkpoorten zit. Sluit een kabel aan op de netwerkpoort en verbind die met je 24/48 poorts switch en VOILA iedereen heeft bekabeld internet.
Dat zal wel afhankelijk zijn van het huisje. Een op zichzelf staand huisje zal waarschijnlijk gewoon een modem hebben staan, maar bij een recreatiepark oid verwacht ik eerder een overkoepelend systeem. Dan is de kans groot dat je dat poortje niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wylana schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:49:
Die mazzel hadden wij inderdaad, maar ik heb ook huisjes gezien waarbij dat niet het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar je beperkt je helaas een stuk meer met games die je dan kunt doen.

spam

[ Voor 31% gewijzigd door BM op 10-11-2014 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:04:
Scoutinggebouw uitzoeken met internet? Kan groot en kan klein en de kans dat je er buren lastig gaat vallen is zeer klein.
Scouting is idd een goede optie. Veel bungalowparken e.d. hebben slecht/duur/geen internet uit mijn ervaring.

Een huisje huren in de prive sector is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Sefhan,

Ik zit met het zelfde probleem. En vroeg me af of je een goede lokatie gevonden had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error 404
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-08 20:59

error 404

Gebruiker niet gevonden

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 09:27:
Hoi Sefhan,

Ik zit met het zelfde probleem. En vroeg me af of je een goede lokatie gevonden had?
Na twee jaar waarschijnlijk wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:13

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Hij is nog zoekende.. :+

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dit topic is echt te oud nu. Stuur anders een PM :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.