be6-2 nog steeds beste mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik ga een nieuw mobo kopen. die ik nu heb chaintech 6BTM (slot1,BX) is een weekje geleden overleden. Al een tijdje wordt nog steeds de goeie ouwe be6-2 als beste gezien (doe ik ook) maar is het nu niet beter om een fcpga te nemen?

want ik lees alweer van een nieuwe standaard voor de willamette zullen daar ook converters van die nieuw standaard naar slot 1 zijn? of zul je alleen maar nieuwe standaard naar fcpga worden?

ik bedoel kan ik nog een keer men processor upgraden later (ik heb nu een celly 566 met MSI master converter) als ik een be6-2 nui koop? ik vind de be6-2 trouwens wel duur blijven

• smokey
ik heb gezien op de page van abit dat er 2 versies zijn van de be6-2

de gene met HPT 370 controller chip de 1.2 versie en de 1.0 versie zonder. heb ik die controller nodig? wat is het? worden er nog 1.0 versies verkocht nu?

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik vind van niet:

Ik heb goed gezocht naar het beste BX bord op alle sites en kwam tot de volgende conclusie:

De MSI BXMaster is beter:

6x PCI ipv 5

alle PCI slots ondersteunen busmastering itt be62

4x DIMM ipv 3x

Promise UDMA66 controller ipv highpoint

ledjes voor problemsolving (mwoa, niet nodig)

heeft alleen minder FSB instellingen

De MSI is goedkoper!

https://www.strava.com/athletes/10490675

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:27

botoo

💀 too old to die young

Nooit geweten dat de BE6-II het beste bord was ;)
Voor OC'en is mi de BE6-II idd de beste, maar als stabiliteit het belankrijkste is ga ik voor Asus P3B-F, mat de MSI heb ik geen ervaring.

Zelf kies ik nog voor slot 1, die zijn met converters nog het breedst inzetbaar

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Hmmm.. de BE6-II wordt hier alom geprezen.
Mijn nicht heeft nu een nieuwe computer: PIII-550 met als mobo.... ASUS P3V4X.
MASTERLIJK BORDJE KAN IK JE VERTELLEN!

- 6 PCI
- 4 DIMM (PC 133 support)
- FSB in BIOS instellen
- VIA chipset

Echt super voor zover ik er nu mee gewerkt heb. Hij kwam tevens als beste uit de test bij C!T. Het is echt een aanradertje!

Maar ja je moet het zelf weten... ;)

• Frank Timmer
  • Laatst online: 07-09 22:36
Ik ga liever voor een Abit SE6!

Verwijderd

Voor mij is de BE6-II nog steeds favoriet. Hoewel de BXMaster ook nit slecht is, wil ik toch even reageren op de verschillen die GoldieLox aanstipte, vanuit Tweakers-oogpunt.

- 6x PCI ipv 5

Ik vraag me af hoeveel mensen/tweakers niet genoeg hebben aan 5 PCI slots. De meeste gebruiken er maar 2, voor een modem en een geluidskaart.

- alle PCI slots ondersteunen busmastering itt be62

Als je toch maar 2 - 3 PCI sloten gebruikt, wat maakt het dan uit dat het 5e slotje wel of geen busmastering ondersteunt?

- 4x DIMM ipv 3x

Meeste mensen hebben 1 tot 2 DIMM's in hun pc zitten, en een klein aantal 3. Ik kan me niet voorstellen dat mensen meer dan 3 DIMM-sloten zullen gebruiken, ook tweakers niet.

- Promise UDMA66 controller ipv highpoint

Zou best een verschilletje kunnen zijn, maar waat ik niet genoeg van. Geen mening.

- ledjes voor problemsolving (mwoa, niet nodig)

Inderdaad, boeien niet.

- heeft alleen minder FSB instellingen

Yup, en dat maakt die BE6-II nou zo bijzonder. Ultimate tweakability qua FSB settings.

- De MSI is goedkoper!

Mwoa, die paar geeltjes verdien je wel terug door je proc weer ietsjes verder op te klokken op je Abit.

• smokey
ik denk dat ik voor die be6-2 ga dan. per mhz bus instelle vind ik wel errug handig. maar weet iemand of er ook nog steeds convertertjes zullen zijn want over een tijdje is fcpga ook dood( willamette is toch al geen fcpga meer?) en dan wil ik nog wel wat kunnen met m'n bx slot1.

bij de weg kan die be6-2 een beetje goed met de 133 mhz bus overweg?

• smokey
is het enigste verschil tussen 1.0 en 1.2 be6-2 de HPT 370 controller ?

en wat houdt die controller in?

Verwijderd

Ik heb zelf een BE6-II met een P3-600 op 810 Mhz lopen (135 Mhz FSB). Aan het moederbord zelf zal het niet liggen, eerder aan je geheugen en je videokaart. Als je 7 ns geheugen hebt is het geen probleem, maar 8 ns geheugen is een kwestie van uitproberen.
Probleem bij een FSB van 120+ Mhz is dat veel oudere videokaarten (meer als een jaar ofzo) slecht kunnen tegen zulke hoge AGP snelheden. Als je een redelijk moderne videokaart hebt, heb je grote kans van slagen op 133 Mhz FSB.

Check out www.anandtech.com voor meer info, daar staat een verhaal over videokaarten op 133 Mhz FSB.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:37

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wil ook een BE6-II... maar heeft dat ding wel een AGP divider van 1/2 itt de 1e BE6???

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• smokey
nee, maar dat heeft geen enkel BX bord. hij heeft volgens mij wel 1/4 PCI.

Verwijderd

heb binnekort nog wel een be6-2 te koop....interrese???

<mail>skinhead@dolfijn.nl</mail>

Verwijderd

HULLO!!?!
luister niet naar al die enge VIA en i8xx verkopers, BX is still the way of the speedfreack
ABIT BX133 RAID... dus
dat is gewoon de BE6-III
of de ASUS CUBX, ook leuk.
voor Intel proc. dan....

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:27

botoo

💀 too old to die young

HPT 370 controller is voor de ATA66

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Ik vind de BE6-2 het beste bord omdat hij de Thermal Diode Control direct uit de CPU leest,
en dat heb ik nog geen ander merk zien doen.

Maar qua stabiliteit vind ik eigenkijk met overklokken de MSI's beter...

http://come.to/HardwareXpo

• thunderbird2k
  • Laatst online: 11-03 05:55
Neem de asus p3v4x het is een via board, maar wel met bx performance. Hij heeft (na een bios update) 32 busspeeds van 66 tot 166mhz. En verder kun je, je agp gewoon op 1/2 zetten.

• thunderbird2k
  • Laatst online: 11-03 05:55
harry je zegt
"Ik vind de BE6-2 het beste bord omdat hij de Thermal Diode Control direct uit de CPU leest,"

Het asus p3v4x moederbord van asus doet dit ook!

Verwijderd

T-Bird, wat geeft hij bij jou voor een temp. aan dan? ;)

http://dit.is/HardwareXpo
Pagina: 1