Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe Smart TV / Full HD - 46/48 inch?

Pagina: 1
Acties:

• MeMacarena
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05 14:05
Ik zoek een?
Smart TV - Full HD - 46/48 Inch
Voorkeur 1000Hz – goede beeldkwaliteit

Wat is je budget?
ca. 800-850 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Heel veel tv te gaan kijken ;) (van series/films kijken, muziek luisteren etc…)
Veel sport ofwel alle voetbalzenders (Eredivise en Buitenlands voetbal) daarnaast ondersteuning voor Netflix en met een beetje geluk ook youtube.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung UE46F8000SL Zwart
LG 47LB730V Zwart
LG 47LB731V Zwart
Panasonic Viera TX-47AS650E Zilver
Panasonic Viera TX-L47ET60 Zilver
Philips 47PFK7109 Zwart
Sony Bravia KDL-50W828B Zwart

De 1e lijkt mij de mooiste ofwel de Samsung, maar is ook meteen de duurste en boven mijn budget - ofwel wie weet hebben jullie een ander vergelijkbaar alternatief.

Welke vragen heb je hier nog over?
De kijkafstand is ca. 3.5m ofwel 46/48 inch lijkt me dan voldoende…
- Maar nu: TV aan de wand of toch gewoon een ‘hogere’ tv meubel/kast
- Ik heb staan bij voorkeur 1000Hz – eigenlijk alleen omdat een kennis van me dit heeft en
het is prachtig, maar heb ik dat nodig of kan ik ook met minder volstaan voor een kwalitatief goed
Beeld en scherp beeld? (Geoptimaliseerde refresh rate)
- 3D op je tv is dat nodig of is dat meer een bioscoop ding?

Daarnaast nog een andere vraag m.b.t. decoder?
Een kennis van me heeft een Humax5200C. Deze vind ik wat te duur...
Is er een andere vergelijkbaar alternatief (ca. 50/75 euro).

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
MeMacarena schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:46:
De kijkafstand is ca. 3.5m ofwel 46/48 inch lijkt me dan voldoende…
Een groter schermt went op zich snel maar op deze afstand lijkt me het geen verkeerd formaat.
- Maar nu: TV aan de wand of toch gewoon een ‘hogere’ tv meubel/kast
Tja, die keuze kun je alleen zelf maken. :+
- Ik heb staan bij voorkeur 1000Hz – eigenlijk alleen omdat een kennis van me dit heeft en
het is prachtig, maar heb ik dat nodig of kan ik ook met minder volstaan voor een kwalitatief goed
Beeld en scherp beeld? (Geoptimaliseerde refresh rate)
Hier sla je de plank volledig mis. De geoptimaliseerde hertz waarden woorden door de marketing afdelingen van de diverse merken verzonnen. Hierbij wordt gerefereerd aan allerhande vaak merkspecifieke zaken en elk merk komt op haar eigen manier tot dit fantasie getal. Dit getal zegt echt helemaal niets over de daadwerkelijke beeldkwaliteit. Wanneer er een fabrikant een sticker met "10.000 Hz" op de doos plakt, wil dat nog niet zeggen dat dit de beste tv is. Ik zou je adviseren om deze eis los te laten want deze voegt helemaal niets toe.
- 3D op je tv is dat nodig of is dat meer een bioscoop ding?
Elke tv uit een beetje fatsoenlijke prijsklasse heeft zaken als smart en 3D aan boord. Het is gewoon één van de features die je krijgt. Of het nodig is, zal persoonlijk zijn. Er zullen vast mensen zijn die het gebruiken. Zelf heb ik 2 3D-tv's in huis staan en heb op beiden nog geen seconde hier gebruik van gemaakt. Het is maar net of je er de meerwaarde van ziet.

• MeMacarena
Dank voor je reactie.
Ik heb inmiddels onderstaande tv gekocht:

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:38

copykat

Good copy isn't bad

MeMacarena schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:42:
Dank voor je reactie.
Ik heb inmiddels onderstaande tv gekocht:
Ok en waarom? (ik ben ook opzoek naar ongeveer de zelfde specs)
Als ik gegooglde reviews en tweakers pricewatch doorloop komt toch steeds Samsung naar boven als beste kwaliteits/prijs verhouding.

En toch denk ik dat er betere schermen zijn voor het zelfde geld.
Panasonic is erg goed met de plasma's maar of dit ook geldt voor de leds?.

Heel veel apps gebruik je niet dus een wat schalere app menu is niet erg.
Als er maar You Tube, Netflix, en aansturing casting? via mobiel op zit (Al is een google chrome cast module net zo makkelijk of zelfs makkelijker.)
XBMC-kastje voor de rest.

-Energie verbruik met 8 uur per dag aan is belangrijker.
- en een rustig gedetaileerd beeld en redelijk goed standaard geluid ook (je zet niet altijd je suroundset aan toch?) (4ktv?) of een goede fullHD?)
-Een goed werkende menustructuur die niet hapert of te makkelijk te ontregelen is door kinderen.
(anders zit je elke keer je kleuren weer goed te zetten ;-) )

Dus ik ben benieuwd welke smart tv's er zijn die de Samsungs voorbij komen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:06

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:38

copykat

Good copy isn't bad

Hier staat dat ze goedkoop zijn maar niet of ze GOED zijn. ;-)

Dus de vraag staat nog steeds, zijn de Samsungs echt beter dan de overige merken in de prijsklasse tot 1000 euro per 46 inch? :)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• MeMacarena
Op 31 oktober heb ik onderstaande 3D Smart TV (Full HD) aangeschaft.

Ik heb deze gekocht aangezien ik tevreden ben over de specificaties vs de prijs/kwaliteitsverhouding.
Daarnaast allerlei TV's live gezien in de 'winkel' om me zo nog beter te oriënteren.
Voor mij staan er voldoende apps om, die ik ga gebruiken o.a.:
Netflix, Youtube, RTL XL en zo zijn er nog genoeg andere op te noemen ;)
Dit alles was voor mij voldoende om over te gaan om deze TV te kopen.

Een mooie bonus was de cashback van 50 euro ofwel het formulier voor cashback ligt inmiddels bij
Panasonic en wordt in behandeling genomen :)

@copycat -> bovenstaande geldt voor mij....
Doe er mee wat jij wilt - Ik ben geen expert op het gebied van tv's, maar slechts een 'consument'...
en niet om vervelend te doen, maar misschien is het een idee om een 'eigen topic' te starten.
Dit m.b.t. de vragen, die jij hebt t.a.v. een 'nieuwe tv' - er is vast wel een tweaker met meer kennis over televisies dan deze user :)
(ps deze mededeling is niet vervelend bedoeld, maar dan zul je 'reacties' ontvangen waar jij iets aan hebt ;) )

Decoder: Humax5200C (2e hands gekocht)

Enkele vragen kan ik wel beantwoorden t.a.v. mijn tv (dit naar mijn mening):
- Energieverbruik: 'standaard' verbruik staat op de website en/of specificaties van de tv
- Er zit een mooi menustructuur op (persoonlijke mening)
- Standaard apps, maar ook nieuwe te kopen en/of te downloaden (Netflix, Youtube, Casting mbt mobiel, tablet etc..)
- Gemakkelijk te ontregelen door kinderen: nee (je moet een x-aantal schermen door wil je daar terecht komen ofwel dan moet je wel weten wat je wilt gaan doen qua instellingen, geluid etc..)
- Je kunt allen een eigen startscherm/account aanmaken (dit met stem en/of gezichtsherkenning)
- Je kunt de schermen allen apart instellen naar eigen wens qua achtergronden en/of indeling
- Tevens kun je een pincode instellen en/of kinderslot instellen
- Een goed standaard geluid. Bij voetbalwedstrijden gebruik ik toch altijd mijn surroundset ofwel de live beleving
- over Samsung tv's kan ik je niet de benodigde informatie geven aangezien ik een Panasonic tv heb.

@moderator: dit toipic mag wat mij betreft worden gesloten 8)
(Reden: mooie feedback ontvangen en inmiddels een tv aangeschaft)
Pagina: 1