Hallo, ik was binnenkort van plan een desktop aan te schaffen. De laatste 6 jaar heb ik alles met mijn laptop moeten doen, maar die loopt wel een beetje tegen zijn eind aan. Aangezien ik niet heel lang meer aan het studeren ben, is een laptop ook minder een noodzaak, dus wil ik overstappen naar een desktop.
Ik heb hier daardoor wel vrij weinig verstand van, maar heb de afgelopen tijd wel aardig in proberen te verdiepen. Mijn laptop heeft nog moeite met tf2 te draaien, dus ik denk dat een desktop een aardige schok wordt voor mij.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, hier en daar wat Matlab en andere rekenprogramma's voor mijn opleiding, maar dat is minimaal.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €600,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapperatuur is aanwezig, alleen de PC zelf heb ik nodig. Ook het besturingssysteem heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb gekeken naar de BBG van september, naar het basisgamesysteem. Om wat geld te besparen wil ik voor nu de SSD achterwege laten.
In plaats van de Seasonic voeding wilde ik eentje van Cooler Master gebruiken, de GM-series G550M. Deze zou, volgens wat ik gelezen heb, iets betere prestaties leveren, vooral op geluidsproductie, voor een soortgelijke prijs.
Over de HDD ben ik nog niet helemaal uit, en ik twijfel nog erg of ik een HDD of SSHD zal nemen. Mocht ik later alsnog een SSD nemen, lijkt mij de SSHD een beetje overbodig. Daarom denk ik dat een HDD voor mij beter is.
De rest van de BBG lijst heb ik hetzelfde gehouden.
Ga je overklokken?
Nee dat was ik niet van plan.
Mijn voornamelijkste vragen zijn:
-Wat moet ik voor mijn harde schijf doen? Ik ben een 300 GB schijf gewend dus 1 TB is meer dan genoeg voor mij. SSD wil ik eventueel later toevoegen, dus ik zit te denken aan een normale HDD voor nu. Is de Seagate Desktop HDD van 1TB prima hiervoor, ook zonder de SSD?
-Is het licht aangepaste BBG-september lijstje van mij goed genoeg voor een prima computer voor deze prijs?
Bij deze het lijstje:
Ik heb hier daardoor wel vrij weinig verstand van, maar heb de afgelopen tijd wel aardig in proberen te verdiepen. Mijn laptop heeft nog moeite met tf2 te draaien, dus ik denk dat een desktop een aardige schok wordt voor mij.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, hier en daar wat Matlab en andere rekenprogramma's voor mijn opleiding, maar dat is minimaal.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €600,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapperatuur is aanwezig, alleen de PC zelf heb ik nodig. Ook het besturingssysteem heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb gekeken naar de BBG van september, naar het basisgamesysteem. Om wat geld te besparen wil ik voor nu de SSD achterwege laten.
In plaats van de Seasonic voeding wilde ik eentje van Cooler Master gebruiken, de GM-series G550M. Deze zou, volgens wat ik gelezen heb, iets betere prestaties leveren, vooral op geluidsproductie, voor een soortgelijke prijs.
Over de HDD ben ik nog niet helemaal uit, en ik twijfel nog erg of ik een HDD of SSHD zal nemen. Mocht ik later alsnog een SSD nemen, lijkt mij de SSHD een beetje overbodig. Daarom denk ik dat een HDD voor mij beter is.
De rest van de BBG lijst heb ik hetzelfde gehouden.
Ga je overklokken?
Nee dat was ik niet van plan.
Mijn voornamelijkste vragen zijn:
-Wat moet ik voor mijn harde schijf doen? Ik ben een 300 GB schijf gewend dus 1 TB is meer dan genoeg voor mij. SSD wil ik eventueel later toevoegen, dus ik zit te denken aan een normale HDD voor nu. Is de Seagate Desktop HDD van 1TB prima hiervoor, ook zonder de SSD?
-Is het licht aangepaste BBG-september lijstje van mij goed genoeg voor een prima computer voor deze prijs?
Bij deze het lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 158,90 | € 158,90 |
| 1 | MSI H97M-E35 | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Club3D Radeon R9 280 royalKing | € 182,95 | € 182,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 51,50 | € 51,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 603,25 | |