Enige tijd geleden is de laptop van mij en mijn vriend kapot gegaan. Deze laptop werd gebruikt voor het maken van muziek door middel van Qbase. Het is dus tijd voor een nieuwe laptop/desktop voor het maken van muziek alleen is er 1 maar. De computer moet logic kunnen draaien en dat limiteert onze opties tot het kopen van een apple of een pc met Linux. Nu wil ik eigenlijk absoluut geen Apple in huis hebben staan, omdat ik dat pure geldverspilling vind. Dont get me wrong, Apple heeft goede producten.Misschien dat iemand hier het tegendeel kan bewijzen en wij misschien toch voor een apple moeten gaan? Om maar even een vraag daarbij te stellen: Is Linux nou echt zo "moeilijk" als dat ze zeggen? Hoelang duurt het om het een beetje onder de knie te hebben? Ik en mijn vriend hebben HBO en Universitair niveau (als dat al iets is om rekening mee te houden).
In totaal hadden wij een prijskaartje van maximaal 1600 euro in gedachte. Misschien debest buy mainstream game pc van september met wat add ons? Beveel maar aan.
Uiteraard moet er een audio interface (externe geluidskaart) kunnen worden aangesloten. De desktop gaat alleen gebruikt worden in de studio. Buiten de studio hebben we 2 high end windows pc's staan (waar we dus op gamen). Wat heel belangrijk is is een stabiel systeem. We werken o.a. ook met geluidsopnames en het zou jammer zijn als hij zomaar crashte terwijl je net de juiste opname hebt. Daarbij komt dat het heel belangrijk is dat de pc haast, al dan niet geheel, geruisloos is, anders zou de pc's opnames kunnen verpesten of het onmogelijk maken om goed te kunnen luisteren naar wat je aan het doen bent.
Overklokken de ja of de nee? Ik heb geen idee, lijkt me eigenlijk overbodig, maarja...
Alvast bedankt en ik hoop dat iemand ons kan helpen ^^
EDIT: We hebben niet ontzettend veel tijd om moeilijk te gaan doen, aangezien er wel deadlines staan.
In totaal hadden wij een prijskaartje van maximaal 1600 euro in gedachte. Misschien debest buy mainstream game pc van september met wat add ons? Beveel maar aan.
Uiteraard moet er een audio interface (externe geluidskaart) kunnen worden aangesloten. De desktop gaat alleen gebruikt worden in de studio. Buiten de studio hebben we 2 high end windows pc's staan (waar we dus op gamen). Wat heel belangrijk is is een stabiel systeem. We werken o.a. ook met geluidsopnames en het zou jammer zijn als hij zomaar crashte terwijl je net de juiste opname hebt. Daarbij komt dat het heel belangrijk is dat de pc haast, al dan niet geheel, geruisloos is, anders zou de pc's opnames kunnen verpesten of het onmogelijk maken om goed te kunnen luisteren naar wat je aan het doen bent.
Overklokken de ja of de nee? Ik heb geen idee, lijkt me eigenlijk overbodig, maarja...
Alvast bedankt en ik hoop dat iemand ons kan helpen ^^
EDIT: We hebben niet ontzettend veel tijd om moeilijk te gaan doen, aangezien er wel deadlines staan.