Beste Tweakers,
Ik ben in de aanloop van het aanschaffen van mijn eerste koophuis en daarin moet mijn huiskamer een redelijke tempel worden. Ik ben al ruim 2 weken vanalles aan het lezen, maar zie door de bomen het bos echt niet meer. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik zoek een?
Ik ben bereid rond de €2000 uit te geven(het HOEFT niet
) voor de volledige set-up, ik denk dat ik hier meer dan voldoende power mee kan halen voor de huiskamer van ongeveer 30m2
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Graag wil ik de set-up voornamelijk gebruiken om films/series te kijken en muziek af te spelen. TV kijken doe ik nauwelijks. Eventueel via een chromecast o.i.d. mijn computerscherm broadcasten (dit is geen noodzaak).
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb vooral weten te definiëren wat ik niet wil, wellicht is het handig dit per component aan te geven.
Ik heb begrepen dat er verschillende apps zijn waarmee je al het speelgoed kunt besturen, dit zou wel een leuke bijkomstigheid zijn. Ik heb namelijk nog een Nexus 7 in de kast liggen waar ik vrij weinig mee doe.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp, het wordt erg gewaardeerd!
Ik ben in de aanloop van het aanschaffen van mijn eerste koophuis en daarin moet mijn huiskamer een redelijke tempel worden. Ik ben al ruim 2 weken vanalles aan het lezen, maar zie door de bomen het bos echt niet meer. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik zoek een?
- TV
- Receiver
- Speakers
- Media player (Optioneel)
Ik ben bereid rond de €2000 uit te geven(het HOEFT niet
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Graag wil ik de set-up voornamelijk gebruiken om films/series te kijken en muziek af te spelen. TV kijken doe ik nauwelijks. Eventueel via een chromecast o.i.d. mijn computerscherm broadcasten (dit is geen noodzaak).
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb vooral weten te definiëren wat ik niet wil, wellicht is het handig dit per component aan te geven.
- TV:
Het liefst heb ik een 55" TV, dit is naar mijn idee het ideale formaat. Ik heb op dit moment een 42" van Philips die ik net iets te klein vind. Het prijsverschil tussen 48" - 50" en 55" vind ik dusdanig minimaal dat ik nu graag voor het goede formaat wil gaan.
Ik echt 0,0 waarde aan camera's/gesture functionaliteiten op een TV. Ik wil graag een netflix app kunnen installeren en/of zonder al te veel problemen content van mijn NAS kunnen spelen - al wil ik hier ook best een mediaplayer voor aanschaffen. 4K en 3D zijn absoluut overbodig in mijn ogen
Design is echter iets wat ontzettend belangrijk voor me is, daardoor vallen de meeste Samsung TV's toch echt af (lelijke chrome plastic poten). Sony en LG designs vind ik over het algemeen mooi.
Tot nu toe lijkt een Sony 55" W8 het meest voor de hand liggend. - Receiver:
Hier heb ik echt geen kaas van gegeten. Het enige wat ik hier van weet is dat HDMI passthrough wel handig zou zijn (dit is om het beeld door te geven toch?) en graag zou ik ook audiobestanden van mijn NAS willen kunnen afspelen, al kan dat ook via de tv of een eventuele mediaplayer. - Speakers:
Teufel Consono 35 Mk3 "5.1-Set" - Hierover heb al een redelijk definitief besluit genomen. Bij medetweaker Karlo heb ik laatst een Teufel set kunnen beluisteren en was direct verkocht. Als er een beter alternatief is voor die prijsrange sta ik daar voor open, mits de speakers compact blijven. - Media Player:
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen met mijn media player. Na een week lang alleen maar reviews te hebben gelezen over TVs lijkt het erop alsof de ingebouwde media-players allemaal traag/ruk zijn. Ik ben best bereid geld uit te geven voor een media-player mits ik die goed kan aansluiten op de receiver en alles kan besturen met 1 of 2 afstandbedieningen. Een algemene aanbeveling zou hier sowieso wel aardig zijn, ik heb namelijk nog een mediaplayer nodig voor de tv op mijn kamer- RasPi maybe?
Ik heb begrepen dat er verschillende apps zijn waarmee je al het speelgoed kunt besturen, dit zou wel een leuke bijkomstigheid zijn. Ik heb namelijk nog een Nexus 7 in de kast liggen waar ik vrij weinig mee doe.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp, het wordt erg gewaardeerd!