Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:35
Ik ben voor mijn moeder bezig haar keuken te gaan verbouwen en daar komt een nieuwe keuken van Ikea in. Nu dacht ik: mooi, meteen alles naar LED verlichting van dezelfde zweedse vrienden, maar wat is dat duur zeg! Maar daardoor wel aan het zoeken gegaan naar een systeem dat ongeveer hetzelfde kan.
Aangezien de keuken half open wordt is het wel zo gezellig als er ook wat licht kan branden als je daar niet aan het werk bent.
Ik wil onder de bovenkastjes een ledstrip plaatsen en eventueel ook er boven. Deze moeten 2 functies krijgen: werkverlichting en sfeerverlichting. Ik denk zelf dat er dus een dimmer op moet komen om die sfeerverlichting aan te kunnen zetten en te toggelen naar werkverlichting.
Ik heb zitten denken aan een homewizard, maar misschien is dit veel te uitgebreid voor wat ik wil. Het moet namelijk heel makkelijk zijn om te bedienen, liefst één knop.

Deze ledstrip (of deze maar die heeft lagere lichtopbrengst) zou dan ongeveer 5 meter van komen te hangen + nogmaals zoveel bovenop (dit wil ik afhankelijk van kosten misschien nog vervangen voor een RGBWW strip zoals deze)

Daarnaast komen er nog 3 of 4 inbouwspotjes (ook LED waarschijnlijk) in het plafond, maar dat wordt denk ik een losse knop.

Als er mensen mee kunnen denken, heel graag!

Verwijderd

Hue LED strip met een Hue Tap?

Verwijderd

kijk eens bij de hornbach, daar hebben ze verschillende mooie ledstrips
zag er laatst een zogenoemde multicolor

Fel wit lich voor als je licht nodig heb
en daarna zacht geel licht alszijnde sfeer ook andere kleuren kan je uit kiezen

1 setje kost 40 euro koppelsetje iets van 32 euro

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je kunt ook gewoon een schakelaar met meerdere standen pakken, en dan een weerstand in serie met de LED-strip plaatsen. Dan heb je de keuze uit halve sterkte en volle sterkte bijv. :)

Of een touchdimmer nemen, zijn ook niet zo heel duur als je ze uit China haalt.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 30-10-2014 13:16 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Ik zou zelf even als voorbeeld gewoon 3 rijen verlichting naast elkaar onder de kastjes door leggen. Stand sfeer 1 rij aan stand werken alle 3. En je hebt dan makkelijk keuze welke kleur je voor sfeer kiest. Je zou zelf kunnen denken aan 30leds/meter voor sfeer en 60leds/meter voor werk.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb hier gewoon een stel 3W GU10 LED spots in de keuken, als ik aan het werk ben in de keuken en meer licht nodig heb gooi ik de 28W TL bak van de afzuigkap aan.

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:35
Thnx voor alle tips tot nu toe en Hornbach is zeker interessant systeem maar werkt met een losse afstandsbediening en dat lijkt me nou juist lastig.
Philips Hue: prachtig systeem maar helaas buiten het budget ben ik bang.

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
ik heb bij de hornbach, 2 boren + een verlichtings-setje gescoord.
1 boor van 25cm lang, en 1 boor van 2cm breed.
met de 2 cm boor een gaatje gemaakt voor het lampje, en met de lange boor een gat geboord voor de kabel.
en zo alles netjes weg gewerkt en geen kabel meer te zien. ;)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Pagina: 1