Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543147

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik weet niet of dit toppic al bestaat, maar wou deze vraag toch een keer kwijt,
Ik heb nu een jaartje mijn iPhone 5s en merk dat rechtsboven mijn scherm een beetje los laat.
Op internet heb ik dus een beetje gekeken of dit een common probleem was en vond een aantal mensen die het zelfde probleem hebben/hadden.

Mijn vraag is dus is dit een productie fout is of moet ik even langs een retail store of t-mobile winkel ?

Ps. Ik heb altijd een silicone hoesje gebruikt en altijd zuinig opgeweest, hij is nog nooit gevallen en er is geen schade te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Dus als het een productiefout is dan accepteer je het maar? Waarom niet gewoon sowieso het probleem bij Apple melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:28
Ik heb hetzelfde gehad, mijn toestel is destijds vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Gewoon even mee langs Apple gaan. Als je in de buurt van Amsterdam, Haarlem of Den Haag woont (of het niet erg vindt om te reizen) maak dan een afspraak bij de Genius Bar van de Apple Store. Afhandeling van een reparatie of vervanging is dan in de regel wat sneller dan wanneer je via T-Mobile gaat (die het toestel weer op moet gaan sturen).

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626454

Volgens mij gewoon eens naar de Apple store gaan dan lossen ze het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Binnen de garantie moet dit geen probleem zijn. Mijn iPhone 5 destijds last van gehad, naar Amsterdam gegaan en is toen gerepareerd. Na paar dagen weer last van waarschijnlijk niet goed vervangen. Toen ben ik in Haarlem geweest en hebben ze hem daar vervangen voor een nieuwe. Dus loop bij ze langs of maak een afspraak via de site voor de genuis bar en dan moet het geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathaann
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik heb ook last van dit probleem. 2,5 maand geleden heb ik het laten repareren bij de Apple store in Amsterdam. Nu heb ik alweer het zelfde probleem. Net even gebeld met Apple support en zij bieden mij twee keuzes: repareren of voor 29€ omruilen met een refurbished toestel. Hoe kan het zijn dat de een een nieuw toestel krijgt en de ander niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-05 11:19
jonathaann schreef op zondag 16 november 2014 @ 17:32:
Ik heb ook last van dit probleem. 2,5 maand geleden heb ik het laten repareren bij de Apple store in Amsterdam. Nu heb ik alweer het zelfde probleem. Net even gebeld met Apple support en zij bieden mij twee keuzes: repareren of voor 29€ omruilen met een refurbished toestel. Hoe kan het zijn dat de een een nieuw toestel krijgt en de ander niet?
Niemand krijg een nieuw toestel, je krijgt altijd een refurbished ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-02 11:40
Anoniem: 543147 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:33:
Hallo tweakers,

Ik weet niet of dit toppic al bestaat, maar wou deze vraag toch een keer kwijt,
Ik heb nu een jaartje mijn iPhone 5s en merk dat rechtsboven mijn scherm een beetje los laat.
Op internet heb ik dus een beetje gekeken of dit een common probleem was en vond een aantal mensen die het zelfde probleem hebben/hadden.

Mijn vraag is dus is dit een productie fout is of moet ik even langs een retail store of t-mobile winkel ?

Ps. Ik heb altijd een silicone hoesje gebruikt en altijd zuinig opgeweest, hij is nog nooit gevallen en er is geen schade te zien.
had hetzelfde probleem, gewoon naar de Apple Store en 5 minuten later buiten met een "nieuw" toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635534

Idem voor mijn 5S. Bij de winkel deden ze er niet zo moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:59

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Hmm. Helaas zie ik nu net dat ik ook last heb van dit issue. Inderdaad rechtsboven komt het scherm naar boven :(. Waar ik ook last van heb is dat het scherm soms een klikkend geluid maakt wanneer er op de hoogte van de volume knoppen links op het scherm wat aangetikt wordt.

Binnenkort maar naar de Apple store dan...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632151

Hé wat grappig, vanmiddag merkte ik het ook ineens dat rechtsboven, onder de aan/uit knop het scherm ook een beetje naar voren kwam. Dus ging ik maar even kijken of iemand op Tweakers het wist, en ja hoor, meerdere mensen hebben er dus last van. Binnenkort ook maar eens naar de Apple store dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:49

FlyEragon

Alien Monkeys

Heeft ook HTC ook heel erg last van met gelijmde schermen. Het dunner worden van telefoons zorgt ervoor dat er meer met lijm e.d gewerkt wordt i.p.v schroefjes, en dit kan op den duur en vooral in warme omstandigheden (ook in broekzak of na hevig gamen) snel los laten. Houtje touwtje oplossingen ben ik nooit zo van.. Maar HTC en nu ook Apple vinden het blijkbaar normaal om een telefoon in elkaar te 'plakken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathaann
Ik heb voor aankomende zaterdag een afspraak gemaakt, ben benieuwd wat de oplossing gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathaann
Nou ik ben vandaag langs geweest en er is GEEN oplossing. Dat het scherm los zit(zichtbaar) en geluid maakt "is normaal en niks om mij zorgen om te maken", aldus een medewerker. Dit, terwijl mijn scherm 3 maanden geleden is vervangen om dezelfde reden. Na dit gezegd te hebben vertelde meneer mij dat ze dat uit voorzorg gedaan hebben en dat hij nu weer los zit laat alleen maar zien dat het normaal is. Ik heb enkele mensen uit mijn omgeving gevraagd of hun beeldscherm ook los zit/geluid maakt als je erop drukt, maar dat is bij niemand het geval. Ook heb ik tegen de medewerker gezegd dat mij via de telefoon is verteld dat mijn iphone gerepareerd zou worden of vervangen voor 29 euro. Volgens hem kunnen ze dat via de telefoon helemaal niet zeggen omdat ze mijn toestel niet hebben gezien.. Ik kan gewoon niet geloven dat het "normaal" is dat een scherm geluid maakt wanneer je er normaal op drukt. Ik zit er over na te denken om hem via de post op te laten halen en het op die manier te proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:49
@hierboven, hebben ze dat bij Apple Store zelf gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathaann
Mizgala28 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:29:
@hierboven, hebben ze dat bij Apple Store zelf gezegd?
Ja, bij de apple store in Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 23:06
Gewoon een nieuwe afspraak maken. Kan zomaar zijn dat de meneer waarmee jij gesproken hebt het bij het foute eind heeft en geen zin had om je verder te helpen. Dit is niet iets dat 'normaal' is. Het scherm van mijn iPhone 5S heeft er geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:49
Zoals hierboven, het is niet normaal en zeker niet voor zo'n pepperduur toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-12-2024

Jo0Lz

Lick the box!

Ik heb ook klikkend geluid als ik op 't scherm druk, het is alsof de plakstrips onder het scherm loslaten... Chat met de apple care mensen leerde me dat ik het toestel of moet opsturen (UPS komt mijn toestel halen, en krijg hem binnen 5 dagen weer terug). Of ik moet express replacement doen (29 euro betalen, en prijs van een nieuw toestel als borg van een CC laten inhouden totdat zij het oude toestel hebben ontvangen...)
Ze raden aan om bij de apple store langs te gaan, maar goed da's 2 uur rijden dus dat doe ik iig niet...

Zat te denken bij een iCenter langs te gaan, daar moeten ze hem ook kunnen repareren, ben benieuwd hoe lang ik hem dan kwijt ben...

Met de mededeling dat het "normaal" is neem ik natuurlijk geen genoegen, wat een klinkklare onzin... Zo'n duur toestel moet niet van zulke "mankementen" hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Jo0Lz op 15-12-2014 11:39 ]

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-02 11:40
jonathaann schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 21:27:
Nou ik ben vandaag langs geweest en er is GEEN oplossing. Dat het scherm los zit(zichtbaar) en geluid maakt "is normaal en niks om mij zorgen om te maken", aldus een medewerker. Dit, terwijl mijn scherm 3 maanden geleden is vervangen om dezelfde reden. Na dit gezegd te hebben vertelde meneer mij dat ze dat uit voorzorg gedaan hebben en dat hij nu weer los zit laat alleen maar zien dat het normaal is. Ik heb enkele mensen uit mijn omgeving gevraagd of hun beeldscherm ook los zit/geluid maakt als je erop drukt, maar dat is bij niemand het geval. Ook heb ik tegen de medewerker gezegd dat mij via de telefoon is verteld dat mijn iphone gerepareerd zou worden of vervangen voor 29 euro. Volgens hem kunnen ze dat via de telefoon helemaal niet zeggen omdat ze mijn toestel niet hebben gezien.. Ik kan gewoon niet geloven dat het "normaal" is dat een scherm geluid maakt wanneer je er normaal op drukt. Ik zit er over na te denken om hem via de post op te laten halen en het op die manier te proberen..
totale onzin en ik zou idd gewoon terug gaan en hier geen genoegen mee nemen. Ik had hetzelfde probleem en in de Apple Store in Glasgow vertelde men mij dat dit probleem meer voorkomt en zonder morren kreeg ik een nieuw/refurb toestel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathaann
Ik heb net ge-chat met een medewerker en het komt erop neer dat er een van de keren een verkeerde diagnose is gesteld en dat ik nog een keer langs zou moeten gaan voor een 'second opinion'. Of ik kon hem omruilen. Ik heb gekozen voor omruilen dus binnen 1-3 dagen ontvang ik een andere. Dit bespaard mij ook weer een hele boel moeite. Ik had wel een betere ervaring met apple gehoopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 23:06
Ik vind dat het deels bij de persoon die bij Apple werkt ligt. De ervaring kan zo anders zijn tussen verschillende medewerkers. Apple moet zijn personeel consistenter opleiden/controleren.

Ook nu bij jou jonathaann komt het erop neer dat je gewoon met je probleem geholpen kan worden, alleen had allemaal wat sneller gekunt. Hopelijk ben je binnenkort van je probleem af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathaann
De nieuwe/refub iPhone is binnen en de mijne is een paar uur later opgehaald, deze heeft gelukkig geen last van een loszittend/klikkend beeldscherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Hier hetzelfde probleem (iPhone 5S, okt/nov 2013). Afgelopen weekend bij Amac geweest en dan had ik onderzoekskosten € 42,50 en waarschijnlijk nieuw scherm € 265,10; dus even gebeld met Apple vandaag.
Kwamen tot dezelfde conclusie. Echter vroeg ik hoe het dan met de 2 jaar garantie zit. Maar dan moest je dus je consumentenrecht claimen. Echter, heb ik hem in Duitsland (Keulen) gekocht bij de Apple Store en heb ik dus te maken met het Duitse consumentenrecht (iemand die hier iets over weet? :+).

Ik kon wellicht binnenkort een keer langskomen bij de Apple Store in Adam/Haarlem/DH om daar iemand naar te laten kijken en kijken wat de mogelijkheden zijn (ik woon in Brabant). Dus sta nu eigenlijk een beetje op het punt om de telefoon te verkopen en een nieuwe te kopen.... Mensen die ook de iPhone > 1 jaar hadden en dus evt. via het consumentenrecht hebben moeten handelen of hier bij Apple over hebben gepraat met andere ervaringen?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor discussie over consumentenrecht kun je terecht in het Shopping Forum. Daar zijn ook veel topics te vinden over dit onderwerp, ook specifiek met betrekking tot Apple :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.