Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[wordpress]php code snippet en veiligheid credentials

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik heb een wordpress-site waar een aantal forms staan. Nu ben ik gewend om in een php-script credentials.php te plaatsen en deze te includen in mijn actie-script.

Nu kwam ik de plugin php code snippet tegen die een php-script kan embedden in een pagina. Ik kan dus
<form action=[php snippet=1] method="post"> plaatsen en dan werkt mijn script ook.
Voordeel is dat ik geen bestand op mijn server heb staan met plain-tekst wachtwoorden. De php-code wordt versleuteld in mijn database geplaatst. Ik heb dus mijn script altijd gebackupt staan, aangezien mijn database dagelijks gebackupt wordt.

Alleen wat is hier de veiligheid van? Als mijn wordpress-installatie gehacked wordt, kunnen ze op deze manier het wachtwoord van de database zien, maar dan hebben ze toch ook al toegang tot mijn server? Uiteraard heeft de user alleen rechten op deze wordpress-installatie.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik verplaats het topic even naar: Webdesign, Markup & Clientside Scripting :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb gisteren nog twee gehackte WP websites vernietigd op een server.
De database is tegenwoordig helemaal niet meer zo interessant, het stiekem hosten van windows malware/ransomware en bulk mails is schering en inslag.

www-data/apache/chroot het maakt niet uit, er is altijd wel een gat.

Zolang men dus geen bestanden kan uploaden zit je veilig (chmod 0555).

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20
ok, goed om te weten. Al staan in een database natuurlijk ook soms wel gevoelige gegevens. Er staan sowieso geen passwords in, dus dat scheelt.

Maar ik een credentials file buiten de www-root gevoeliger dan geëncodeerd opgeslagen in een database? Mijn gevoel zegt van wel, maar de database is gebonden aan het internet. Dus vandaar de vraag...

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Buiten www-root is veiliger dan in een database mits de juiste rechten.
Als PHP draait als de [user] en de map /home/[user]/private/ is CHMOD 0700 dan is dat veiliger.
Je kan immers geen SQL injection toepassen op een map.

Als iemand via SSH, FTP, HTTP PUT of upload script een bestand kan uploaden dan zijn beide methoden niet veilig.

Als je TinyMCE of ander script draait die buiten de root kan komen ben je ook de sjaak.

De enige redelijke oplossing om data veilig te stellen is public/private key.
Op de server encrypten met public key en op jouw eigen pc decrypten met de private key.

[ Voor 8% gewijzigd door DJMaze op 31-10-2014 12:09 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar