Computer geeft soms geen video output

Pagina: 1
Acties:

• maikeldus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11-2021
Ik heb ongeveer 6 maanden geleden deze computer in elkaar gezet:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-7700K Black Edition€ 115,-€ 115,-
1MSI A88X-G43€ 67,95€ 67,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,-€ 86,-
1Corsair Value Select CMV8GX3M1A1600C11€ 66,95€ 66,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,66€ 13,66
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 39,-€ 39,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 109,04€ 109,04
1Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader€ 19,95€ 19,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 517,55

Deze setup werkte goed tot ongeveer een maand geleden. Als de computer soms uit standby moest komen kreeg ik soms geen video output meer! De enigste manier om dit op te lossen was door de PC opnieuw op te starten en een tweede beeldscherm aan te sluiten. Ik kon mijn computer ook niet meer via de power knop uit zetten. Dit is nu al een paar keer voorgekomen, dus dacht ik dan zorg ik maar dat de computer niet meer in stand-by gaat.

Gisteren wordt de computer uit gezet, hierna realiseert iemand dat hij de computer nog nodig heeft. Zet hem dus weer binnen 5 minuten opnieuw aan, maar nu weer geen beeld! Ik heb een VGA, DVI en HDMI monitor geprobeerd maar dit mocht ook niet meer baten (naast de diverse restarts).

Nu probeerde ik het vannochtend uit wanhoop nog een keer, en toen starte hij weer op zonder enig probleem! Ik had de stroom wel van de PSU afgehaald, maar wat gebeurt hier toch steeds? Ik heb al op het internet gezocht maar hier kwam niets nuttigs uit.

• maikeldus
Niemand die ook maar (iets) nuttigs kan toevoegen? Alleen met een mogelijke work-around zou ik al blij zijn!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 18:40

Nemesizz

Untouchable

Hangt je PC aan een geaard stopcontact?

Heb zulk soort gekke kuren wel eens gehad met een PC die op een niet geaard stopcontact zat, en dan moest je ook soms van die gekke rituelen met stekkers eruit tot ie een keer weer zin had om op te starten.

• aminam
  • Laatst online: 13-12 16:36
ik heb hetzelfde, ligt aan de ssd die houdt niet val slaaptand achtige situaties. ik zou de firmware updaten en kijken of het daarmee opgelost is. zo niet dan zou ik gewoon slaapstand en schermbeveiliging ontwijken.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• garriej
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Nemesizz schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:27:
Hangt je PC aan een geaard stopcontact?

Heb zulk soort gekke kuren wel eens gehad met een PC die op een niet geaard stopcontact zat, en dan moest je ook soms van die gekke rituelen met stekkers eruit tot ie een keer weer zin had om op te starten.
Ik heb de zelfde gekke problemen, dit is het enige dat ik nog niet geprobeerd heb, maar is doen ! :D

Verwijderd

heb je Bios ? of krijg je ook die niet ?

Het kan altijd aan de Windows installatie of driver liggen.
Ik heb iets gelijkaardig gehad en de oorzaak bleek uiteindelijk een falende videokaart driver te zijn.
ik had Bios -> zwart scherm OF Bios -> zwart scherm met muis OF Bios -> blauwscherm

• maikeldus
Ik krijg helemaal geen output, dus ook geen BIOS, geen geluid. Volgens mij Wacht de PC ergens op (kan hem ook niet meer uit zetten via de power knop). De aansluiting is wel geaard.

Vandaag weer per ongeluk uit en snel weer aan gezet. Nu hetzelfde probleem en krijg hem niet meer aan. Wat zou het probleem zijn, het moederbord of de APU?

Hoe kan ik dit bepalen? Heb alles al losgetrokken maar het mocht niet baten...

[ Voor 43% gewijzigd door maikeldus op 31-10-2014 21:40 ]

• maikeldus
Vannochtend weer geprobeerd en hij doet het weer normaal.....

Het lijkt wel of hij heel lang moet dischargen, zou dit misschien toch een psu issue zijn?

• Rubyrubyruby
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Heb je de onderdelen wel aan verschillende molex connectors aangesloten? (dus niet alle componenten aan 1 aansluiting)?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 17:34
Als je je pc snel wilt aanzetten,
stroom eraf halen,
dan startknop 5 seconde indrukken,(zonder stroomkabel).
dan start hij weer op,
indien dit bij jou werkt,
je haalt op deze manier stroom uit je pc, zodat de pc zich ontlaat.

Er kan hardware blijven hangen, die pas weergoed komt als je pc stroomloos is.
dus alle hardware gaan uitwisselen, of onderdelen verwijderen die niet nodig zijn om te booten,
pc opbouwen op een stuk karton kun je als laatste proberen,om problemen met kast/kortsluiting of de de startknop uit te sluiten.

[ Voor 44% gewijzigd door jan99999 op 02-11-2014 19:27 ]

Pagina: 1